خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 5.00 (2 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

210 هزار اصله از درختان پارک ملی کرخه در آتش سوخته است

رییس پارک ملی کرخه با اشاره به وقوع 15 فقره حریق در جنگل‌ها بیشه‌زارهای این پارک از اواسط اردیبهشت تاکنون، از نابودی 210 هزار اصله درخت در این حوادث خبر داد.محمد الوندی در

گفت‌گو با ایسنا، اظهار کرد:‌ در سال جاری از اواسط اردیبهشت و آغاز فصل برداشت گندم در خوزستان تا امروز، 15 فقره آتش‌سوزی در محدوده حفاظت شده پارک کرخه، جنگل‌ها و بیشه‌زارهای این منطقه رخ داده است. با توجه به تراکم پوشش گیاهی این منطقه، علاوه بر خسارات فراوانی که به پوشش گیاهی پارک ملی کرخه تحمیل شده، زندگی حیات وحش این منطقه را نیز تحت تاثیر قرار داده است.
وی ادامه داد: با وقوع این 15 فقره حریق حدود 210 هکتار از جنگل‌ها و بیشه‌زارهای پارک ملی کرخه دچار آتش‌سوزی شد و به طور میانگین به هر هکتار از این سطح، 10 تا 100 درصد آسیب و خسارت وارد شد. همچنین در مجموع در جریان این حوادث 210 هزار اصله درخت که عمدتا درخت گز و بنه بودند، نابود شدند.رییس پارک ملی کرخه با اشاره به اهمیت اکولوژیک درختان گز و بده برای حیات وحش منطقه حفاظت شده کرخه، تصریح کرد: پوشش گیاهی پارک ملی کرخه به علت خاص بودن نوع این پوشش گیاهی، آخرین بازمانده جنگل‌های نیمه‌گرمیسری کشور محسوب می‌شود. همچنین در این منطقه شاهد تنوع پرندگان هستیم به طوری که بیش از 150 گونه پرنده در محدوده حفاظت شده پارک ملی کرخه زیست می‌کنند و در اثر وقوع آتش‌سوزی، حیات این پرندگان نیز در معرض خطر قرار می‌گیرد.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید