خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

نایب رئیس کانون عالی انجمن های صنفی کارفرمایان ایران:

دولت با ۶۰۰ هزار میلیارد تومان بدهی چگونه می‌خواهد اشتغال ایجاد کند؟

نایب رئیس کانون انجمن های صنفی کارفرمایان با طرح این سوال که دولت با ۶۰۰ هزار میلیارد تومان بدهی چگونه می خواهد اشتغال ایجاد کند، از تشکیل هلدینگی به منظور حمایت از بنگاه های اقتصادی و ایجاد اشتغال پایدار خبر داد.
محمد عطاردیان،نایب رئیس انجمن کارفرمایان کشور در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، درباره طرح اشتغالزایی دولت مانند کارورزی و برداشت 1.5میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی برای ایجاد اشتغال گفت: اجرای این طرح ها راهگشا در حل مشکل اشتغال نیست.نایب رئیس انجمن کارفرمایان کشور با بیان اینکه مسئله اشتغال با این طرح ها حل نمی شود افزود: این اقداماتی که دولت ها پیشنهاد می دهند انفعالی است و مانند طرح ضربتی اشتغال و طرح های زودبازده است و نمی تواند در حل مشکل اشتغال موثر باشد. وی با بیان اینکه استراتژی اشتغال باید طراحی شود تا مشکل بیکاری حل شود گفت: منظور از استراتژی اشتغال این است که دولت همکاری لازم را با بخش خصوصی داشته باشد تا مشکلات حل شود. بخش خصوصی نباید منتظر تصمیم دولت باشد و بگوید که من باید اقدامات لازم را برای ایجاد اشتغال انجام دهم. عطاردیان گفت: تجربه کشورهای دیگر نشان می دهد که اشتغالزایی از ناحیه دولت همواره با شکست مواجه بوده است.تمام طرح هایی که از طرف مقام معظم رهبری برای اشتغالزایی بیان شده است پیرامون توجه به تولید ملی است.
نایب رئیس کانون عالی انجمن های صنفی کارفرمایان ایران از تشکیل هلدینگی به منظور حمایت از بنگاه های اقتصادی خبر داد و گفت: کارفرمایان برای ایجاد این هلدینگ، 200 میلیارد تومان سرمایه اختصاص می دهند تا به اشتغال پایدار کمک کنند. چنانچه دولت از تشکیل این هلدینگ حمایت کند کارفرمایان سرمایه خود را تا 1000 میلیارد تومان افزایش می دهند.وی ادامه داد: می توان با استفاده از صنعت پتروشیمی اقداماتی در جهت حل مشکل اشتغال انجام داد. همچنین با استفاده از آب شیرین کن ها می توان آب آشامیدنی تولید و به خارج از کشور صادر کرد.عطاردیان افزود:در صورتی که قانون جذب سرمایه خارجی کشور اصلاح شود می توانیم سرمایه خارجی جذب کنیم. دولت با 600 هزار میلیارد تومان بدهی چگونه می خواهد اشتغال ایجاد کند؟ مردم باید اقدام کنند و خودشان رااز بیکاری نجات دهند و منتظر دولت نباشند البته دولت باید تسهیلات قائل شود و مانع از فعالیت مردم نشود.با 10هزار میلیارد تومان جذب سرمایه خارجی می توانیم اشتغال ایجاد کنیم. در صورت حمایت دولت از طرح اشتغالزایی و این هلدینگ به مرحله ای می رسیم که دیگر بیکاری نداشته باشیم و کارگر خارجی کمک بگیریم. مشکل اصلی کشور فارغ التحصیلان هستند.در صورتی در بحث بیکاری نتوانیم موفق عمل کنیم مردم فرودست جامعه اعتراضشان بلند خواهد شد.

وی ادامه داد:صرف منابع صندوق توسعه برای اشتغالزایی ضربتی پول حرام کردن است چرا که دولت استراتژی بلندمدت برای کارآفرینی ندارد.این موضوع به طور ریشه‌ای دارای اشکال بوده و با این رویه موافق نیستم. دولت با این کار نشان می‌دهد که استراتژی کامل و بلندمدتی برای توسعه اشتغال کشور و کارآفرینی و از همه مهمتر توسعه پایدار کشور ندارد.
عطاردیان خطاب به مسئولان کشور تأکید کرد که باید استراتژی کامل و برنامه‌ریزی صحیحی پیرامون مسائل و مشکلات اقتصاد کشور تدوین شود و اصل ماجرا نباید دراین جریان به فراموشی سپرده شود.طرح ضربتی ایجاد اشتغال یک مشت پول حرام کردن در کشور است که گره‌ای از مشکلات اقتصاد کشور باز نمی‌کند.این کارفرمای بخش خصوصی معتقد است: اجرای سند ملی کار شایسته که در برنامه چهارم،‌پنجم و ششم توسعه بر آن تأکید شده بسیار حائز اهمیت است،‌این سند نشان می‌داد که طی کدام استراتژی حرکت کنیم و بر چه مبنایی پیرامون توسعه اشتغال کشور گام برداریم.برداشت از صندوق توسعه ملی اثرات مقطعی بر حل معضل اشتغال دارد اما مشکلات همچنان باقی می ماند.وی گفت:این کشور نیاز به کارآفرینی دارد و دولت باید از خودش شروع کند به طوری که اگر فعالیتی در کشور خارج از توان بخش خصوصی بود دولت ورود کند نه آنکه دولت منتظر بماند تا ایده‌های بخش خصوصی را اجرایی کند.دولت باید فعالیت‌هایی که به موازات بخش خصوصی است را دردستگاه‌های خود محدود کند.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید