خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حاشیه افتتاح نمایشگاه صنعت ساختمان گفت: دور دوم دولت دکتر روحانی بر روی اشتغالزایی از طریق تعاون روستاها تأکید خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری فارس، علی ربیعی در حاشیه برگزاری هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت ساختمان با حضور در جمع اصحاب رسانه با اشاره به اینکه دور دوم آغاز به کار دولت آقای روحانی بر روی تعاونی‌های روستایی متمرکز خواهد بود، اظهار داشت: یکی از سرفصل‌های مهم اشتغال در صنایع خرد و کوچک است که منجر به اشتغالزایی می‌شود.
وی افزود: در این دوره، تعاونی‌ها با توجه به ظرفیتی که دارند، نقش جدی ایفا خواهد کرد و گسترش تعاونی‌ها در بدنه اقتصاد، یکی دیگر از این اهداف مهم است.
ربیعی با اشاره به اینکه هزار روستا با توجه به مزیت آن برای توسعه تعاونی ها مدنظر قرار گرفته است، گفت: مطالعات بسیاری در زمینه رشد تعاونی‌ها صورت پذیرفته و در این زمینه معتقدیم که افزایش مشارکت مردمی از طریق تعاونی‌ها میسر خواهد شد.
وی در واکنش به این سؤال که آیا در کابینه آقای روحانی حضور خواهید داشت یا خیر، تصریح کرد: در صورتی که نمایندگان مجلس تشخیص دهند، به خدمتگزاری ادامه خواهم داد.
وی افزود: دور دوم دولت دکتر روحانی بر روی اشتغالزایی از طریق تعاون روستاها تأکید خواهد شد.
ربیعی خاطرنشان کرد: قطعاً هر نوع توسعه‌ای از مسیر بخش مسکن و ساخت و ساز آغاز می‌شود  و اگر طرح‌های عمرانی توسعه پیدا کند قطعاً بخش‌های اقتصادی به حرکت درخواهند آمد.
علی ربیعی در ادامه درباره انتقادات عدم تحقق سهم 25 درصدی تعاون از اقتصاد ملی گفت: در اقتصادی که طی سال‌های گذشته روز به روز کوچک‌تر شده نمی‌توان انتظار داشت تا سهم یک بخش را افزایش داد اما در طی چهار سال گذشته سهم بخش تعاون از 4 درصد به 6 درصد رسیده است که باید این سهم افزایش یابد.
وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه بخش ساختمان در سالهای ٩٦ و ٩٧ رونق می یابد، گفت: صنعت ساختمان انجا که متکی بر صنایع داخلی است زیباست و جایی که متکی بر واردات است نازیبا است.
وی تاکید کرد: می توان با افزایش تولید داخلی در صنعت ساختمان رقابت ایجاد کرد.
ربیعی یاداور شد: با رونق تقاضای مسکن، صنعت ساختمان در کشور رونق می گیرد.
ربیعی درباره تعاونی‌های مسکن مهر نیز گفت: جایی که به بخش تعاون مربوط است پیشرفت خوبی داشته و توانسته بیش از یک میلیون مسکن مهر را آماده و تحویل صاحبان آن دهد.
ربیعی گفت: در برخی از غرفه‌ها کالاهای تولیدی را مشاهده کردم که براحتی می‌توانند با کالای مشابه خارجی رقابت کنند.
ربیعی با بیان اینکه در حال حاضر حدود 120 هزار تعاونی فعال در کشور داریم، گفت: در 3 سال گذشته یک اقدام کلینیکی در بخش تعاون شروع کردیم و بخشی از تعاونی‌های غیرفعال را احیا کردیم ضمن اینکه از تعطیلی تعاونی‌ها جلوگیری شد.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید