خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

 

مدیر اجرایی طرح ملی توسعه کسب و کار و اشتغال پایدار( تکاپو) گفت: این طرح ملی به عنوان یکی از برنامه های دولت یازدهم در زمینه افزایش اشتغال در کشور از سوی سازمان توسعهٔ صنعتی ملل متحد ، مورد حمایت قرار گرفته است.

رضا تازیکی روز شنبه در همایش معاونان سازمان برنامه و بودجه و مدیران توسعه کارآفرینی و اشتغال ادارات کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان های مجری طرح تکاپو افزود: یونیدو ضمن تقدیر از ایران برای اجرای طرح تکاپو، آن را در کشورهای دیگر هم قابل اجرا دانسته است.
وی اظهار کرد: توجه ویژه دولت یازدهم بر افزایش میزان اشتغال موجب شد طرح ملی تکاپو به عنوان یکی از طرح های بزرگ دولت از سال 1392 آغاز شده و دستاوردهایی در زمینه افزایش اشتغال کشور به همراه داشته باشد..
وی بیان کرد: این طرح همچنین به عنوان یکی راههای محوری شدن بحث اقتصاد مقاومتی و با هدف توسعه اشتغال پایدار و رونق اقتصادی در جامعه از ابتدای تشکیل دولت یازدهم آغاز به کار کرده است.
تازیکی با بیان اینکه در این طرح سهم اشتغال بخش های مختلف اقتصادی کشور مورد بررسی قرار گرفته است، اضافه کرد: به منظور تحقق این طرح ملی، ستادهایی در هر استان برای حمایت از فعالیت های خاص در مسیر تقویت بخش کسب و کارهای محلی و همچنین افزایش درآمدزائی ایجاد شده است.
مجری طرح ملی تکاپو توانمندسازی عرضه و تقاضا را از موارد مورد توجه طرح تکاپو دانست و اظهار کرد: آن چه در این طرح مهم است ایجاد علاقمندی برای سرمایه گذاران در بخش کسب و کار است تا کمتر از تسهیلات و اعتبارات کشور در رونق کسب و کار استفاده شود.
وی ضمن بیان اینکه در گذشته تنها هدف ایجاد کسب و کار بوده ولی امروز با وجود این طرح، با محوریت رونق کسب و کار به دنبال رفع مشکلات این بخش هستیم عنوان کرد: روی آوردن به سمت آموزش فنی، بخشی از طرح تکاپو برای توانمند سازی نیروی کاری است که بر نیازمندی های بازار کار متمرکز شده است.
وی با بیان اینکه این طرح، زودبازده نیست، اظها کرد: با شروع این طرح تا به حال برای بیش از 300 هزار نفر اشتغال زایی شده است و هیات دولت برای ادامه این روند برای سال آینده نیز بودجه خاصی در نظر گرفته است تا بتواند در راستای اشتغال بیش از 500 هزار نفر اقدام کند.
وی با بیان اینکه این طرح ابتدا در استان های خراسان رضوی، کردستان و سمنان اجرایی شده است، افزود: اکنون به جز 2 استان در تمامی استانهای کشور این طرح اجرایی شده است که در آنها نیز به زودی این طرح ملی اجرایی خواهد شد.
تازیکی با اشاره به میزبانی خراسان رضوی از این گردهمایی بیان کرد: خراسان رضوی به عنوان یکی از اولین استان های جامعه هدف طرح ملی تکاپو بوده است که توانسته دستاوردهای بیش از انتظاری در زمینه اشتغال به دست آورد.
طرح ملی تکاپو یکی از بسته های اشتغالزایی است که با هدف تقلیل میزان بیکاری در کشور از همان ابتدای تشکیل دولت یازدهم مد نظر قرار گرفته است تا از این طریق برای 540 هزار نفر اشتغال پایدار ایجاد شود.

ایرنا

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید