خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

 

محمدابراهیم زارعی گفت: جوانان را طوری تربیت کنیم که کسب مهارت کنند و کارآفرین باشند؛ زیرا در این صورت است که با بیکاری مواجه نخواهند شد.

فرماندار شهرستان سنندج ،شامگاه دوشنبه در ششمین جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان سنندج افزود: اگر می خواهیم کشورمان آسیب پذیر نباشد باید جوانان را در تمام زمینه ها مقاوم کنیم و به آنان مهارت بیاموزیم.
وی با بیان اینکه جوانان باید خود کار آفرینی کنند اضافه کرد: باید جوانان را به نحوی آموزش دهیم که به دنبال استخدام در مراکز دولتی نباشند؛ زیرا ظرفیت دستگاه های دولتی تکمیل شده است.
زارعی با اشاره به اینکه هم اکنون سه میلیون نفر در پست های دولتی مشغول به خدمت هستند گفت: دولت تصمیم داشته و دارد که به تدریج کوچک و چابک شود و کار را به بخش خصوصی واگذار کند.
وی اظهار کرد: اگر جوانان کار داشته باشند، به سمت ازدواج می روند و دچار انحرافات اجتماعی نخواهند شد.
زارعی بیان کرد: برای اوقات فراغت نوجوانان و جوانان برنامه ریزی کنیم و از این فرصت برای آموزش کارآفرینی و مهارت به آنان استفاده کنیم.
وی ادامه داد: ما دارای میراث فرهنگی ارزشمندی هستیم و باید جوانان را با سرمایه های ملی و اسلامی آشنا کنیم تا بی هویت نباشند.
فرماندار سنندج با بیان اینکه سرمایه اجتماعی ای به نام مردم داریم که بخش عمده ای از آن جوانان هستند افزود: باید از این سرمایه اجتماعی به خوبی بهره بگیریم؛ چرا که بسیار کمک کننده هستند.
زارعی بر شاد بودن جامعه تاکید کرد و گفت: ملتی که شاد باشد، بدون شک آسیب های اجتماعی آن کمتر خواهد بود؛ پس نیاز است با ایجاد نشاط در جامعه از آسیب های اجتماعی جلوگیری کنیم.
وی به مسکن مهر نیز گریزی زد و اظهار کرد: مسکن دولتی هیچگاه نمی تواند موفق باشد بلکه باید زمینه را برای ورود بخش خصوصی فراهم کرد تا امور به خوبی پیش برود.
زارعی خواستار برگزاری جلسات ستاد فرماندهی امور جوانان به صورت ماهانه شد و افزود: لازم است موانع را شناسایی کنیم و راه برون رفت از آنها را بیابیم.

** 10 چالش اساسی پیش روی جوانان وجود دارد
کارشناس اداره ورزش و جوانان شهرستان سنندج نیز گفت: با توجه به بررسی های به عمل آمده، جوانان با 10 چالش اساسی مواجه هستند که باید بررسی و رفع شوند.
رضا منصوری افزود: کمبود انسجام و یکپارچگی در حوزه جوانان و خلا نهاد مقتدر در سیاست گذاری و برنامه ریزی، مشکل اشتغال و بیکاری جوانان و کمبود مهارت شغل پذیری و کم توجهی به سلامت جسمی و روانی جوانان از جمله این چالش ها است.
وی، آسیب های اجتماعی مانند اعتیاد، طلاق، مفاسد اجتماعی و حاشیه نشینی، افزایش سن ازدواج و کاهش پایداری خانواده ها، بحران سرمایه اجتماعی و اعتماد عمومی و کمبود اقدامات علمی و حرفه ای بلند مدت را از دیگر چالش های پیش روی جوانان ذکر کرد.
منصوری ادامه داد: از چالش های دیگری که جوانان با آن مواجه هستند می توان به آسیب های فضای مجازی و فناوری های ارتباطی و اطلاعاتی، شکاف نسلی و بحران هویت جوانان و کمبود جانشین پروری جوانان و حضور آنان در مصادر تصمیم سازی و تصمیم گیری اشاره کرد.
وی با بیان اینکه برای رفع این چالش ها کمیته های تخصصی تشکیل دادیم اضافه کرد: هر کدام از چالش را به یکی از ادارات مربوطه در شهرستان سنندج واگذار کردیم و اداره ورزش و جوانان شهرستان نیز پیگیری مصوبات ستاد ساماندهی را بر عهده خواهد داشت.
منصوری همچنین به افزودن بخشداران شهرستان سنندج به ستاد ساماندهی امور جوانان اشاره کرد و گفت: شهرداران شهرستان سنندج و سه تن از جوانان منتخب نیز در جلسات ستاد شرکت خواهند کرد.
تعدادی از اعضای ستاد ساماندهی امور جوانان سنندج نیز پیشنهاداتی چون حضور سازمان فنی و حرفه ای در جلسات، فعالیت کمیته ها به صورت چند ارگانی، مشخص شدن ادارت عضو کمیته ها، نگاه کاربردی تر به مشکلات جوانان، نگاه بومی به چالش های استانی و حضور سازمان های مردم نهاد در ستاد ساماندهی امور جوانان را دادند و خواستار توجه بیشتر مسئولان به اشتغال جوانان شدند.
هم اکنون 24 میلیون جوان بالای 25 سال در کشور وجود دارد.
از 131 هزار و 268 نفر از جمعیت فعال استان کردستان که هرگز ازدواج نکرده اند، 109 هزار و 880 نفر مرد و 21 هزار و 380 زن، که از این تعداد، 89 هزار و 750 نفر، شاغل و 41 هزار و 510 نفر بیکار هستند.

ایرنا

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید