خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 
توسعه صنعتی نیاز به سرمایه گذاری دارد

 معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: برای توسعه اقتصادی و صنعتی باید به سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی توجه شود.

منصور معظمی در مراسم افتتاح کارخانه بازیافت زباله ضایعات آهنی اظهار کرد: توسعه صنعتی از مهم‌ترین اولویت‌های کشوری است که این مهم در ایران نیز جزو اولویت‌ها بوده و در حال حاضر در کشور فعالیت‌های خوبی در زمینه توسعه اقتصادی انجام شده است و در حین توسعه اقتصادی نیز باید به سرمایه‌گذاری توجه کرد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، این مسئول ادامه داد: از مهم‌ترین دغدغه‌هایی که امروزه در کشورها مطرح است، مباحث اقتصادی و صنعتی است که در همه استان‌ها باید با افزایش توجه و سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی در راستای توسعه اقتصادی و توسعه صنعتی اقدام شود.

وی با اشاره به لزوم ایجاد بستر برای توسعه صنعتی، خاطرنشان کرد: باید بسترها برای توسعه صنعتی فراهم شود و اشتغال و کارآفرینی به‌عنوان یک اصل مهم برای توسعه جامعه مطرح باشد و اجرایی شدن این امر وقتی امکان‌پذیر است که این امر صرفا از رهگذر سرمایه‌گذاری، کارآفرینی و توجه به کسانی که داعیه خدمت دارند، انجام شود.

معظمی تصریح کرد: امیدواریم مجموعه‌های صنعتی محلی برای اشتغال و جذب نیروهای جوان کشور باشند که سرمایه انسانی آینده کشور محسوب می‌شوند.

در ادامه این جلسه استاندار زنجان گفت: در حال حاضر بحث توجه به مدیریت پسماند به عنوان یک راهکار مهم در زمینه توسعه صنعتی محسوب می‌شود و باید راهکارها و بستر لازم برای توسعه واحدهای پسماند در استان فراهم شود.

اسدالله درویش‌امیری افزود: راه‌اندازی واحدهای بازیافت پسماند یک اقدام بسیار بزرگی در استان بوده است و این امر، کاری است که در کشور خیلی دیر به آن پرداخته شد ولی در حال حاضر در کشورهای اروپایی توجه ویژه به بحث مدیریت پسماند وجود دارد.

این مسئول ادامه داد: امروزه کشورهای اروپایی توسعه یافته و قاره اروپایی که به قاره سبز معروف است، از نظر تکنولوژی و داشتن صنعت در دنیا بسیار غنی است و ۲۰ درصد از اقتصاد این قاره از قبل بازیافت پسماندهاست.

درویش‌امیری، پروژه فوکا صنعت استان زنجان را پروژه‌ای بسیار مطلوب دانست و یادآور شد: با تبدیل ضایعات استفاده دوباره از آن‌ها می‌شود و بالا بودن حجم ضایعات مشکلات عدیده زیست‌محیطی با خود به دنبال دارد و روزانه در استان ۴۵۰ تن زباله جمع‌آوری می‌شود و این حجم از زباله‌ها، حجم اندکی نبوده و اگر توسط شهرداری جمع نشود مشکلات زیادی به دنبال خواهد داشت.

در ادامه این جلسه، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان، گفت: پیش از این یک واحد صنعتی در کشور در استان اصفهان برای اسقاط خودرو وجود داشت اما ظرفیت آن نصف ظرفیت شرکت فوکا صنعت بود که شرکت فوکا صنعت با سرمایه‌گذاری ۸۰ درصدی هلدینگ شولز آلمان و سرمایه‌گذاری ۲۰ درصد ایرانی، بزرگترین کارخانه اسقاط خودروی ایران محسوب می‌شود.

ناصر فغفوری ادامه داد: در حال حاضر سه شرکت تولید فولاد در کشور برای خرید محصول این واحد صنعتی با شرکت فوکا صنعت قرارداد منعقد کرده‌اند و همه خودروهای اسقاطی فوکا صنعت به مصرف مواداولیه کارخانه فولادسازی می‌رسد.

وی افزود: با سرمایه‌گذاری ۲۵۰ میلیارد ریالی این واحد صنعتی در مرحله نخست برای ۶۰ نفر فرصت شغلی ایجاد شده است.

منطقه زنجان، کارخانه بازیافت زباله ضایعات آهنی با سرمایه‌گذاری ۷۰ درصدی شرکت آلمانی به بهره‌برداری رسیده و مساحت این شرکت ۱۰۰ هزار مترمربع (۱۰ هکتار) و ظرفیت اسمی آن ۱۸۰ هزار تن در سال و میزان اشتغال آن ۶۰ نفر و حجم سرمایه‌گذاری آن ۲۵۰ میلیارد ریال است. همچنین کارخانه بازیافت زباله ضایعات آهنی با حضور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، استاندار زنجان و جمعی از مسئولان استانی افتتاح شد.

اقتصاد آنلاین

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید