خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 5.00 (1 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

عضو کانون عالی شوراهای اسلامی کار گفت: وزارت کار در تلاش است تا با ایجاد سامانه الکترونیکی ثبت قراردادهای کار، ‌ نظارت و ساماندهی بر قراردادها را افزایش دهد.

به نقل از خبرگزاری ایسنا علی اصلانی عضو کانون عالی شوراهای اسلامی کار با اشاره به اینکه کارگران خواهان روشن شدن وضع قراردادهایشان هستند، گقت: موضوع ساماندهی قراردادهای کار از سالهای دور مطرح بوده و مربوط به امروز و دیروز نیست. طبق قانون باید یک نسخه از قرارداد کار در اختیار اداره کار، یک نسخه در اختیار نیروی کار و دیگری در دست کارفرما باشد تا بتوان در مواقع مورد نیاز احقاق حق کرد.
اصلانی ادامه داد: در دولت های قبل بحث الکترونیکی کردن قراردادهای کار تا مدتی اجرا شد ولی به دلیل آنکه روی آنها نظارت چندانی صورت نگرفت، خیلی نتیجه نداد اما در این دولت معاونت روابط کار درنظر دارد این موضوع را به شکل جدی‌ دنبال کند.
وی گفت: با راه‌اندازی این سامانه تمام اطلاعات مربوط به کارگاه‌ها، کارگران و کارفرمایان ثبت و ضبط و روابط کار بین کارگر و کارفرما تنظیم می‌شود.
عضو کانون عالی شوراهای اسلامی کار خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۹۵ درصد قراردادهای کار در کشور ما موقت است و لازم است تا ساماندهی این قراردادها در دستور کار قرار گیرد به همین دلیل وزارت کار در تلاش است تا با دعوت از کارشناسان امر و تشکل‌های کارگری و کارفرمایی این امر را محقق کند.
او تبصره دو ماده ۷ قانون کار را بلاتکلیف دانست و گفت: قرار بود وزارت کار آیین‌نامه تبصره دو ماده ۷ را تدوین و ابلاغ کند ولی متاسفانه از زمان تصویب قانون کارهیچ دولتی زیر بار این کار نرفت و تکلیف کار مستمر و غیر مستمر روشن نشد تا امروز به جایی رسیدیم که ۹۵ درصد قراردادها در کشور موقت است در صورتی که اگر در همان روزها آیین‌نامه مذکور نوشته می‌شد با چالش قراردادهای موقت در کارهای دائم روبه رو نبودیم.
گفتنی است معاون روابط کار وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی در نشست خبری که در روز چهارشنبه یازدهم مردادماه 96 در محل وزارت کار برگزار شد، از راه اندازی سامانه ثبت قراردادها در هفته آینده، همزمان با برگزاری همایش امنیت شغلی و امنیت سرمایه گذاری خبر داد.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید