خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 5.00 (1 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

 

سيده فاطمه مقيمي ، بانوي موفق و كارآفرين برتر جهان اسلام وكشور، ميهمان روز يكشنبه ٢٨ آذر و آقای دکتر برادران شرکا میهمان روز یکشنبه پنجم دیماه برنامه يك فنجان چاي داغ با طعم تجربه بودند.

به گزارش خبرنگار ماهنامه کارآفرین ناب؛يك فنجان چاي با طعم تجربه، رویدادی است که اخیراً به همت مدرسه عالی كسب و كار ماهان در محل این موسسه برگزار می گردد.

«تجربه ، مهارت ايجاد مي كند» جمله این کارآفرین ارزشمند است كه ٣٥ سال از عمر خود را در عرصه كارآفريني گذرانده و اكنون درجايگاهي ايستاده كه با داشتن چندين جايزه بين المللي و داخلي و كارنامه بسيار درخشان هنوز خود را فاتح قله هاي موفقيت ندانسته و اهداف عالي تري را براي آينده در سر مي پروراند.
خانم سيده فاطمه  مقيمي، عضو هيات رئيسه اتاق بازرگاني ، صنايع و معادن تهران ، رئيس شوراي بانوان بازرگان و همچنين مديرعامل شركت حمل و نقل ببن المللي سديد بار است كه در سال ٢٠١٢ موفق به دريافت جايزه بانوي كارآفرين برتر جهان اسلام از سوي بانك تو سعه اسلامي به دليل پيشگام بودن در توسعه شد و سال ٢٠١٦ به عنوان بانوي كارآفرين ، جايزه آسيا پاسيفيك كنفدراسيون اتاق هاي بازرگاني و صنعت آسيا و اقيانوسيه  را از آن خود كرد.
سيده فاطمه مقيمي،كارآفرين برتر كشور در نشست يك فنجان چاي داغ با طعم تجربه كه در محل مدرسه عالی کسب و کار ماهان برگزار شد، اظهارداشت: من معتقد به تفكيك جنسيتي در انتخاب شغل نيستم ، هيچ شغلي به طور مطلق به مردان و يا زنان تعلق ندارد.
وي اين جمله كه بدون من شرايط سخت تر مي شود و كاري از پيش نمي رود پس بايد باشم تا كاري انجام بدهم را جمله  كليدي خود عنوان كرد و گفت: جسارت، ريسك و نوآوري از اولوبت هاي كار آفريني است و باور خاص بودن و تصور كليدي دانستن خود براي گشايش مسير در كنار مديريت زمان، سرعت عمل، صبوري و مهارت مذاكره ، مهم ترين عوامل موفقيت يك كارآفرين است.
اين كارآفرين ، شكست را همان تجربه عنوان كرد و گفت:به عقيده من چادر را نه در كوهپايه كه بايد در نوك قله برپا كرد چون پيشرفت توقفي نداشته و هميشه ادامه دارد.
مقيمي با بيان اينكه نجات اقتصاد ايران دردست كارآفرينان است، تاكيد كرد : نگرش جامعه و دولت ها بايد به سمت نوآوري و پذيرش آن تغيير كند، در بخش هاي دولتي كه حركت لاك پشتي وجود دارد بايد مديران ديدگاه جهاني داشته باشند تا جامعه بتواند دوره گذار به سمت توسعه را به خوبي سپري كند.
مقيمي در بخش ديگري از سخنان خود بيان داشت: بارها در طول مسيرم به نقطه صفر رسيدم ولي هرگز آن را شكست تلقي نكرده و به راه خود ادامه دادم، يك كارآفرين هرگز شكست نمي خورد و موانع و مشكلات را تجربه مي داند و از آن مهارت ديگري خلق مي كند.

 

دکترحمیدرضا برادران شرکا رئیس اسبق برنامه و بودجه کشورنیز در جلسه  یک فنجان چای داغ یکشنبه 1395/10/06در موسسه آموزش عالی ماهان برگزار گردید حضور داشته و مباحث مرتبط با کارآفرینی را مطرح نمودند. از نکات قابل توجه در صحبت های ایشان می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بخش خصوصی هنوز توان اجرا ندارد!!!
  • اشتغال و تصدی گری دولت در عرصه تولید اشتباه است و یکی از مباحث مهم در این حوزه فرهنگ سازی و اصلاح فرهنگ های
    غلط می باشد.
  • چابک سازی سازمان ها از اولویت های کسب و کار و رونق شرکت هاست.
  • 80درصد مسائل ما داخلی است و ارتباطی با مسائل خارجی کشور ندارد.
  • یکی دیگر از ضعف های ما در حوزه کارآفرینی عدم تسلط به زبان انگلیسی و نداشتن تفکر بین المللی است.
  • بروکراسی های موجود در سازمان ها نیز از موانع موفقیت کارآفرینان بوده است.

 ماهنامه کارآفرین ناب امیدوار است، موسسه آموزش عالی آزاد ماهان با توجه به سوابق درخشانی که دارد بتواند با برنامه
"یک فنجان چای داغ با طعم تجربه"در انتقال تجربیات کارآفرینان موفق به علاقه مندان کارآفرینی به صورتی مفید و مستمر و به دور از انتخاب گزینشی اقدام نماید.
این اقدام ارزشمند در زمانی که مسئولین و کارگزاران و متولیان اقتصاد و اشتغال کشور به بیان آمارهای ساختگی بسنده می کنند، در راستای اقتصاد مقاومتی و در جهت اجرای فرامین مقام معظم رهبری بوده می تواند روشنگر و کارگشا باشد.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید