خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

رئیس هیئت مدیره تعاونی تولید کنندگان مواد غذایی ایران:

95 درصد مواد غذایی کشور در داخل تولید می شود

بخش اقتصادی:رئیس هیئت مدیره تعاونی تولید کنندگان مواد غذایی ایران از افزایش صادرات محصولات تولیدی صنایع غذای ایران به دیگر کشورها خبر داد و گفت:صادرات محصولات غذایی ایران در طی یک دهه گذشته همواره مسیر صعودی داشته است و از حدود 500 میلیون دلار سال 85 در حال حاضر به بیش از شش میلیارد دلار رسیده است.
به گزارش خبرنگار ما، مهدی کریمی تفرشی افزود: بیشترین حجم صادرات صنعت غذا به دو کشور همسایه عراق و افغانستان صورت می گیرد.البته به کشورهای آسیای میانه، روسیه، حتی کشورهای اروپائی و آمریکائی هم صادرات داریم.
وی اضافه کرد:البته در برخی مقاطع صادرات برخی کالاها کاهش داشته مثلا در موردشیرینی وشکلات و ماکارونی و برخی کلاهای اینچنینی در برخی سالها کاهش داشیم اما در مجموعه رشد صادرات را همواره داشتیم.
رئیس هیئت مدیره تعاونی تولید کنندگان مواد غذایی ایران با بیان اینکه در حال حاضرحدود 95 درصد مواد غذایی مورد نیاز کشور در داخل تولید می شود، گفت:در حال حاضر برخی کالاها و مواد غذایی در واحد های تولیدی کشور دو یا سه برابر بیشتر از نیاز داخل تولید میشود و به بسیاری از کشورهای منطقه / الان سالانه حدود 130 هزار تن مواد غذایی تولید داریم.
وی با بیان اینکه نام گذاری سال 96به سال اقتصاد مقاومتی ، تولید و اشتغال ، پیام آور یک حرکت ملی رو به جلو در جهت رشد اقتصادی و توسعه پایدار است، افزود: بهبود وضعیت بنگاههای صنعتی که موتور محرکه اصلی اقتصاد کشور محسوب می شوند، یکی از مؤلفه های اصلی توسعه اقتصادی است و در این میان بنگاههای کوچک و متوسط نقش بسزایی در ایجاد اشتغال ، ارزش افزوده ، فراهم نمودن بسترهای مناسب در جهت نوآوری و بهره برداری از منابع کوچک مالی دارند.
رئیس هیئت مدیره تعاونی تولید کنندگان مواد غذایی ایران افزود:در طول سالهای تحریم و پس از برجام ، تولیدکنندگان و تأمین کنندگان صنعت غذا همواره کوشیده اند علیرغم تمام ناملایمات و مشکلات عدیده اقتصادی کمر خم نکنند و حفظ کیفیت محصولات غذایی و سلامت جامعه را در الویت قرار داده و غذای سالم و با قیمت معقول و در توان مردم جامعه را بر سر سفره های مردم قرار دهند.
کریمی تفرشی با بیان اینکه افزایش و تنوع تولیدات داخلی موجب کاهش واردات مواد غذائی به کشور شده است، اضافه کرد:ارزش واردات محصولات کشاورزی و مواد غذایی به ایران از ۱۲ میلیارد دلار در سال ۹۳ به حدود ۹ میلیارد دلار در سال ۹۴ کاهش داشت و ارزش واردات محصولات کشاورزی و صنایع غذایی نیز از 12 میلیارد دلار در سال 93 به حدود 9 میلیارد دلار در سال 94 کاهش یافت. به این ترتیب، ارزش واردات صنایع غذایی از 5 میلیارد و 825 میلیون دلار در سال 93 به 3 میلیارد و 876 میلیون دلار در سال 94 رسید.
وی اضافه کرد: با توجه به ظرفیت های تولیدی کشورمان بی تردید حمایت دولت و مسئولین از تولیدکنندگان و صادرکنندگان و رفع موانع موجود، تسهیل قوانین دست و پاگیر ثبت سفارش، گمرک و ترخیص کالا، تامین منابع مالی مورد نیاز، بازنگری تعرفه های صادرات و ورادات، تسهیل دسترسی به دانش و تکنولوژی روز دنیا و به کار گیری آن، بهبود بسته بندی مطابق با استانداردهای روز دنیا، ثبات سیاست ها و برنامه های کلان اقتصادی کشور، حمایت از سرمایه گذاران گام مهمی در جهت بهبود و گسترش صادرات غیرنفتی و بالاخص محصولات غذایی در چشم انداز اقتصادی کشور خواهد بود.
رئیس هیئت مدیره تعاونی تولید کنندگان مواد غذایی ایران با بیان اینکه تسهیلات پرداختی دولت و بانک برای ایجاد و توسعه صنایع جدید رشدی نداشته است ،گفت:طبق آمار اعلام شده کل تسهیلات پرداختی در 7 ماهه ابتدای سال 95 به بخش صنعت و معدن معادل 78.6 هزار میلیارد تومان بوده که 84.6 درصد آن به منظور تأمین سرمایه در گردش و 9.9 درصد آن به منظور ایجاد و توسعه پرداخت شده است،لذا این آمار نشان می دهد که این تسهیلات بیشتر در جهت ادامه حیات صنایع صرف شده و در توسعه صنایع جدید رشدی نداشته است.
رئیس هیئت مدیره مجموعه گلها افزود: تزریق نقدینگی و تأمین منابع مالی می تواند یکی از چالش های بزرگ تولید را بر طرف سازد و به رشد صنعت کشور کمک کند.حمایت و کمک به کارخانجاتی که با فرسودگی ماشین آلات و خطوط تولید مواجهند و برای ارتقاء و جایگزینی آنها با مشکل نقدینگی مواجهند باید در اولویت برنامه های حمایتی دولت قرار بگیرد.
کریمی تفرشی گفت: بی شک برای رونق تولید و توسعه اقتصادی همه سازمان ها و دستگاهها باید در کنار دولت دست به دست هم دهند و کیفیت، سلامت و رفاه مردم عزیزمان را هدف اصلی قرار دهند،همچنین فعالان صنعتی و اقتصادی، ارگان ها و اتحادیه ها و نهادهای خصوصی باید به عنوان بازوی توانمند دولت در برنامه ریزی ها و تصمیم گیریهای کلان اقتصادی کشور سهیم باشند تا در آینده نزدیک بتوانیم شاهد پیشرفت و رشد و توسعه اقتصاد کشور و حل مشکلات و معضلات موجود و حضور پررنگ و موفق تر در بازارهای جهانی باشیم.
رئیس هیئت مدیره تعاونی تولید کنندگان مواد غذایی ایران گفت:یکی از جاهایی که به راحتی می تواند به ایجاد اشتغال کمک کند صنایع غذائی کشور هست و این نیازمند حمایت دستگاههای دولتی است، در صنعت غذائی کشور پتانسیل های توسعه به خوبی وجود دارد و با کمی حمایت می شود شغل های زیادی را ایجاد کرد.
کریمی تفرشی تصریح کرد: در سالی که با نام اقتصاد مقاومتی ، تولید و اشتغال نامگذاری شده ، بی شک رشد اقتصادی ، خروج از رکود و توسعه پایدار نیازمند عزم جدی در عرصه صادرات و حضور پر رنگ در بازارهای جهانی است که خود منجر به ارزآوری ، گسترش سرمایه گذاری های خارجی ، تولید و اشتغال بیشتر و بهبود وضعیت اقتصادی کشور خواهد شد.
رئیس هیئت مدیره تعاونی تولید کنندگان مواد غذایی ایران گفت: صنایع غذایی گلها با بیش از 50 سال حضور پرافتخار در صنعت غذای ایران و کسب انواع افتخارات، جوایز و گواهینامه های ملی و بین المللی و دارا بودن متنوع ترین سبد غذایی از دیرباز تا امروز میهمان بی بدیل سفرهای مردم شریف ایران بوده است.
کریمی تفرشی افزود: افتخار ما اینست که کودکان دیروز، مادران و پدران امروز و آینده سازان این مملکت و تمامی نسل های میهن عزیزمان با گلها رشد کرده اند و طعم آشنای آن را به خاطر دارند و بی تردید تا روزی که این مردم وفادار خاطرات شیرین خود را با عطر و طعم محصولات گلها رقم می زنند و همراه وفادار گلها هستند، صنایع غذایی گلها همچنان بر قله های افتخار خواهد درخشید
وی با بیان اینکه در حال حاضر در مجموعه گلها بیش از 300 نوع محصولات غذائی تولید میشود،گفت: برنامه ریزی برای تولید محصولات جدید،افزایش کیفیت محصولات و همچنین یافتن بازارهای جدیدصادراتی برخی از برنامه های این مجموعه است ضمن اینکه در حال حاضر محصولات ما به کشورهای عراق، افغانستان، فرانسه کانادا، انگلیس، آمریکا، ارمنستان ،قطر و برخی کشورهای دیگر صادر می شود.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید