خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 5.00 (1 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

هیات‌های خارجی شرکت کننده در مراسم تحلیف ریاست جمهوری از دستاوردهای شرکت‌های ایرانی حاضر در نمایشگاه شرکت‌های دانش بنیان برق، الکترونیک و فناوری اطلاعات ابراز شگفتی کردند.

به گزارش خبرگزاری فارس،‌ برخی از هیات‌های خارجی شرکت کننده در مراسم تحلیف ریاست جمهوری، در زمان حضور خود در ایران، به منظور آشنایی با دستاوردهای فناورانه جمهوری اسلامی ایران از نمایشگاه شرکت‌های دانش بنیان برق، الکترونیک و فناوری اطلاعات (www.ieeiexpo.ir ) بازدید به عمل آوردند.
این نمایشگاه در روزهای 12-13و 15-16 در محل دائمی نمایشگاههای تخصصی شهرداری تهران در بوستان گفتگو در حال برگزاری است. در این نمایشگاه حدود 100 شرکت برتر کشور با فناوری بالا High tech در حوزه های صنعت برق، مخابرات و ارتباطات، فناوری اطلاعات، رباتیک، کنترل و ابزار دقیق و تجهیزات پزشکی برای اولین بار گرد هم جمع شده‌اند.
بر اساس این گزارش، هیات‌های بازدیدکننده از نمایشگاه از برخی از دستاورهای فناورانه جمهوری اسلامی ایران ابراز تعجب کرده و تاکید کردند که انتظار این میزان پیشرفت از شرکت‌های ایرانی را به خصوص در شرایط تحریم نداشته‌اند. بعضی از این هیات‌ها خواستار خرید محصولات دانش‌بنیان های‌تک ایرانی شده و برای توسعه روابط تجاری در این حوزه با ایران اعلام آمادگی کردند.
برخی دستآوردهای شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی که نظر بازدیدکنندگان را بیشتر به خود جلب کرد را می‌توان در بخش‌های زیر دسته‌بندی کرد.


* نفت، گاز و پتروشیمی
در این نمایشگاه دو شرکت اقدام به طراحی سیستم‌های SCADA و یا همان سیستم‌های کنترل و مانیتورینگ پالایشگاه‌ها و لوله‌های نفت، گاز و پتروشیمی و نیروگاه‌های برق کرده‌اند. این سیستم‌ها بخش‌های مختلف یک نیروگاه و یا یک پالایشگاه و خطوط انتقال را در هر لحظه رصد کرده و به محض بروز هر حادثه کوچک و بزرگی، تصمیم لازم را به صورت هوشمندانه اتخاذ خواهند کرد. نرم افزار SCADA، نرم افزار بسیار پیچیده و حساسی بوده و کوچک‌ترین خطا در آن سبب انفجار یک پالایشگاه و یا نیروگاه خواهد شد و شرکت‌های محدودی در دنیا توان طراحی چنین سیستم هایی را دارند.


* تجهیزات پزشکی
یکی از شرکت‌های ایرانی اقدام به طراحی دستگاه‌های مانیتورینگ علایم حیاتی بیمار کرده و محصول خود را به 43 کشور دنیا از جمله آلمان و کانادا صادر کرده است. این دستگاه‌ها علایم حیاتی بیمار از جمله نوار قلب، ضربان قلب، فشار خون تهاجمی، فشار خون غیر تهاجمی و عمق بیهوشی بیمار را اندازه می‌گیرد.


* الکترونیک
در این نمایشگاه بردهای الکترونیکی با فرکانس ADC حدود 4 گیگاهرتز که توسط محققان ایرانی طراحی شده به نمایش در آمده است. رنج فرکانسی این بردها 4 برابر رنجی است که شرکت‌های دنیا اجازه انتقال فناوری آن به ایران را دارند. طراحی این بردها با بروزترین FPGA های دنیا انجام شده است و امکان پردازش سریع داده‌ها را فراهم می‌آورد.


* مخابرات
شرکت دیگری اقدام به طراحی آنتن‌هایی با تکنولوژی 4G (نسل چهارم ارتباطات) و یا Beam Froming کرده که تاکنون شرکت‌های محدودی در دنیا به این سطح از تکنولوژی دست پیدا کرده‌اند. Beam این آنتن‌ها هم به صورت عمودی و به صورت افقی قابل تغییر است.


* فناوری اطلاعات
شرکت دیگری در حوزه داده‌کاوی و پردازش داده‌های حجیم (Big Data) فعالیت کرده و با تحلیل‌های هوش مصنوعی و با سرعت بالا، داده‌های مختلف را تحلیل و پردازش می‌کند.


* نیروگاهی
شرکت دیگری اقدام به طراحی پره توربین با تکنولوژی فوق پیشرفته تک کریستال کرده است. شایسته ذکر است که پیچیده‌ترین بخش‌های یک توربین گازی و یا موتور هواپیما پره‌هایی است که در لایه اول این توربین‌ها نصب می‌شوند. این پره‌ها باید هم دمای بالایی را تحمل کرده و هم عمر مناسبی داشته باشند. تکنولوژی قبل از این تکنولوژی تکنولوژی ریخته‌گری جهت دار (DS) است که شرکت آلمانی Ziemens حاضر شده بود فقط تا این سطح از تکنولوژی را در اختیار ایران قرار دهد. با تحقیق و توسعه یک شرکت دانش بنیان، ایران به بالاترین سطح از تکنولوژی جهان در این حوزه دست پیدا کرده است.


* ادوات نوری
یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی اقدام به طراحی سیستم‌های DWDM کرده است. این سیستم‌ها امکان خواندن اطلاعات با حجم بالا از بستر فیبر نوری و پردازش و انتقال داده‌های حجیم مخابراتی را فراهم می‌آورد.


* تجهیزات صدا و تصویر
یکی دیگر از شرکت‌های ایرانی نیز اقدام به طراحی جدیدترین و پیشرفته‌ترین تجهیزات صدا و تصویر کرده است. این تجهیزات قادر به تبدیل فرمت‌های مختلف ذخیره‌سازی داده‌های ویدئویی با سرعت بالا و بدون خطا هستند که در تجهیز شبکه‌های مختلف تلویزیونی و رادیویی در جهان کاربرد زیادی دارد.
 
نکته جالب توجه این است که علی‌رغم استقبال هیات‌های خارجی از این نمایشگاه، بسیاری از مسئولین دستگاه‌های دولتی مرتبط هنوز از این نمایشگاه بازدید نکرده‌اند.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید