خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 5.00 (1 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

سوم دسامبر(13 آذر) روز جهانی معلولان بود. روزی که قرار است توجه افکار عمومی و دولت‌ها به حل مسائل و نیازهای این قشر از جامعه جلب شود.

 

به نقل از روزنامه صبح قانون :بنا به گفته‌ی  مسئولان تا برطرف شدن نیازهای معلولان ایرانی راه درازی مانده است. اما در همین شرایط بعضی از معلولان کمر همت بسته و برای بهبود شرایط‌‌شان گامهای بلندی برداشته اند.

برخی از هنرمندان و فعالان  اجتماعی به کمک معلولان آمده و با قدرت رسانه  به زیبائی توانائی این عزیران را به تصویر کشیده و ناگفته ها را عیان و ناشناخته ها را ملموس و آشنا می كنند.

یکشنبه 14 آذر انجمن زنان کارآفرین با دعوت از آقای عبداله پور کارگردان و تهیه کننده مستند بی بی ملا زهرا، خانم رستگار از موسسه نیکوکاری رعد، خانم مهدیزاده و آقای شیخ قرائی ازانجمن فرهنگی ورزشی گردشگری پارس این فرصت را فراهم آورد تا از نزدیک با مشکلات و ابعاد شخصیتی این قشر از جامعه آشنا شده و در صدد باشد تا در آینده نزدیک در حوزه توانمند سازی و برنامه های مشترک بین دو انجمن اقدام كنند.

 بي بي ملازهرا مستندي است شخصيت محور ، با موضوع زندگي ساده ، صميمي وبي آلايش " بي بي ملازهرا بيگ خور ميزي" متولد ١٣١٣ روستاي خورميز، شهرستان مهريز در استان يزد كه از سه سالگي با اشتياق و علاقمندي از پدرش قران را آموخت و با انگيزه ، شرايط خاص و ناتواني هاي جسمي با دشواري ها و سختي ها ، اميد و نشاط و عشقي وافر در هشت سالگي خودش مكتب خانه دار شد.

ملازهرا سالهاست با جديت و پشتكار فراوان فعالانه در مكتب خانه محقر خود به گرمي و مهرباني پذيراي كودكان مناطق كويري ايران مي باشد كه براي يادگيري و تربيت قرآني او را به عنوان معلم خود انتخاب نموده اند ، ارشد ملاهاي استان يزد ، مدير مكتب خانه قرآني شماره ٢٠ شهرستان مهريز با كوشش كار آمد و خستگي ناپذير با شوق و ذوق ماهرانه به آموزش جدي قران مشغول است . لذا اين فيلم با صرف زمان مناسب در تلاش است تاتصويري عيني و واقع گرا از واقعيت هاي زندگي و استقلال ، خود اتكايي و فعاليت خاص وي را ارايه دهد..

بعد از ساخت اين فيلم اين معلم كهنه كار و كشاورز روستايي بعنوان خادم ملي قران كريم معرفي شد.

سخنران بعدی این نشست آقای شیخ قرائی رییس انجمن فرهنگی، ورزشی، گردشگری معلولان پارس بود که اظهار کرد: در صورتی که خواسته های معلولان مورد توجه جدی مسوولان باشد علاوه بر بهبود کیفیت زندگی این افراد، سایر افراد جامعه نیز از آن نفع خواهند برد. بسیاری از نیازهای امروز معلولان نیازهای فردای سالمندان می باشد. معلولان همانند سایر افراد جامعه دارای استعداد و خلاقیت هستند اگر موانع وجود نداشته باشد این استعدادها شکوفا می شود و معلولین نیزهمانند افراد عادی زندگی طبیعی خود را خواهند داشت.

در پایان  خانم مهدی زاده نایب رییس این انجمن نیز با شرح فعالیت های خود و اقدامات و فعالیت های انجمن پارس را در جهت افزایش اعتماد به نفس و روحیه و نشاط معلولین موثر دانست و گفت ما نیاز به حمایت و نگاه ترحم آمیز نداریم فقط کافی است موانع را از سر راهمان بردارند خود راهمان و کارمان را خوب بلدیم.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید