خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

 

کارآفرین برتر سال 95 استان هرمزگان گفت: اگر سیستم های دولتی به عنوان تسهیل کننده امور خود را با ذهن و نبوغ کارآفرینان وفق دهند و با همان سرعت پیشرفت کنند،ایرانی ها توانایی خلق بزرگترین کارآفرینی ها را دارند.

سیدیحیی واحدی افزود: شرکت مجمع پترو صنعت گامرون با وسعت 60000 متر مربع در شمال شهر بندرعباس با هدف تولید محصولات تکمیلی و پایین دستی پتروشیمی بر اساس استانداردهای جهانی شروع به فعالیت کرد و هم اکنون این شرکت به عنوان یکی از بزرگترین واحدهای تولید کننده فرمالین در کشور مطرح است.

واحدی اظهار کرد: این شرکت در سال 85 تاسیس و فعالیت های طراحی، برنامه ریزی و انعقاد قراردادها تا سال 88 انجام و پس از آن اقدام به نصب ماشین آلات کردیم که به ناگاه با تحریم های استراتژیک مواجه شدیم که به دلیل حساسیت محصولاتمان این موضوع به طور مستقیم بر فعالیتمان تاثیرگذار بود.

واحدی با اشاره به این‌که این شرکت در استان هرمزگان به دلیل نزدیکی به خروجی تنگه هرمز، بنادر و بازار مصرف احداث شد و متاسفانه با وجود تحریم‌ها مشکلات زیادی را تحمل کرد.

وی با اشاره به این‌که پس از دوره تحریم‌ها شاهد رونق دوباره فعالیت شرکت بودیم، اضافه کرد:‌ پس از اتمام ساخت و نصب تجهیزات در پاییز سال 1391 رسما افتتاح و به بهره برداری رسید.

واحدی با بیان این‌که تلاش هایمان و زحمات شبانه‌روزی کارکنان جوان و سختکوش ایرانی و حمایت‌های هیات مدیره شرکت سبب شد تا به پیشرفت‌های مهمی دست پیدا کنیم و در سال جاری به عنوان واحد تحقیق و توسعه برتر استان شناخته شویم، عنوان کرد: در این مدت توانستیم به یکی از مهم‌ترین تکنولوژی‌های روز دنیا دست یافته و از خروج ارز جلوگیری کنیم و نشان دهیم دستان توانمند داخلی توانایی فعالیت‌های بزرگ را دارد.

مدیر مجتمع پترو صنعت گامرون در خصوص فعالیت‌های این شرکت تصریح کرد: تولید کننده محصولات تکمیلی و پایین دستی پتروشیمی هستیم که مواد اولیه را از صنایع پتروشیمی داخل کشور تامین کرده و محصولات‌مان مواد اولیه بیش از 50 صنعت است و مهم‌ترین محصول‌مان هگزامین است.

وی با بیان این‌که در این شرکت بیش از 180 نفر به صورت مستقیم در حال فعالیت هستند، اضافه کرد: به صورت غیرمستقیم بیش از 400 نفر در حال فعالیت هستند که این امر یکی از مزایای ایجاد این شرکت تولیدی صنعتی است.

به گفته واحدی، پس از افتتاح این مجموعه تولید سالانه 5 هزار تن هگزامین ، 56 هزار تن فرمالین و هم‌چنین 10 هزار تن رزین اوره فرمالدهید انجام شد.

وی در تشریح اهداف این مجموعه گفت: تولید با کیفیت بر اساس استانداردهای جهانی، صادرات و رقابت با محصولات مشابه خارجی و حضور در بازارهای جهانی، رفع نیاز و خودکفایی هر چه بیشتر کشور از فرآورده‌های تولیدی، حفظ محیط زیست و کاهش آلودگی، صرفه‌جویی انرژی و افزایش بهره‌وری، جلوگیری از خام فروشی و افزایش ارزش افزوده، گسترش برند ایرانی در بازارهای معتبر پتروشیمی و حرکت در جهت تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی مهم ترین اهداف این شرکت است.

واحدی در ادامه تشریح ویژگی‌های این مجتمع تولیدی گفت:‌ استفاده از سیستم کنترل گسترده DCS و PLC وجود دانش فنی توانایی در احیای کاتالیست و جلوگیری از خروج ارز، توانایی در تولید فرمالین با مشخصات مورد نظر مشتری، بازیابی پساب صنعتی، استفاده از محصولات تولیدی این مجتمع به عنوان مواد اولیه واحدهای دیگر صنایع شیمیایی، رزین و سیما ن از مهم ترین ویژگی‌های این مجموعه است.

وی هم‌چنین در خصوص کاربرد محصولات این مجموعه توضیح داد:‌کاربرد محصولات برای صنایع شیمیایی ، چوب، رنگ‌سازی ، رزین و پلیمر، مواد ضدعفونی کننده، صنایع  آرایشی و بهداشتی، صنایع سیمان، صنایع آزمایشگاهی، حوزه پتروشیمی و صنایع لاستیکی و پلاستیکی است.

این مقام مسئول در توضیح طرح و توسعه این مجموعه نیز گفت:‌شرکت گامرون در نظر دارد نسبت به احداث طرح توسعه محصولات جدید با گریدهای تخصصی آزمایشگاهی و دارویی که همگی جزو صنایع هایتک هستند و ارزش افزوده فراوانی دارند،‌ اقدام کند.

واحدی یکی از مهم‌ترین خصوصیات برجام را بهبود وضعیت حمل و نقل دریایی و علاقه خطوط دریایی معتبر جهان برای ارتباط با شرکت‌های ایرانی دانست و عنوان کرد:‌ برای شرکت‌هایی نظیر گامرون در بحث صادرات نیز موثر بوده و سبب بهبود شرایط صادرات شده است.

وی با بیان این‌که 90 درصد محصولات این شرکت صادراتی بوده است،‌ مهم‌ترین حوزه صادرات این شرکت را به قاره‌های اروپا، آسیا و استرالیا اعلام کرد.

واحدی ادامه داد: تامین آب و گاز نیز در این منطقه با مشکلاتی روبروست. به طوری که آماده‌ایم نیروگاه کوچکی را در این منطقه احداث کنیم که حتی برق شهرک صنعتی و اطراف را نیز تامین کنیم اما باید موانع گازرسانی برطرف شود.

کارآفرین برترسال 95 استان هرمزگان ، کار اقتصادی را یک کار تیمی اعلام و اضافه کرد: در ایران استعداد و نخبه وجود دارد و باید بخش خصوصی یا کارآفرین با تسهیل دولت و ایجاد شرایط لازم به یک زمینه مناسبت اقتصادی برسد و اگر بتوانیم سیستم‌های دولتی را به عنوان تسهیل کننده امور با ذهن و نبوغ ایرانیان همراه کنیم بزرگترین کارآفرینی‌های دنیا را می‌توانیم انجام دهیم.

مدیر شرکت « پتروصنعت گامرون» در خاتمه از استاندار هرمزگان و سازمان صنعت، معدن و تجارت استان،‌ ادارات کل تعاون،‌کار و رفاه اجتماعی و حفاظت محیط زیست هرمزگان که نهایت همکاری را با این شرکت داشته‌اند ، تقدیر کرد.

ایسنا

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید