خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 4.50 (1 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

رئیس کانون کارآفرینی قم گفت: روش کنونی کشور در زمینه افزایش تولید داخلی و کارآفرینی صحیح نیست، زیرا حمایت خوبی از کارآفرینان نمی‌شود و برخی مسئولان نیز آگاهانه یا ناآگاهانه و با نگرش آمریکایی مانع رشد و توسعه کارآفرینی می‌شوند.

به گزارش خبرنگار ماهنامه کارآفرین ناب، حمیدرضا عالمی آرانی ظهر دیروز در مراسم یازدهمین جشنواره کارآفرینان برتر که در تالار فرهنگ پردیس فارابی دانشگاه تهران برگزار شد، با اشاره به تأثیر توسعه اقتصادی در رشد و پیشرفت کشورها اظهار داشت: همواره و در طول تاریخ، کشورها به دنبال ایده‌ها و کسانی بودند که سرمایه‌های خود را به بیشترین توسعه برسانند و این مهم تنها با ابتکار کارآفرینان میسر است.

وی بابیان اینکه کارآفرینان دارای استعدادهای برتر هستند، افزود: با استفاده از رویکرد عملی کارآفرینان می‌توان سرمایه موجود را به ارزش‌افزوده رساند و زمینه پیشرفت و توسعه کشور را فراهم کرد.

عالمی آرانی با تأکید بر اینکه کلید پیشرفت و توسعه کشور، کارآفرینی است، تصریح کرد: هر پایگاه کارآفرینی یک پادگان در کشور محسوب می‌شود که به توسعه کشور کمک می‌کند و هرگونه صادرات به خارج از کشور و جلوگیری از تولید داخلی نیز به‌منظور اجازه پرتاب شلیک دشمن به شمار می‌رود.

وی با اشاره به اینکه کارآفرینان می‌توانند بحران‌های اقتصادی را نجات دهند، ادامه داد: امروزه کشور  ما نیاز به کارآفرین دارد تا در این شرایط، اقتصاد کشور را نجات دهد، بنابراین باید به افزایش حضور کارآفرینان در عرصه اقتصادی اهتمام ورزید.

رئیس کانون کارآفرینی قم با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری مبنی برافزایش تولید داخلی و کارآفرینی اظهار داشت: روش کنونی کشور در این زمینه صحیح نیست، زیرا حمایت خوبی از کارآفرینان نمی‌شود و برخی مسئولان نیز آگاهانه یا ناآگاهانه و با نگرش آمریکایی مانع رشد و توسعه کارآفرینی می‌شوند.

وی بابیان اینکه اگر کارآفرینی در کشور جایگاه والایی نداشته باشد، مشکلات و موانع برطرف نمی‌شود، گفت: رئیس‌جمهور آمریکا یک کارآفرین زبده است بنابراین باید بپذیریم که جایگاه کارآفرینی در دنیا کاملاً حیات‌بخش است.

عالمی آرانی با اشاره به تعداد کم کارآفرینان در کشور خاطرنشان کرد: در رشته‌های حوزه کسب‌وکار و کارآفرینی نیرو کم داریم، درحالی‌که در سایر رشته‌ها فارغ‌التحصیلان زیادی در کشور وجود دارد. بنابراین باید از آن‌ها به گونه‌ ویژه‌ای حمایت کرد و موانع را از سر راه آن‌ها برداشته شود.

وی خاطرنشان کرد: اخذ مالیات، وام‌هایی با سود کلان و حمایت نشدن از سوی سازمان تأمین اجتماعی راه را برای کارآفرینان دشوار و نگران‌کننده کرده است و این در حالی است که کشور در وضعیت حساسی قرار دارد و اگر راه درست پیدا نشود به قهقرا خواهیم رفت.

منبع:خبرگزاری تسنیم

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید