خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

 

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: موضوع قاعده‌گذاری از کلاس به کار در سطح فراگیر طراحی شده است و یکی از برنامه های آن مهارت و تخصص معطوف به کسب و کار است.

به گزارش خبرنگار ماهنامه کارآفرین ناب از وزارت کار، عیسی منصوری گفت: برای تدوین زیر ساخت های قانونی کارآفرینی کشور اقدام لازم و مطالعات مربوطه شروع شده است البته به این معنی نیست که به نتیجه رسیده باشیم.

وی با بیان اینکه باید قواعد قانونی و سیاستی کشور بر اساس صنعت کلاسیک و توسعه‌ای تنظیم شود افزود: به نظر می رسد در قوانین موجود باید اصلاحاتی انجام شود، بنابراین در هماهنگی با دستگاه های مربوطه هم کارهای مطالعاتی و تنقیح قوانین را شروع کرده ایم و در دست اجرا داریم.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر کار به آغاز اجرای برنامه‌های دیگر برای توسعه کارآفرینی در کشور اشاره کرد و گفت: موضوع قاعده‌گذاری از کلاس به کار در سطح فراگیر طراحی شده است که یکی از برنامه های آن مهارت و تخصص معطوف به کسب و کار است.

وی خاطر نشان کرد: هماهنگی خوبی بین وزارتخانه های تعاون، علوم و تحقیقات، صنعت و آموزش و پرورش برای اینکه تربیت نیروی انسانی دارای مهارت و کارآفرین با اجرای طرح های متعددی همچون کاشف، فاتب و فاجد انجام شده است.

منصوری با بیان اینکه باید مطلع بود  که آموزش‌های ارائه شده منجر به چه نوعی از کسب و کار می شود، مهمترین هدف اجرای طرح تاک را فراهم سازی مرتبط سازی آموزش و کارآفرینی برای فارغ التحصیلان دانشگاهی برشمرد.

معاون کارآفرینی و اشتغال وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: سال گذشته تقویت طرح کارورزی فارغ التحصیلان دانشگاهی به شکل آزمایشی در هشت استان کشور اجرا شد و بناست این طرح گسترش یابد.

وی اضافه کرد: واحدهای صنعتی و تولیدی بخش بزرگی از اشتغال را بر عهده دارند در فرایند طرح ریزی بنگاه های موجود در اولویت توسعه ظرفیت کسب و کارها هستند.

به گفته منصوری پس از ساماندهی واحدهای صنعتی و تولیدی موجود در سیاست های توسعه کسب و کار، دولتمردان به سراغ ایجاد کسب و کارهای جدید متناسب با ظرفیت هر منطقه و افزایش رغبت در میان کارآفرینان می روند.

معاون کارآفرینی و اشتغال وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: برنامه ملی برای انسجام بخشی مطالعه و تحلیل و جهت گیری مشخص وجود دارد و در لایه استانی می توانیم مقتضیات، استعدادها و جهت گیری هر منطقه را لحاظ کنیم.

وی به روند توسعه مشاغل خانگی اشاره کرد و افزود: قاعده ای که در گذشته وجود داشت این بود که مجوز و وام برای این مشاغل بدهیم و فرض کنیم مشاغل خانگی ایجاد شده است اما این روش منجر به اشتغال پایداری نشد، بنابراین الگوی جدید توسعه مشاغل را در وازرتخانه طراحی کرده ایم که امسال در دستور کار قرار گرفته و نتیجه مثبت داشته است.

مهر

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید