خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

 

داوطلب نیکوکار جمعیت هلال احمر علاوه بر فراهم کردن اسکان و حمایت معیشتی بیش از 300 زن باردار بهبود یافته از اعتیاد، توانست برای بی خانمان‌های تهران کارآفرینی کند.

به گزارش خبرنگار ماهنامه کارآفرین ناب، عفت صالحی داوطلب نیکوکار جمعیت هلال احمر در ارتباط با  اقدامات خیرخواهانه گفت: امسال با همکاری جمعیت هلال احمر، وزارت بهداشت، و موسسه خیریه طلوع بی نشان‌ها، خانه کودک در پرورشگاه نیمه شعبان واقع در میدان محلاتی تهران برای اسکان و حمایت معیشتی، روانی و درمانی بیش از 300 زن باردار بهبود یافته از اعتیاد و نیازمند، راه اندازی شد و در کنار این اقدامات، زمینه اشتغال و کار آنان نیز با ایجاد کارگاه های کوچک مشاغل خانگی برای تامین مایحتاج روزانه و همچنین اختصاص عواید فروش محصولات به بازتوانی و حمایت از نوزادان شان به وجود آمد.

وی با بیان اینکه در سال‌جاری توانسته است نانوایی های متعددی را نیز در آسایشگاه‌ها و پرورشگاه های تهران راه اندازی کند، افزود: سال های زیادی است که به عنوان داوطلب با جمعیت هلال احمر همکاری دارم و هرکجا که نیاز باشد مایلم برای رفع مشکلات با این سازمان مشارکت کنم.

داوطلب نیکوکار جمعیت هلال احمر با اشاره به برنامه‌های گوناگون این سازمان برای ترویج فرهنگ کارهای عام المنفعه گفت: هرکدام از این برنامه ها، از زاویه خود به مشکلات افراد محروم نگاه می‌کنند و من در تمام 30 سال فعالیتم در کارهای خیریه، با همدلی همسر و 3 فرزندم و جمعی از جوانان سعی کرده ام، سایبانی مهربان برای خانواده‌های نیازمند بنا کنم و به زندگی خود و آنها رنگی دیگر بدهم.

صالحی با بیان اینکه 105 خانواده را تحت پوشش دارد و از سویی دیگر فعالیت های بسیاری همچون تامین هزینه دارو، درمان، جهیزیه، مخارج ازدواج و اسکان زوج های کوتاه قامت، تدفین و تشییع نیازمندان، ساخت مدرسه،مسجد و درمانگاه ، تهیه سبدهای غذایی در مناسبت های مختلف سال ،پرداخت شهریه و حمایت مالی از دانش آموزان و دانشجویان مستعد و محروم در سراسر کشور و نیز هنرمندان فاقد بیمه را به عهده دارد، تاکید می کند: هیچ وقت دوست ندارم دست رد به سینه مراجعه کننده ای بزنم و اگر چه من خود را خیر نمی دانم و انجام این کارها را فقط لطف پروردگار و آموزش هایی که از پدر و مادرم گرفته ام می دانم چرا که با دیدن رفتار خیرخواهانه آنها و یتیم نوازی شان بود که من هم تصمیم گرفتم تمام ارثیه خود را صرف بهبود وضع زندگی همنوعانم کنم.

وی تاکید کرد: انجام تمام این کارها مستلزم صرف وقت و انرژی زیادی است و با اینکه اکنون خودم درگیر بیماری شده ام، اما باز هم به دیدار سالمندان و بیماران روحی آسایشگاه ها رفته و دیگر امور را به همکاران و دوستانی که که از قشر جوان هستند سپرده ام، تا با همراهی هم ریشه اصلی این مشکلات را پیدا کرده و قبل از بزرگ‌تر شدن مشکل راه رفع آن را پیدا کنند.

داوطلب نیکوکار جمعیت هلال احمر توضیح می دهد: ته دل همه افراد یک حس هست که فقط با ایجاد فرصت مناسب، از قوه به فعل‌ در می‌آید. جوانانی که با من همکاری می کنند به این باور رسیده اند که لذتی که از کمک‌کردن به دیگران به‌دست می‌آوردند موجب شده تا استرس کمتر و احساس بهتری در زندگی داشته باشند چرا که وقتی فردی را که در شرایط بدی قرار گرفته و زندگی‌اش در آستانه سقوط قرار دارد، با توجهی که به سمتش می‌کنند، باعث می شوند که زندگی شان را سرو سامان بخشند، این موضوع خیلی انرژی بخش و لذتبخش است و به‌علاوه جوانان نیز ، قدر داشته‌های شان را بیشتر می‌دانند و ماهیگیری یاد‌ دادن به جای ماهی دادن را سرلوحه کارشان قرار می دهند.

صالحی تاکید کرد: برای کمک‌ کردن به دیگران نیاز نیست که حتما پول‌های هنگفت داشت. در گروه ما هستند کسانی که از تخصص خود در راه خیر بهره می‌برند؛ مثلا پزشکان و دندانپزشکانی در گروه داریم که حتی حاضرند برای درمان بیماران به مناطق محروم بروند ، تخفیفات زیادی به بیماران از جمله درمان زوج های نابارور می دهند.

منبع:خبرگزاری فارس

 

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید