خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

در هفتم شهریورماه سال جاری، پنجمین دوره جایزه ملی مدیریت فناوری و نوآوری با هدف ترویج و ارتقای مفهوم فناوری و نوآوری در بنگاه ها و شرکت های فناور و نوآور توسط انجمن مدیریت فناوری ایران و با حمایت معاونت علمی و فناوری در مرکز همایش های بین المللی دانشگاه شهید بهشتی برگزار می شود.

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، مهدی محمدی رییس دبیرخانه علمی و اجرایی جایزه ملی مدیریت فناوری و نوآوری با اشاره به اینکه انجمن مدیریت فناوری ایران میزبان این دوره از جایزه ملی مدیریت فناوری و نوآوری است، گفت: انجمن مدیریت فناوری ایران با توجه به رسالت خود مبنی بر ترویج و گسترش مفهوم مدیریت فناوری و نوآوری در بنگاه های ایرانی با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و مشارکت سایر نهادهای ذیربط اقدام به برگزاری این کنفرانس کرده است.
وی با بیان اینکه هدف از برگزاری جایزه ملی مدیریت و فناوری «ارزیابی توانمندی ها و عملکرد فناوارنه و نوآورانه بنگاه ها»، «الگوسازی و ارتقای توانایی های بنگاه ها» و «ارتقای توانایی های ملی در توسعه فناوری و نوآوری» است، تصریح کرد: این انجمن تاکنون با برگزاری چهار دوره جایزه ملی مدیریت فناوری و نوآوری بالغ بر ۳۰۰ بنگاه دولتی و خصوصی ایرانی را بر اساس شاخص های کلیدی حوزه فناوری و نوآوری ارزیابی کرده است.
رییس دبیرخانه علمی و اجرایی جایزه ملی مدیریت فناوری و نوآوری در ادامه گفت: در همین راستا، پنجمین دوره جایزه ملی مدیریت فناوری و نوآوری امسال با رویکرد«یادگیری برون‌گرا و ظرفیت‌سازی درونزا، گذار به اقتصاد دانش بنیان رقابت پذیر» در سطوح سه گانه «بنگاه های صنعتی و خدماتی»، «شرکت های کوچک فناوری‌محور و دانش بنیان» و « شرکت های هلدینگ» برگزار می شود.
محمدی در بخش دیگری از سخنان خود، عنوان کرد: جایزه امسال با مشارکت جدی 64 شرکت از بخش های مختلف اقتصادی آغاز شده و هفتم شهریورماه مراسم اهدای جایزه به شرکت ها با حضور مسوولان ارشد مرتبط و نهادهای بخش خصوصی، شرکت ها و خبرگان علم، فناوری و نوآوری کشور، برگزار می شود.
وی معتقد است؛ «افزایش توان فناوری و نوآوری بنگاه‌ها»، «ایجاد ظرفیت جذب و توان یادگیری فناورانه در این بنگاه‌ها»، «ارتقاء این توانمندی‌ها از طریق افزایش بهره‌گیری از ظرفیت انسانی موجود در کشور» و «ارتقاء توان تحقیق و توسعه فناوری» برای گذار به سمت رقابت‌پذیری بین‌المللی نقشی حیاتی دارد.
وی ادامه داد: بر این اساس، سیاست کلی جمهوری اسلامی ایران در چارچوب اقتصاد مقاومتی به‌عنوان اقتصادی درون‌زا و برون‌نگر، «پیشتازی در عرصه علم و فناوری»، «دستیابی به رتبه اول منطقه در علم و فناوری» و «توسعه و ساماندهی نظام ملی نوآوری و تجاری‌سازی پژوهش و نوآوری» در راستای پاسخ به نیاز اقتصاد دانش‌بنیان است.
محمدی با اشاره به برگزاری دو پنل تخصصی در پنجمین دوره جایزه ملی مدیریت فناوری و نوآوری، اظهار کرد: عنوان پنل اول این است که «آیا شرکت های ایرانی آمادگی همپایی و همکاری فناورانه بین‌المللی را دارند؟» که در این پنل، متخصصین و برترین های این حوزه پس از بررسی ظرفیت های موجود در این زمینه به چالش های پیش روی شرکت ها برای حضور در بازارهای بین المللی می پردازند.
رییس دبیرخانه علمی و اجرایی جایزه ملی مدیریت فناوری و نوآوری همچنین گفت: « از بنیان‌گذار تا شرکت» عنوان دومین پنل تخصصی است که در روز افتتاحیه توسط متخصصان برگزار می شود. در این پنل دلایل و چالش های پیش روی افراد خبره و خلاق برای ایجاد شرکت های پایدار مورد بررسی قرار می گیرد.
پنجمین دوره جایزه ملی مدیریت فناوری و نوآوری با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و صندوق نوآوری و شکوفایی هفتم شهریورماه سال جاری در مرکز همایش های بین المللی دانشگاه شهید بهشتی و همزمان با هفته دولت برگزار می شود.
هفته دولت 1396 با شعار "تدبیر و امید برای تولید و اشتغال" از 2 الی 9 شهریورماه برپاست.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید