خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

مشاور و مدرس کارآفرینی گفت : توانمندسازی نیروی انسانی محور اصلی تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی است.

به گزارش خبرنگار ماهنامه کارآفرین ناب ؛

مسلم خانی در مصاحبه با رادیو اقتصاد به نقش نظام آموزشی ایران در تحقق اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و افزود: حاصل ابلاغ این سیاست ها رشد اقتصادی شتابان، پایدار و اشتغال در جامعه خواهد بود.

 

وی همچنین با بیان اینکه با بسیج تمامی ظرفیت ها و امکانات می توان به بهبود مستمر فضای کسب و کار در جامعه امیدوار بود، اظهار داشت : انسان های بالنده و توانا محور اصلی توسعه یافتگی در هر کشوری قلمداد می شوند.

این مدرس کارآفرینی با اشاره به اینکه نیروی انسانی کارآمد محصول مراکز آموزشی و دانشگاهی است، گفت: در همه بندهای 24 گانه سیاست های اقتصاد

مقاومتی مولفه های اساسی از قبیل توانمندسازی، کارآفرینی، پویایی، تحرک، خلاقیت، نوآوری، ابداع، آفرینش و به چشم می خورد.

خانی تصریح کرد: تحقق پذیری اقتصاد مقاومتی با تکیه بر استعدادها و قابلیت های درونی و استفاده بهینه از منابع انسانی امکان پذیر است.

وی اظهار داشت: فرهنگ اقتصاد مقاومتی باید به یک اقدام راستین و واقعی در جامعه تبدیل شود چون نسخه شفابخش دردهای اقتصادی جامعه است.

خانی گفت : بر اساس سیاست های اقتصاد مقاومتی، سیاست های کلی قانون برنامه ششم توسعه و سیاست های کلی اشتغال ابلاغیه مقام معظم رهبری الگویی در قالب 28 اقدام علمی و عملیاتی تحت عنوان طرح جامع توانمندسازی، اشتغال پذیری و کارآفرینی دانشجویان و دانش آموزان موسوم به " تاک دانش " تنظیم و به دولت تقدیم شده است.

وی گفت: هدف اصلی طرح مزبور مبتنی بر تربیت نیروی انسانی خلاق، نوآور و کارآفرین، کاهش هزینه های جستجوی شغل، جامعه پذیری دانشجویان و دانش آموزان قبل از فارغ التحصیلی، تعامل و ارتباط بهینه نظام آموزشی رسمی با بازار کار، عملیاتی شدن مطالبات واقعی بازار کار به وسیله مراکز دانشگاهی و ... است.

این مدرس کارآفرینی افزود: طرح ملی «از مدرسه تا دانشگاه ، تا بازار کار با کار آفرینی» به دنبال کاهش شکاف و فاصله بین بازار کار، مراکز آموزشی و دانشگاهی در کشور است.

وی با تصریح اینکه کاهش یا حذف این فاصله مستلزم برنامه ریزی کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت است، گفت : طرح مزبور به دنبال ارتباط معنادار بین مدرسه، دانشگاه و بازار کار است.

خانی تاکید کرد: ارتباط معناداری بین نظام آموزشی و بازار کار در کشورهای آلمان، آمریکا، ژاپن و ... تعریف شده است.

وی گفت: طرح ملی «از مدرسه تا دانشگاه تا بازار کار با کار آفرینی» با 28 اقدام عملیاتی از قبیل کشف استعداد، تشکیل گروه های کارآفرینی دانش آموزی در مدارس، ایجاد مراکز رشد ایده در مدارس، طرح های کارآموزی دانش آموزی و تعیین سرانه ارتباط با بازار کار و در نهایت گسترش آموزش های کار آفرینی در نظام آموزشی کشور تهیه و به دولت تقدیم شده است.

این استاد دانشگاه افزود: از دیگر موارد این طرح می توان به هدایت ایده ها به سمت آموزش های نظام مند و تابع الگوی های بین المللی کار آفرینی، آموزش مشاغل خوداشتغالی، مشاغل خانگی، ایجاد تعاونی های کسب و کار، ایجاد شرکت های سهامی، شرکت های تعاونی دانش بنیان، ایجاد مدارس کسب و کار حرفه ای، کاریابی و غیره اشاره کرد.

وی اظهارداشت: در این مجموعه 28 گانه نخستین توصیه به نظام آموزشی ایران موضوع کشف استعداد، هدایت استعداد و مدیریت استعداد است.

خانی گفت : برنامه ریزی برای هدایت استعدادهای دانش آموزان در مسیر صحیح به عنوان یک مدل در نظام آموزشی کشور ضروری به نظر می رسد.

وی گفت: بزرگترین سرمایه یک انسان توانمندی ها و قابلیت ها در قالب استعدادهای بالقوه ای است که خداوند در وجود بشریت به ودیعه نهاده است.

این مدرس کارآفرینی افزود: به دنبال کشف صحیح استعدادهای بالقوه سایر نیازهای انسان از قبیل آموزش، شغل و ... به خودی خود بر مدار درست و صحیح قرار می گیرند.

وی در ادامه ایجاد مراکز رشد ایده در مدارس را یک ضرورت ملی دانست و گفت : مراکز رشد از گلوگاه ها مهم در نظام کارآفرینی هستند.

خانی افزود : در تمامی مدارس اتحادیه اروپا و سایر کشورهای توسعه یافته جهان مراکز رشد ایجاد شده چون بزرگترین معدن ایده پردازی در دوره کودکی و نوجوانی است.

این مدرس دانشگاه با اشاره به اینکه دوره کودکی و نوجوانی اوج ایده های خلاق بدون سانسور و بدون قالب ذهنی است، گفت : هدایت این ایده ها به سمت مراکز رشد برون دادهای بسیار ارزشمندی به همراه دارد.

خانی گفت: برای عملیاتی شدن طرح ملی «از مدرسه تا دانشگاه تا بازار کار با کار آفرینی» نیازمند ستاد ملی و تفاهم نامه های همکاری بین وزارتخانه ها و سازمان های ذیمدخل همچون وزارت آموزش و پرورش، وزارت علوم، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، بنیاد علمی نخبگان، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و غیره است.

وی افزود: کارآفرینی علاوه بر ایجاد اشتغال موجب بالا رفتن کیفیت زندگی، توزیع مناسب درآمد، کاهش اضطراب های اجتماعی و بهره وری از منابع ملی می‌شود.

این مدرس کار آفرینی با اعلام اینکه توسعه اقتصادی در دنیای امروز برپایه نوآوری، خلاقیت، استفاده از دانش و کارآفرینی استوار است، اذعان داشت: اهمیت کارآفرینی و نقش کلیدی این مهم در پیشرفت جوامع موجب شده است بسیاری از مراکز دانشگاهی کشورهای جهان بهره گیری از کارآفرینی را مورد توجه قرار دهند و در این مسیر با تدوین استراتژی ها، سیاست ها و برنامه های علمی در جهت بسط و تقویت روحیه و رفتار کارآفرینی در دانشجویان بکوشند.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه دانش آموزان و دانشجویان باید در مسیر شغلی بهینه خود قرار گیرند، افزود: هم اکنون بازار کار کشور با کمبود شدید تکنسین و کاردان مواجه است.

خانی مدرس دانشگاه تصریح کرد: در حال حاضر به ازای هر شش تکنسین در دنیا یک کاردان و به ازای هر پنج کاردان یک کارشناس وجود دارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از آغاز فعالیت شبکه تلویزیونی «ایران کالا» در دهه فجر سال جاری در کشور خبرداد و افزود: این شبکه به صوت تخصصی به معرفی کسب و کار، کالاها، خدمات و کارآفرینان ایرانی خواهد پرداخت.

منبع:خبرگزاری صدا وسیما

 

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید