خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 5.00 (1 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

رئیس مجمع تشکل های دانش بنیان:

در قراردادهای توتال، ایرباس و بوئینگ به دانش بنیان ها کم لطفی شد

رئیس مجمع تشکلهای دانش بنیان با اشاره به مصوبه شورای اقتصاد مبنی بر لزوم دخالت شرکتهای داخلی در قراردادهای بزرگ خارجی گفت:درقراردادهای توتال و بوئینگ و ایرباس به نظر بنده به دانش بنیانها کم لطفی شد و توجه لازم به دانش‌بنیان‌ها نشده است.به گزارش تسنیم،افشین کلاهی رئیس مجمع تشکلهای دانش بنیان ایران درمورد جایگاه شرکتهای دانش بنیان گفت:فناوری و دانش و اقتصاد دانش‌بنیان دردنیا به عنوان موتور محرک اقتصاد کشورهای پیشرفته مطرح شده است مثل یاهو و گوگل که ارزش افزوده بالایی برای کشورهایشان به همراه داشته اند.کشورهای در حال توسعه برای اینکه بخواهند به آن پیشرفت مطلوب برسند،راهکاری جز بنیان نهادن فعالیتهای اقتصادی و تولیدی خود براساس و محور دانش و فناوری ندارند.اهمیت دانش بنیانها را مقامات بالای کشوری مطرح کرده اند وهمین باعث شد قانونی شکل بگیرد درسال 89 به عنوان قانون حمایت از شرکتهای دانش‌بنیان.اجرای این قانون به معاونت علمی و فناوری واگذار شده است وباعث تشکیل کارگروهی به نام ارزیابی شرکتهای دانش‌بنیان شد که البته دارای مشکلاتی است که باید برطرف شود.معاونت علمی تا زمانی می‌تواند این شرکتها را تحت پوشش قرار دهد که نوپا و تازه‌کار هستند و بعد از ورود به بازار کار مسئولیتی در قبال آنها نیست.در حال حاضر 3777 شرکت داریم که کارگروه ارزیابی آنها را به عنوان دانش‌بنیان تایید کرده است.

وی افزود:معافیت مالیاتی که در قانون برای دانش‌بنیان‌ها مصوب شده در حال انجام است. و صندوق نوآوری به شرکتها تسهیلات می‌دهد و معاونت علمی و فناوری هم حمایت می‌کند. ولی دریافت این مزایا برای شرکتها واقعا دشوار است و به همین باعث شده در این زمینه شرکتهای مشاوره‌ای راه‌اندازی بشوند تا این خدمات را برای شرکتها انجام بدهند و علت آن پیچیدگی و دشواریهایی است که در روند دریافت این مزایا وجود دارد.و قابل ذکر است که حتی بعضی شرکتها سعی می‌کنند به جای اتلاف وقت خودشان در بدست آوردن این مزایا، بیشتر وقتشان را در انجام فعالیتهای نوآورانه خودشان صرف کنند.
چون اگر شرکتها بخواهند این مزایا را به دست بیاورند صبح تا شب وقتشان را باید در این زمینه صرف کنند. و این قضیه باعث شده حتی یکسری شرکتهایی که فقط به دنبال این مزایا هستند و در سیستم دریافت مزایای دولتی مسلط هستند ورود کنند. از سوی دیگر شرکتهای واقعی رقبت چندانی برای این کار نداشته باشند.کلاهی ادامه داد:ارزش افزوده دانش‌بنیان‌ها بسیار بالاست ولی موفقیت دانش بنیانها و کسب سود مناسب، راه و رسم و روش مخصوص به خود را دارد. در خارج کشور هم به همین شکل است یعنی اگر کسی راه و روش و ایده خوبی داشته باشد موفق می شود. بنابراین شرکتهای دانش‌بنیان نوپا و تازه کار ریسک بالایی دارند. در آمار جهانی راجع به میزان کسب موفقیت دانش بنیان ها گفته می‌شود که از هر 10 ایده جدید 2 یا 3 موفقیت کسب می کنند و 70 یا 80 درصد ایده ها و طرحها محکوم به رفتن هستند.ولی شرکتهای سرمایه‌گذاری خطرپذیرمی‌توانند این ریسک را برای ایدها و دانش بنیانها کاهش بدهد.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید