خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان قم، با بیان اینکه کسب‌وکارهای اینترنتی و توسعه اشتغال نقش مهمی در تحقق اقتصاد مقاومتی دارد، گفت: ایجاد کسب‌وکارهای اینترنتی زمینه‌ساز افزایش بهره‌وری اقتصادی است.

به گزارش ایسنا، سید حسن هانی طبایی ، با تاکید بر ضرورت پرداختن به کارآفرینی و اشتغال و رونق واحدهای تولیدی افزود: در واقع این نوع کسب‌وکار می‌تواند سریع‌ترین روش و در عین‌حال کم‌هزینه‌ترین شیوه در کارآفرینی باشد و زمینه رونق و پویایی اقتصادی را فراهم سازد.
وی تصریح کرد: کسب‌وکارهای اینترنتی یک حلقه واسطه میان جویندگان کار و بنگاههای کوچک ایجاد می‌نماید و بسیاری از مشکلات اقتصادی و معیشتی را حتی برای صاحبان مشاغل سنتی و مدیران کارخانجات و واحدهای تولیدی رفع می‌نماید.
هانی طبایی خاطرنشان کرد: ایده‌پردازی و اجرای طرح‌ها در قالب کسب‌وکارهای اینترنتی، فرآیندی مهم در مسیر تحقق اقتصاد مقاومتی است که باید مسئولان و دست اندرکاران بدان توجه خاصی داشته باشند.
وی تاکید کرد: با توسعه فناوری‌های روز و ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان و افزایش نخبگان و فارغ التحصیلان، ظرفیت‌های خوبی در جهت گسترش کسب‌وکارهای اینترنتی وجود دارد.
مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان قم با اشاره به اینکه عملیاتی شدن کسب‌وکارهای اینترنتی به شرایط ویژه‌ای نیاز دارد نیز عنوان کرد: فرهنگ‌سازی در جامعه، رفع موانع، توانمند سازی، کسب مهارت، ایجاد زیرساختهای فناورانه و آموزش از ارکان مهمی در تحقق کسب‌وکارهای اینترنتی است.
وی گفت: با توجه به تحریم‌های اقتصادی در چند سال گذشته و آثار آن در جامعه باید به سمت و سوی کارآفرینی و توسعه اقتصادی و تحقق اقتصاد مقاومتی باشیم در این راستا ترویج و گسترش کسب‌وکارهای اینترنتی از اهمیت بالایی برخوردار است.
هانی طبایی یادآور شد: تحقق اقتصاد مقاومتی به کشور استقلال اقتصادی می‌دهد و در جذب سرمایه‌های داخلی و خارجی اثرگذار است در این راستا ضمن همراهی مسئولان در رفع موانع اقتصادی باید رسانه‌ها نیز فرهنگ کسب‌وکارهای اینترنتی را تبیین نمایند.
وی توضیح داد: با توجه به ضریب نفوذ بالای اینترنت در کشور ایجاد کسب‌وکارهای اینترنتی زمینه ساز افزایش بهره‌وری اقتصادی خواهد بود در این راستا البته به تدوین قوانین و افزایش نظارت نیز نیاز داریم تا مانع از حضور سودجویان در فضای کسب‌وکارهای اینترنتی شویم.
مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان قم خاطرنشان کرد: تاکنون با صدور 570 مجوز در استان قم در جهت کسب‌وکارهای اینترنتی تلاش شده است تا از طریق مجاری قانونی مانع حضور سودجویان باشیم.
وی بیان کرد: ارتباطات و فناوری اطلاعات در سیاست‌گذاری و هدایت اشتغال و کسب‌وکارهای اینترنتی سهیم است در این مسیر در سال گذشته بیش از 100 هزار شغل در کشور ایجاد شد که البته استان قم سهم ناچیزی در این فرآیند داشت.
هانی طبایی در پایان تاکید کرد: در راستای تحقق منویات رهبری مبنی بر اقتصاد مقاومتی، دولت تلاش‌های گسترده‌ای را در پیش گرفته است که امیدواریم با توسعه کسب‌وکارهای اینترنتی بتوان سهم مهمی در رفع بیکاری و افزایش اشتغال در کشور داشت.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید