خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

 رئیس کمیسیون اصل ۴۴ مجلس:

تبلیغات کالا ساماندهی می‌شود

 رئیس کمیسیون اصل ۴۴ مجلس گفت: براساس قانون رفع موانع تولید که از هفته آینده ابلاغ می‌شود وزارت صنعت مکلف است با همکاری ارگانهای مختلف ظرف مدت ۳ ماه وضعیت تبلیغات کالا را به منظور حمایت از تولید داخلی و سلامت جامعه اعلام کند.به گزارش  تسنیم،‌ حمید رضا فولادگر در کنفرانس برند پایدار با رویکرد مسئولیت اجتماعی بنگاه‌های اقتصادی با اعلام این خبر گفت: در نظام اقتصادی در حال توسعه نمی‌توان هر از گاهی با شیوه و سلیقه خاص حرکت کرد و نیازمند سیاست و چشم‌اندازهای بلندمدت در برنامه‌های عملیاتی هستیم تا بخش خصوصی به راحتی بتواند در اقتصاد سرمایه‌گذاری کند. وی با بیان اینکه در سند چشم‌انداز پیش‌بینی رسیدن به جایگاه اول علمی، فناوری و اقتصادی منطقه شده است، گفت:

کشور در دو بخش علمی و فناوری حرکت‌های مناسبی داشته و شاخص‌های لازم را براساس سند چشم‌انداز به دست آورده است. اما در بخش اقتصادی کاری دشوار و رقبای قدرتمند و همچنین محدودیت داریم.فولادگر افزود: برای همین منظور قوانین اقتصاد مقاومتی ابلاغ شده تا اقتصاد تاب‌آوری و مقاومت لازم را در برابر عوامل بیرونی داشته باشد.

رئیس کمیسیون اصل 44 مجلس گفت: امروزه اگر بخواهیم در مقابل همسایه‌های خود حرفی برای زدن داشته باشیم باید تولیدات خود را با برندهای معتبر عرضه کنیم. فولاگر با طرح این سوال که آیا اقتصاد و صنعت ما آمادگی پیوستن به پیمان اقتصاد جهانی را دارند یا خیر، گفت: برای رسیدن به شرایط لازم برای پیوستن به اقتصاد جهانی باید آمادگی لازم کسب و سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در تولید ملی رعایت شود. وی گفت: در ماده 19 قانون حداکثر استفاده از توان تولید داخلی که در اواخر مجلس هشتم به تصویب رسید و با رفع ایرادات آن در مجلس نهم ابلاغ شد آمده است که دولت برای هدایت بازار و حمایت از تولید داخلی مکلف است با استفاده از ظرفیت صنعت بیمه اقدام به طراحی و استقرار نظام بیمه حمایتی مصرف کنندگان تولیدات و خدمات داخلی کند اما این وظیفه به مرحله اجرا نرسیده است. فولادگر افزود: تحقق این امر به تولیدات ما کمک می‌کند که در بازارهای جهانی حضور مناسبتری داشته باشند. وی ادامه داد: راه حل دیگر که مجلس در این زمینه پیش‌بینی کرده است اعطای مشوق‌های صادراتی به کالا و خدمات است به گونه‌ای که تولیدات ما به صادرات منجر شود.

فولادگر افزود: یکی از اهداف ادغام وزارت صنعت و بازرگانی تولید برای صادرات بود که این وزارتخانه در دسترسی به اهداف خود در این زمینه موفق نبوده است. رئیس کمیسیون اصل 44 مجلس گفت: برخلاف اهداف اولیه، وزارت صنعت، معدن و تجارت فعلی وزارتخانه‌ای سبک و چابک نیست و تنها یک وزیر و چند معاون از آن کاسته است.فولاد گفت: قانون رفع موانع تولید از هفته آینده به دولت ابلاغ می‌شود که مواردی از آئین‌نامه‌های آن تدوین شده و سایر آئین‌نامه‌ها در فرصت قانونی دولت تدوین می‌شود. وی افزود: ماده 5 این قانون اشاره دارد که دولت موظف است از ایجاد و توسعه نشان و برندهای محصولات صنعتی و خوشه‌های صادراتی حمایت کند.رئیس کمیسیون اصل 44 مجلس در این ارتباط اضافه کرد: وزارت صنعت وظیفه دارد با همکاری ارگان‌های مختلف ظرف مدت سه ماه اقدام به سازماندهی آئین‌نامه تبلیغات کالا برای افزایش رقابت‌پذیری کالاهای داخلی، حمایت از تولید کنندگان داخلی و تولید محصولات سالم بعد از ابلاغ این قانون نماید.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید