خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 
اجرای طرح کار آفرینی اجتماعی توسط هلال احمر

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر کشور گفت: امسال در طرح فرشتگان رحمت که در آستانه عید نوروز اجرا می شود در راستای کاهش آسیب های اجتماعی علاوه بر توزیع بسته های عیدانه در بحث کارآفرینی اجتماعی هم ورود پیدا خواهیم کرد.

به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمراستان آذربایجان شرقی، فرحناز رافع روز دوشنبه در آیین نکوداشت خدمات داوطلبانه و تجلیل از خیرین و داوطلبان جمعیت هلال احمر این استان گفت: از استان ها خواسته شده که بصورت نمونه در یک شهرستان بر اساس مشاغل و ظرفیت های موجود شهرستانی و توانمندی های شان نسبت به اجرای طرح کار آفرینی اقدام کنند .
وی با گرامیداشت یاد و خاطره آتش نشانان جان باخته در حادثه پلاسکو ی تهران و تبریک سی و هشتمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی گفت: ما بایستی به تاسی از سیره امام راحل حقیقت جو بوده و با عطوفت و مهربانی با زیر دستان برخورد کنیم .
رافع به رسالت اصلی تشکیل جمعیت های ملی و صلیب سرخ اشاره کرد و افزود : رسالت اصلی تشکیل جمعیت های ملی و صلیب سرخ ایفای نقش مدافع گری و مطالبه گری است و نقش مدافعه گری و مطالبه گری ما در راستای کاهش آسیب های اجتماعی بوده و ما بایستی جامعه ای پرسشگر داشته باشیم و از مسئولان و متولیان امور حق و حقوق شهروندان را مطالبه کنیم .
وی با بیان اینکه یکی از وظایف ما کاهش آسیب های اجتماعی است، گفت: ما می توانیم با مطرح کردن بحث مقاوم سازی ساختمان ها و تعمیق در آگاهی بخشی ها و ایجاد حساسیت های عمومی، مردم را نسبت به ایمن سازی محل زندگی شان حساس کنیم .
رافع با اشاره به نقش مردم آذربایجان و تبریز در گسترش فرهنگ داوطلبی، اظهارکرد: با وجود نهادها، سمن ها و خیریه های مختلف ، تبریز به عنوان شهر بدون گدا در کشور شناخته شده است که بایستی از این ظرفیت عظیم در برطرف کردن فقر و محرومیتی که در لایه های عمیق روستاهای این استان وجود دارد بهره جست .
وی به نحوه سنجش میزان اثر بخشی خدمات داوطلبانه اشاره کرد و افزود: میزان اثر بخشی فعالیت های داوطلبانه را می توانیم در زمان وقوع حوادثی مانند زلزله ارزیابی کنیم .
رئیس سازمان داوطلبان هلال احمر از خیرین و داوطلبان خواست نسبت به تشویق و ترغیب مردم برای تشکیل تشکل های مردم نهاد اقدام کنند .
رافع اظهارکرد: شاید تا دیروز مردم ما بر اساس آموزه های دینی و بصورت فردی به اطرافیان و همسایگان کمک می کردند ولی امروز افزایش جمعیت و پیشرفت فناوری و روش های نوین جهانی مستلزم کار جمعی است و بایستی ضمن تشویق مردم برای ایجاد تشکلهای مردم نهاد، آنها را به سمت و سوی فراگیری آموزش های امدادی برای کاهش آسیب های اجتماعی سوق دهیم .
وی با بیان اینکه فعالیت جمعیت هلال احمر تنها در امداد و نجات خلاصه نمی شود، گفت : مهمترین مسئله در بحث حوادث اقدامات پیشگیرانه است که متاسفانه در کشور ما مورد مغفول واقع شده است که داوطلبان می توانند در این زمینه تاثیر گذار باشند .
وی فرهنگ سازی در بحث تصادفات جاده ای را بسیار مهم دانست و ادامه داد : تصادفات جاده ای علاوه بر گرفتن جان تعداد کثیری از هموطنان بواسطه ایجاد معلولیت های حادثه دیدگان در ناهنجاری های اجتماعی و اقتصادی و خانوادگی تاثیر مستقیم داشته و آستانه نشاط و امید را در جامعه کاهش داده و مشکلات عدیده ای را به بار می آورد که در این خصوص بایستی داوطلبان ما ورود پیدا کرده و نسبت به فرهنگ سازی رانندگی صحیح اقدام کنند .
رئیس سازمان داوطلبان هلال احمر در ادامه با ابراز نگرانی از افزایش بیمارهای قلبی و عروقی و اعتیاد در جامعه گفت: داوطلبان هلال احمر می توانند با ارائه هشدارهای لازم، مردم را به اصلاح شیوه تغذیه دعوت کنند تا تبعات ناشی از این بیماریها در جامعه کاهش پیدا کند .
رافع به نقش بنگاه های اقتصادی در حوزه مسئولیت پذیری اجتماعی اشاره کرد و گفت: در بسیاری از کشورها، بنگاه های اقتصادی در حوزه مسئولیت پذیری اجتماعی کارهای بسیار مهم و بزرگی انجام می دهند که مانیز در کشور خودمان درصدد استفاده از ظرفیت بنگاه های اقتصادی در این حوزه هستیم .
وی با اعلام اینکه به تازگی برنامه پنجساله هلال احمر برای اولین بار تدوین و در شورای عالی تصویب شده و از اوایل سال 96 اجرایی خواهد شد، اظهارکرد: داوطلبان هلال احمر از ارکان اصلی تصمیم گیری در هلال احمر بوده و در تعیین سیاست های راهبردی جمعیت تاثیر دارد.
وی افزود: با رای مستقیم داوطلبان، اعضای شوراهای اجرایی شهرستان ها و هیات مدیره استان ها و اعضای مجمع عمومی و شورای عالی هلال احمر انتخاب می شود و سیاست های راهبردی هلال احمر در شورای عالی تصویب می شود .
رافع به اهداف برنامه پنجساله هلال احمر اشاره کرد و گفت : از اهداف مهم برنامه پنجساله هلال احمر رسیدن به یک جامعه ایمن و آماده و افزایش تاب آوری جامعه با استفاده از ظرفیت داوطلبان از طریق ارائه آموزش های آمادگی و پیشگیرانه ست.
سعید کنعانی مدیرعامل هلال احمر استان آذربایجان شرقی هم با اشاره به اینکه مردم کشور ما بر اساس آموزه های دینی همواره در طول تاریخ و خصوص پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران در امور عام المنفعه و کارهای خداپسندانه پیشگام بوده اند، گفت: اهداف و اصول جمعیت هلال احمر با خدمات داوطلبانه گره خورده و با خیرات و باقیات و صالحات پیوند ناگسستنی دارد و امروز جمعیت هلال احمر بیش از گذشته نیازمند حمایت های همه جانبه خیرین و داوطلبان بزرگوار است.
در این مراسم از 39 نفر از داوطلبان و خیرین که در برنامه های همای رحمت، فرشتگان رحمت، ارمغان مهر، طرح نیابت، کاروان های سلامت و طرح های محرومیت زدایی و اهدای خون مشارکت داشته اند با اهدای تندیس یاد بود و لوح تقدیر تجلیل شد .

ایرنا

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید