1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور گفت: دولت حامی فعالیت فین تک‌ها و استارتاپ ها است و در بحث‌های قانونی نیز پشتیبان آن ها است بنابراین با ترویج فرهنگ خلاقیت محوری باید زمینه رشد جوانان بدون اتکا به بخش دولتی را مهیا کرد.

سورنا ستاری در مراسم اختتامیه رویداد فین تک فست خطاب به شرکت‌کنندگان گفت: هیچ‌وقت از شکست‌ها نهراسید زیرا بر طبق مطالعات بین‌المللی ممکن است در این رویدادها از بین شرکت‌کنندگان فقط چند شرکت بالا بیایند؛ ازاین‌رو سایر شرکت‌ها نباید عقب‌نشینی کرده و سعی کنند در رویدادهای دیگر خودشان را بالا بکشند و شکست‌ها باید موجب تقویت شما شود.

وی تصریح کرد: در جامعه‌ای که اقتصاد نفتی حاکم است و دولت نفت خام یعنی دارایی خود را می‌فروشد و به مردم می‌گوید سرکار بروید و با پشت‌میزنشینی پول کمی دریافت کنید برای این‌گونه فعالیت‌ها بیش از هر چیز به یک تحول فرهنگی نیاز است.

ستاری افزود: این تحول فرهنگی را شما جوانان خلاق باید ایجاد کنید و با ایجاد پیش‌زمینه‌های آن فضای جامعه برای ورود فناوری نوین مالی آماده کنید.

وی تأکید کرد: به‌منظور موفقیت در حوزه کارآفرینی باید پیش‌زمینه‌ها مهیا شود ازاین‌رو تا زمانی که حوزه علمی، اقتصاد را به دانش وصل نکنید، پیشرفت به دست نمی‌آید زیرا تمام کشورهای پیشرفته اقتصادی نیز برای رسیدن به رشد و توسعه در تمام زمینه‌ها ابتدا در حوزه‌های علمی فعالیت خود را شروع کرده‌اند.

ستاری اذعان داشت: در رشد و توسعه کشور اهمیت بخش خصوصی بسیار بالا است ازاین‌رو اگر این بخش به حوزه فناوری‌های نوین مالی ورود نکند، نتیجه دلخواه حاصل نخواهد شد بنابراین نتیجه دخالت دولت مثل پیکان در خودروسازی و یا مسکن مهر در بخش ساختمان‌سازی خواهد بود.

وی ادامه داد: بخش خصوصی می تواند کیفیت پژوهش را ارتقاء دهد ازاین‌رو شما جوانان خلاق باید فرهنگ جدیدی را ترویج کنید و نشان دهید، نمی‌خواهید پشت در اتاق مدیران نفتی منتظر دریافت منابع مالی اندک باشید زیرا قدرت شما والاتر است.

معاون علمی فناوری رییس جمهوری در نقد یک اقتصاد نفتی بیان داشت: مسئولان دولتی فکر می‌کنند اگر زمانی شغل خود را از دست دهند به دلیل این‌که مدیران نفتی هستند، گرسنه می‌مانند و به میزهای خود چسبیده‌اند، درصورتی‌که باید با ترویج و گسترش فرهنگ خلاقیت محوری می توانیم از زیر سیطره اقتصاد نفتی خارج شویم تا به گذشته باشکوه خود برگردیم.

وی در ادامه گفت: در صدسال گذشته بخش قابل‌توجهی از توان تولیدی کشور نابودشده ازاین‌رو باید در بخش تولید و حوزه‌های برندینگ فعالیت کنیم و همچنین در حوزه فن‌آوری کسانی که در حوزه سرویس‌دهی هستند، سریع‌تر رشد کنند.

ستاری خاطرنشان کرد: این مسئله را فراموش نکنید که تهران با ۱۵ میلیون جمعیت موقعیت مناسبی برای فعالیت‌های فین تک‌ها دارد زیرا ایران، کشوری با درآمد قشر متوسط به بالا است و انگیزه‌های بسیاری برای فعالیت در آن وجود دارد.

وی افزود: همچنین نزدیک به ۵۰ میلیون تلفن هوشمند مورداستفاده مردم قرار می‌گیرد و ۴۵ میلیون کاربر اینترنت در کشور وجود دارد و این امر زمینه گسترده‌ای برای فعالیت فین تک‌ها را در کشور مهیا می‌کند.

معاون علمی فناوری رییس جمهوری تأکید کرد: تمام مسئولان و مردم در یک جبهه فعالیت می‌کنند و باید فرهنگ خلاقیت محوری را در جامعه گسترش دهیم تا جوانان بتوانند بدون نیاز به کارهای دولتی رشد کنند.

ستاری در خاتمه گفت: وجود یک دولت چاق منجر به شلوغی در کسب‌وکار این حوزه می‌شود و به شما اطمینان می‌دهم دولت در کنار فعالیت فین تک‌ها و استارتاپ ها در کشور ایستاده است و در بحث‌های قانونی از شما حمایت می‌کند.

ایبنا

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

گالری تصاویر