خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد، مراکز مشاوره کارآفرینی را به عنوان یک ابزار و یک فرآیند قدرتمند در مسیر اشتغال‌زایی دانست که منجر به بهره‌وری و انجام امور لازم در راستای رفاه اجتماعی خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استانی یزد، «محمدحسین ریاحی» با اشاره به رویکرد جدید مراکز مشاوره کارآفرینی، از توجه اعضای هیات فنی استان به منظور استفاده بهینه از ظرفیت‌های اشتغال ابراز خرسندی کرد و اظهار کرد: داشتن مراکز شتاب‌دهنده به عنوان یک فرصت و پتانسیل برای مراکز خدمات کارآفرینی جای تامل دارد؛ هر چند در این زمینه رویکردها در این زمینه متفاوت است.
وی ادامه داد: ما به دنبال مجوزدهندگان نیستیم و تنها هدف صدور مجوز و واحدهای تولید، کارگاه‌ها و مراکز خدماتی است که از این فرصت شتاب‌دهندگی استفاده کرده و در کسب‌وکارهای شتاب‌دهنده پیش قرم باشند.
ریاحی با بیان اینکه نگاهمان این است که مراکز مشاوره صرفا به دنبال کسب مجوز و یا داشتن گواهینامه انجام فعالیت اکتفا نکنند، توصیه کرد: این مراکز به صورت پویاتر حضور یابند و مطالعات و فعالیت‌های پژوهشی در این حوزه بیش از پیش صورت گیرد و در نهایت تنگناها و نقاط ضعف احتمالی موجود در این حوزه‌ها شناسایی شود.
این مقام مسئول با اشاره به وجود حدود 14 مرکز مشاوره فعال گفت: با وجود فعالیت این تعداد مراکز طی سال گذشته، متاسفانه تاکنون هیچ خروجی از این مراکز دریافت نکرده‌ایم.
وی با تاکید بر رصد فعالیت این مراکز مشاوره اظهار کرد: باید بررسی شود که این مراکز کاربرد لازم را دارند  و اینکه می‌توانند مشکلی از مجموعه کسب‌وکار در حوزه اقتصادی را مرتفع کنند؟!
ریاحی افزود: اگر به نتیجه‌ای در این زمینه رسیدیم، به نظر می‌رسد مراکز مشاوره می‌توانند به عنوان یک ابزار و یک فرآیند قدرتمند برایمان محسوب می‌شود که در نهایت منجر به بهره‌وری و انجام امور لازم خواهد شد.
وی با اشاره به حضور اعضای هیات علمی و معاونین پژوهشی و تحقیقاتی و رئوسای مراکز کارآفرینی دانشگاه‌ها، دلیل قابل قبول و توجیه پذیر مبنی بر علمی بودن فرآیند است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان معتقد است: امور انجام شده باید با همکاری دانشگاه‌ها صورت گیرد؛ چراکه دانشگاه‌ها موتور محرکه پژوهش ما هستند.

سوق پایان‌نامه‌های دانشجویی به سمت فضای کسب‌وکار
معاون پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد با تاکید بر اینکه بهتر است پایان‌نامه‌های دانشجویی را به سمت موضوعات کسب‌وکار و کارآفرینی سوق دهیم گفت: کاربردی سازی پایان‌نامه‌ها چه در بخش خدمات و چه در بخش کمک به صنعت باید صورت گیرد.
«نوید نصیری‌زاده» در ادامه این جلسه اظهار کرد: بهره جستن از ایده‌ها و تفکراتی که در حوزه بازاریابی صنایع در قالب پایان نامه‌ها، نیاز به سرمایه‌گذاری قابل توجهی ندارد.
وی با بیان اینکه همسان‌سازی تعاریف در حوزه شتاب‌دهنده‌ها باید صورت گیرد اعلام کرد: با بررسی تاریخچه شتاب‌دهنده در کشورهای دیگر، کمک بزرگی به بخش صنعت و خدمات خواهد شد که نباید نادیده گرفته شود.
نصیری‌زاده افزود: در این زمینه پس از بررسی، می توان الگوبرداری و پس از آن بومی‌سازی کرد.
گفتنی است برگزاری هفته کارآفرینی در دانشگاه‌ها و مراکز علمی در آبان ماه 1395، امضای تفاهم‌نامه همکاری با آموزش‌وپرورش و برگزاری اولین رویداد کارآفرینی دانش‌آموزی حمایت اتاق بازرگانی در آذرماه سال گذشته و برگزاری سمینار کارآفرینی با همکاری کمیته امداد امام خمینی( ره ) استان یزد در آذرماه 1395 از جمله اقدامات حوزه کارآفرینی استان است.
تشکیل کارگاه‌های انگیزش کارآفرینی در شهرستان‌های مهریز، ابرکوه، خاتم و بافق و نیز همکاری با اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان در انتخاب کارآفرینان برتر و برگزاری جشنواره کارآفرینان برتر استان با حمایت اتاق بازرگانی از دیگر اقدامات حوزه کارآفرینی می باشد.
همچنین از دیگر موارد عملکردی این حوزه، برگزاری کارگاه‌های تخصصی کارآفرینی روستایی در شهرستان‌های تفت، بافق، اردکان، ابرکوه و خاتم با همکاری دفتر توسعه روستایی استانداری، همکاری با شرکت آب‌وفاضلاب روستایی در تعریف فرصت‌های کارآفرینی و سرمایه‌گذاری در حوزه‌های آب‌وفاضلاب و همچنین تعامل با سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان در جهت جذب سرمایه‌گذاران حوزه گردشگری است.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید