خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 
ضرورت تربیت دانشجویان کارآفرین از دوران پیش دبستانی

   مراسم تجلیل از نفرات برتر آزمون سراسری 95 و نفرات برتر بیست‌ویکمین المپیاد کشور با حضور محمد فرهادی- وزیر علوم و تحقیقات، در دانشگاه تهران برگزار شد.

رئیس دانشگاه تهران در این مراسم بر ضرورت برنامه ریزی برای تربیت دانشجویان کارآفرین از دوران پیش‌دبستانی و مدرسه تاکید کرد و گفت: نباید منتظر بمانیم فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها به دنبال اشتغال و کار باشند باید دانشجویان در نظام آموزشی به‌گونه‌ای تربیت شوند که به جای بیکاری بعد از فارغ‌التحصیلی، خودشان کارآفرین باشند. نیلی احمدآبادی بر ضرورت تشویق و حمایت نخبگان دانشگاهی تاکید کرد و گفت: خوشبختانه سال‌هاست که در کشور سیاست تشویق جوانان برای بهتر درس خواندن و بهتر تحصیل کردن را دنبال می‌کنیم و با برگزاری مراسم‌ مختلف سعی داریم این پیام را به کسانی که سابقه تحصیلی درخشانی دارند و در توسعه و تصمیم‌گیری‌های آتی کشور مشارکت بیشتری خواهند داشت، منتقل کنیم.
وی در ادامه تصریح کرد: فرض ما بر این است کسانی که دوران تحصیل بهتری دارند در توسعه پایدار کشور نیز مشارکت خوبی خواهند داشت و رابطه مستقیمی بین آموزش عالی و توسعه کشور وجود دارد و برگزاری برنامه تقدیر و تکریم از نخبگان بیانگر این است که این افراد آینده‌سازان جامعه هستند و کشور توسط این افراد اداره خواهد شد لذا باید موجبات دلگرمی آنها را بیش از پیش فراهم کرد. رئیس دانشگاه تهران با تاکید بر اینکه رتبه‌های برتر تحصیلی و کنکور در فرآیند استخدام هیات علمی در دانشگاه‌ها امتیازات ویژه‌ای دارند، گفت: علاوه بر اینکه این افراد در استخدام به عنوان هیات علمی در دانشگاه‌ها اولویت‌های خاصی دارند سال به سال نیز اهمیت و امتیازات بیشتری به نخبگان کنکوری و دانشگاهی اعطا خواهد شد. نیلی احمدآبادی ادامه داد: مهاجرت نخبگان به خارج از کشور نشان‌دهنده این است که ما در تکریم شکلی این افراد عملکرد خوبی داشتیم اما واقعیت این است که نیاز آنها به طور کامل تامین نشده است و دانشگاه‌ها به دلیل محدودیت‌هایی که دارند نمی‌توانند همه این افراد را جذب کنند و این جامعه است که باید گام‌های اساسی به منظور حمایت از نخبگان را بردارد. نیلی احمدآبادی تاکید کرد: خوشبختانه  در حال حاضر دانشگاه‌ها از محوریت آموزش به پژوهش رسیده‌اند که رشد دستاوردهای علمی و فناوری بیانگر این رویکرد این دانشگاه‌ها است. اگر حرکت و برنامه‌ریزی خوبی انجام بگیرد مطمئناً با کمک این نخبگان و استعدادهای برتر می‌توانیم بسیاری از عقب‌افتادگی‌های خود را جبران کنیم. وی با تاکید بر ضرورت تبدیل علم به ثروت در دانشگاه‌ها افزود: بحث‌هایی که امروزه در دانشگاه‌ها مورد توجه قرار گرفته این است که فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها به جای اینکه دنبال کار باشند و یا بیکار بمانند شرایطی فراهم شود که این افراد بتوانند کارآفرین محسوب شوند. رئیس دانشگاه تهران خاطرنشان کرد: به طور یقین دغدغه جوان در جامعه ما اشتغال است تا بتواند یافته‌های علمی خود را به عمل تبدیل کند و احساس مشارکت در توسعه کشور داشته باشد و در عین حال از رفاه قابل قبولی نیز برخوردار باشد. بنابراین راه‌اندازی شرکت دانش‌بنیان در دانشگاه‌ها این نیاز جوانان ما را برطرف می‌کند. احمدآبادی خاطرنشان کرد: دانشگاه تهران با تاسیس شرکت‌های دانش‌بنیان و پارک‌های علم و فناوری روش کسب و کار را از همان دوران تحصیل به دانشجو یاد می‌دهد و شرایطی را فراهم می‌کند تا آنها در دوران دانشجویی خود یافته‌های نظری خود را به عمل تبدیل کنند و خوشبختانه در حال حاضر رابطه مستقیمی بین دانشجویان دانشگاه تهران با بخش‌های پژوهشی، پارک علم و فناوری فراهم شده است.رئیس دانشگاه تهران در پایان از راه‌اندازی بزرگترین پارک علم و فناوری در کشور خبر داد و گفت: خوشبختانه این دانشگاه در طرح ساماندهی خود فضای 500 هزار متر مربع را به پارک علم و فناوری اختصاص داده و این یکی از بزرگترین طرح‌های کشور به شمار می‌رود که براساس آن ارتباط بین دانش و جامعه فراهم می‌شود.

 




روزنامه تفاهم

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید