خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

مدیرعامل آبفای روستایی تهران :

تولید و توزیع آب به بخش خصوصی واگذار می‌شود

مدیرعامل شرکت آبفای روستایی استان تهران درباره امضای قرارداد تولید و توزیع آب برای ۲۰ روستای استان تهران توسط بخش خصوصی گفت: مرحله اول مطالعه آبرسانی ۴۰۰ روستا به اتمام رسید و سال آینده ۱۴ مجتمع آبرسانی روستایی که ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند به بهره‌برداری می‌رسد.رضا پوررجب درگفتگو با فارس، با اشاره به اینکه در سال‌های 94 و 95 بالغ بر 12 مجتمع آبرسانی روستایی که 52 روستا را تحت پوشش خود قرار داد گفت: این 12 مجتمع آبرسانی با اعتباری بالغ بر 40 میلیارد تومان تکمیل و به بهره‌برداری رسید. وی افزود: در سال 96 نیز و تا پایان سال آینده 14 مجتمع آبرسانی روستایی استان تهران که بالای 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارند با اعتباری بالغ بر 50 میلیارد تومان به بهره‌برداری خواهد رسید. به گفته وی، این 14 مجتمع آبرسانی روستایی حدود 60 روستا و بالغ بر 120 هزار نفر را تحت پوشش خود قرار خواهد داد. پوررجب با بیان اینکه 10 پروژه فاضلاب در روستاهای استان تهران در حال احداث است، گفت: 6 پروژه فاضلاب مربوط به روستاهای بالادست سد ماملو و چهار روستا مربوط به روستاهای بالادست سد لتیان است که قادر خواهند بود 16 هزار نفر را تحت پوشش خود قرار دهند. وی همچنین از راه‌اندازی سایت اینترنتی شرکت آبفای روستایی تهران برای 400 روستا خبر داد و گفت: این سایت 22 خدمت از واگذاری انشعاب تا پرداخت صورتحساب را انجام می‌دهد، بنابراین دیگر نیازی به مراجعه حضوری روستائیان به شهرها برای اقدامات اداری نیست.

*بالا بردن کیفیت آب روستاهای جنوب استان تهران

پوررجب از امضا قرارداد با دانشگاه آزاد اسلامی برای بالا بردن کیفیت آب روستاهای جنوب استان تهران خبر داد و گفت: قراردادی به میزان 10 میلیارد تومان با دانشگاه آزاد اسلامی در خصوص بررسی کیفیت آب روستاهای جنوب استان تهران امضاء شده است که با نصب نانوفیلترها به حجم 3500 مترمکعب در شبانه‌روز تا آخر شهریورماه در روستاهای جنوب استان تهران مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت تا کیفیت آب روستاهای جنوب استان تهران به حد مجاز و استاندارد بین‌المللی برسد.به گفته وی، آب شرب این روستاها از لحاظ EC و سختی آب بالاست، بنابراین می‌توان با نصب نانوفیلترها و با استفاده از روش‌های جدید اُزن‌زنی آب با کیفیت بالا به شهروندان ارائه کرد.

*هیچ روستایی در استان تهران با تانکر آبرسانی سیار نمی‌شود

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان تهران با اشاره به اینکه پیش از 90 درصد روستاهای استان تهران از لحاظ آبرسانی مشکل ندارند،گفت: 410 روستا تحت پوشش شرکت آب و فاضلاب هستند، بنابراین از نظر آبرسانی هیچ مشکلی ندارند و هیچ روستایی در استان تهران با تانکر آبرسانی سیار نمی‌شود.پوررجب ادامه داد: 10 درصد روستای باقیمانده که تعداد آنها حدود 40 روستاست تک روستاهایی هستند که چشمه یا قنات در آن روستا به لحاظ ایستابی آب خیلی پایین است، بنابراین با اعتبارات سال 96 نسبت به برطرف کردن مشکل این 40 روستا اقدام خواهیم کرد.وی اضافه کرد: این 40 روستا در پیک مصرف با مشکل آب مواجه می‌شوند، بنابراین تلاش می‌کنیم تا پایان سال 96 مشکل این روستاها نیز مرتفع شود.پوررجب با اشاره به اینکه روزانه 3 هزار لیتر در ثانیه آب در استان تهران تولید می‌شود، گفت: در زمان پیک مصرف آب شرب روستائیان به 3200 لیتر افزایش می‌یابد.

*مهندسی مجدد 25 مجتمع آبرسانی استان تهران

وی از مهندسی مجدد 25 مجتمع آبرسانی استان تهران خبر داد و گفت: مرحله اول مطالعات آبرسانی به 400 روستای تهران به پایان رسیده است، بنابراین 6 مجتمع از مجتمع‌های آبرسانی بزرگ استان تهران از جمله مجتمع آبرسانی کوثر را که به 3 شهرستان ملارد، شهریار و رباط کریم آبرسانی می‌کند توسط مشاوران ذیصلاح مهندسی مجدد انجام شده است.
به گفته پوررجب، این مجتمع‌ها در سال‌های دور توسط جهاد سازندگی، بهداشت و فرمانداری‌ها به بهره‌برداری رسیده بودند، بنابراین بعد از گذشت دو دهه از عمر آنها به نظر می‌رسد نیازمند یک مهندسی مجدد برای آنها هستیم که با ایجاد خط انتقال جدید، توسعه و بازسازی شبکه و حفر و تجهیز چاه این اقدام امکان‌پذیر خواهد شد. پوررجب از اعطای بخش تولید و توزیع آب به بخش خصوصی خبر داد و گفت: قرار است قرارداد تولید آب تا مرحله توزیع را با بخش خصوصی به زودی امضا کنیم تا از این پس بخش خصوصی از مبدأ تولید تا مقصد را برعهده بگیرد. به گفته وی، دراین قرارداد، تمام تأسیسات را به مدت 25 سال برای سرمایه‌گذاری به بخش خصوصی واگذار خواهیم کرد. وی افزود: این اقدام در روستاهای شهرستان ملارد انجام خواهد شد تا پس از موفقیت به صورت پایلوت در سراسر کشور نیز انجام شود.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید