خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

آینده مبهم اقتصاد جهانی و سرعت چشمگیر پیشرفت تکنولوژی، کارآفرینی را دشوار کرده است. جهان هر روز شاهد تغییرات بسیاری است با این‌ حال قوانین اولیه که برای راه‌اندازی کسب وکار جدید به کار می‌آید هنوز تغییری نکرده است.



به گزارش اقتصادآنلاین ، تعادل نوشت :  امروزه راه‌اندازی کسب‌وکار جدید به عنوان موتور رشد اقتصادی به شمار می‌آید و بسیاری از کشورها، افزایش میزان کارآفرینی را در برنامه‌های خود قرار داده‌اند. کارشناسان طی تحقیقات اخیر خود به این نتیجه رسیده‌اند که در کشورهایی با اقتصاد توسعه ‌یافته به علت داشتن زیرساخت‌ها و نهادهای سیاست‌گذاری و حمایتی مورد نیاز، راه‌اندازی کسب‌وکارهای جدید بازدهی اقتصادی بالایی دارد. از طرفی باید در کشورها شرایطی فراهم باشد که شهروندان با کمترین هزینه بتوانند کسب‌وکار خود را راه‌اندازی کنند.

در آخرین گزارش به دست آمده، بریتانیا به عنوان کشوری معرفی شده که بیشترین هزینه را در راه‌اندازی کسب‌وکار داشته است. هزینه‌های صرف شده در راه‌اندازی کسب‌وکار جدید در این کشور در سال 2016 حدود 2.1میلیارد یورو برآورد شده است. این هزینه در سال 2015 حدود 1.4میلیارد یورو بوده است. از آنجا که در اتحادیه اروپا هزینه‌های شروع یک کسب‌وکار نسبت به سایر نقاط جهان کمتر است این افزایش هزینه‌ها برای آغاز کسب و کار در بریتانیا می‌تواند، نشان‌دهنده تاثیرات برگزیت بر اعتماد سرمایه‌گذاران و شهروندان باشد. پیش‌بینی ارائه شده از شرایط بریتانیا پس از خروج از اتحادیه اروپا، ریسک راه‌اندازی کسب‌وکار جدید را افزایش داده و باعث شده که شهروندان بریتانیایی نتوانند به راحتی و با هزینه‌های کم، کسب‌وکار خود را راه‌اندازی کنند.

 سوئد نیز در سال 2016 با افزایش هزینه‌های راه‌اندازی کسب‌وکار مواجه بوده است. این هزینه‌ها در سال 2015 حدود 872 میلیون دلار بوده که در سال 2016 به یک‌میلیارد دلار رسیده است.

 در این میان آلمان تنها کشوری است که شاهد کاهش هزینه‌ها برای راه‌اندازی کسب‌وکار جدید در سال 2016 بوده است. میزان هزینه‌های راه‌اندازی کسب‌وکار در آلمان در سال 2015 حدود 1.9میلیارد یورو بوده که در سال 2016 به 975میلیون یورو کاهش یافته است. آن طور که در بسیاری از گزارش‌ها آمده، آلمان یکی از جذاب‌ترین مکان‌ها برای راه‌اندازی کسب‌وکار به شمار می‌رود. زیرساخت‌های مناسب، کمک‌های مالی دولتی و چارچوب مشخص برای سرمایه‌گذاری خارجی از عواملی است که راه‌اندازی کسب وکار را در این کشور تسهیل کرده و هزینه‌های کارآفرینی را کاهش داده است.

فرانسه نیز از دیگر کشورهایی است که با افزایش هزینه‌ها برای راه‌اندازی کسب‌وکار در سال 2016 روبه‌رو بوده است. همانطور که گفته شد در این گزارش، میزان هزینه‌های راه‌اندازی کسب‌وکار در نیمه نخست سال 2015و 2016 با یکدیگر مقایسه شده است. فرانسه در 3ماهه اول سال 2016 رشد اقتصادی ضعیفی را تجربه کرد و تولید ناخالص داخلی این کشور در نیمه اول 2016 شاهد روندی منفی بود. به ‌نظر می‌رسد، مشکلات اقتصادی این کشور در نیمه اول سال 2016 از مهم‌ترین دلایل افزایش هزینه‌های راه‌اندازی کسب و کار در این کشور باشد. در سال 2015 این هزینه‌ها حدود 756میلیون دلار بوده که در سال 2016 به 954میلیون دلار رسیده است.

اسپانیا، ایرلند و هلند از دیگر کشورهای بررسی‌ شده در این گزارش است که با افزایش چشمگیر هزینه‌های کسب‌وکار در نیمه اول سال 2016 مواجه بوده‌اند. اسپانیا در سال 2015 مبلغی حدود 60 میلیون یورو برای راه‌اندازی کسب‌وکار جدید هزینه کرده بود که این مبلغ در سال 2016 به 248میلیون یورو افزایش یافت. در ایرلند نیز هزینه‌های ایجاد کسب جدید در سال 2015 نزدیک به 96میلیون یورو بوده که این رقم در سال 2016 به 238میلیون یورو رسیده است. همانطور که اشاره شد، هلند نیز در کسب‌وکار جدید در سال 2016 با افزایش هزینه مواجه بوده است.

افزایش هزینه‌ها در راه‌اندازی کسب‌وکار نشان‌دهنده موانعی برای اشتغال‌زایی در کشورهاست. به نظر می‌رسد در سالی که گذشت، اوضاع اقتصادی کشورها و مسائل داخلی و سیاسی از مهم‌ترین عواملی بوده که کسب‌وکارهای جدید را با چالش و افزایش هزینه روبه‌رو کرده است.

اقتصادآنلاین

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید