خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 2.50 (1 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

سخنگوی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز:

قاچاق پوشاک به ۲.۵ میلیارد دلار رسید

سخنگوی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: واردات قاچاقی پوشاک با ۲.۵ میلیارد دلار رتبه نخست قاچاق کالا را کسب کرد.به گزارش فارس، قاسم خورشیدی در سالروز صدور فرمان مقام معظم رهبری برای تشکیل ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز به برآورد قاچاق در سال 95 اشاره کرد و گفت: در این سال حجم کالای قاچاق توسط ستاد 12.6 میلیارد دلار براورد شده است.سخنگوی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا در مورد قاچاق پوشاک گفت : پوشاک در سال 95 با 2.5 میلیارد دلار، بالاترین میزان قاچاق را داشته است.وی بیان داشت: قاچاق مجموعه طلا اعم از شمش طلا و مصنوعات طلا، لوازم آرایشی و بهداشتی و بعد از آن هم لوازم خانگی بیشترین حجم واردات کالای قاچاق به کشور را دارند. سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز اظهار داشت:‌ تلفن همراه با 625 میلیون دلار رتبه پنجم واردات قاچاق کالا را به خود اختصاص داده است. سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با بیان اینکه قانون هیچ معافیتی تحت عنوان واردات کوله‌بری ندارد، گفت: واردات کوله‌بری کارگروه براساس کارگروه ویژه‌ای که در وزارت کشور دارد، حداکثر مجاز است 1.2 میلیارد دلار از این طریق کالا وارد کشور شود، در حالی که در سال 95 بدون کوچکترین نظارت بهداشتی، قرنطینه‌ای و استاندارد 3.6 میلیارد دلار از این طریق کالا به کشور وارد شده است. وی بیان داشت: از طریق واردات ملوانی هم حداکثر 400 میلیون دلار باید کالا به کشور وارد شود، ولی براساس برآورد ستاد مرکزی مبارزه قاچاق کالا و ارز 2.3 میلیارد دلار از این طریق کالا به کشور وارد شده که وزارت صنعت این رقم را قبول ندارد و معتقد است از این طریق حداقل 5 میلیارد دلار کالا به کشور وارد می‌شود.

خورشیدی بیان داشت: براساس آمار اداره گذرنامه، سال گذشته بیش از 9.5 میلیون نفر مسافر وارد کشور شده که این مسافران برای یک بار در سال مجاز هستند 80 دلار کالا به کشور وارد کنند و بنابر قانون، حداکثر معافیت، واردات از این طریق یک میلیارد دلار است که عملاً در سال گذشته 3.8 میلیارد دلار از طریق مسافری کالا به کشور وارد شده است.
وی افزود: در مجموع از طریق معافیت‌ها سال گذشته 9 میلیارد و 600 میلیون دلار کالا به کشور وارد شده که اگر قرار بود براساس معافیت‌ها حداکثر 3 میلیارد 700 میلیون دلار کالا به کشور وارد شود، بیش از 6 میلیارد دلار آن قاچاق بوده است. وی افزود: بنابراین 30 درصد از 12.6 میلیارد دلار قاچاق کشور از مبادی رسمی وارد کشور می‌شود.سخنگوی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز با اشاره به شاخص‌های موفقیت ستاد در مبارزه با قاچاق کالا بیان داشت: اولین شاخص کاهش حجم قاچاق است که حجم کالای قاچاق در سال 95 نسبت به سال 92 حدود 50 درصد کاهش یافته است. وی دومین شاخص را میزان کشفیات کالای قاچاق عنوان کرد و بیان داشت: در سال 92 از مجموع قاچاق وارد شده به کشور حداکثر یک درصد یعنی 900 میلیارد تومان کشف شده بود که این رقم در سال 95 به 14 هزار و 600 میلیارد تومان یعنی 32 درصد مجموع قاچاق وارد شده افزایش یافته است. خورشیدی به شاخص سوم کاهش حجم ستاد اشاره کرد و گفت: در سال 92 مجموع جرایمی که احکام محکومیت آن صادر شده بود 3 درصد بوده که این رقم در سال 95 به 28 درصد افزایش یافته است.

وی همچنین بیان داشت: نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در سال گذشته در مجموع بیش از 1100 باند قاچاق کالا و سازمان یافته را در کشور متلاشی کرد که نسبت به سال 94، 90 درصد رشد داشته است.سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز بیان داشت:مجموعه کشفیات قاچاق وزارت اطلاعات در 99 پرونده در سال 95، 10 هزار و 370 میلیارد تومان بوده در حالی که مجموعه کشفیات قاچاق وزارت اطلاعات در سال 92، 100 میلیارد تومان بوده است. وی بیان داشت: مجموعه پرونده‌هایی که در ارتباط با قاچاق کالا در تغزیرات حکومتی و قوه قضائیه در سال 92 تشکیل شده 88 هزار پرونده و در سال 95 تعداد این پرونده‌ها به 103 هزار افزایش یافته است. خورشیدی بیان داشت: مجموعه پرونده‌های قاچاق کلان و سازمان یافته در سال 1392 هزار و 750 پرونده و در سال 95 به 3 هزار و 600 پرونده افزایش یافته است.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید