خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم ، تحقیقات و فناوری از ایجاد دانشگاه‌های کارآفرین به عنوان یکی از پنج پروژه اقتصادی مقاومتی در وزارت علوم نام برد.

به گزارش خبرگزاری ایرنا، وحید احمدی روز سه شنبه در نشست شورای دانشگاه گیلان در تالار حکمت این دانشگاه افزود: علاوه بر تحقق دانشگاه کارآفرین، ایجاد مدل آموزش عالی برای ارتباط قوی با صنعت و حل مشکلات اقتصادی کشور، ارتقاء دانشگاه ها حداقل پنج دانشگاه یا پژوهشکده کشور در تراز بین المللی، آمایش پایش نظام آموزش عالی و نظام آموزش مهارتی و تدوین تعیین صلاحیت مهارتی افراد از دیگر پروژه های اقتصاد مقاومتی وزارت علوم است.
وی بیان داشت: برخورداری از مراکز رشد، نوآوری، کارآفرینی، خلاقیت، ارتباط با صنعت، پیونده های بین المللی ، دانشجو و استاد خارجی از جمله مولفه های دانشگاه کارآفرین است.
احمدی با اشاره به تاکیدات موکد رهبری در رابطه با اقتصاد مقاومتی و اینکه بایستی در پروژه های اقتصاد مقاومتی گزارش های پیوسته و پیشرفت دار ارائه شود، اظهار کرد: برای تحقق این پروژه ها به نقش آفرینی دانشگاهیان نیاز داریم.
وی با بیان اینکه در برنامه ششم توسعه کشور تکالیفی بر عهده آموزش عالی گذاشته شده، تصریح کرد: این تکالیف، مسئولیت تمامی دانشگاه ها و مراکز پژوهش و فناوری به همراه حوزه ستادی وزارت علوم است.


تحول در نظام علمی و دانشگاهی کشور
معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در ادامه سخنانش بیان داشت: تحول در نظام علمی و دانشگاهی کشور، دیگر حرکت اساسی در این وزارتخانه است.
وی اظهار داشت: در گذشته مبنای دانشگاه های ما تربیت نیروی انسانی و آموزش بود، اکنون تلاش ها بر این است که دانشگاه سمت و سوی حل معضلات جامعه، مشکلات مردم، اقتصاد و مدیریت همه ابعاد جامعه را داشته باشد.
احمدی با بیان اینکه عضو هیات علمی بایستی جایگاه خود را در نظام توسعه ، اقتصاد، مدیریت ، تولید ثروت و ... بداند، خاطرنشان کرد: محقق، دانشجو و استاد بایستی همه در یک مدار و اکوسیستمی قرار گیرند که مجموعه آنها ، رشد جامعه علمی و اثرگذار را داشته باشند.
وی با اشاره به اهمیت نقش آفرینی علوم انسانی در حوزه های مختلف و اینکه حدود 48 تا 50 درصد آموزش عالی ما در این رشته است، تصریح کرد: در وزارتخانه نیز شورای توسعه پژوهش و فناوری علوم انسانی و هنر تشکیل شده و پروژه هایی را نیز تعریف کرده ایم.
احمدی با بیان اینکه دانشگاه گیلان در زمینه های مختلف رشد خوبی دارد، اظهار کرد: دانشگاه نیز می تواند یک تا دو پروژه اثرگذار را دریافت کند.


رویکرد در هدایت علم و فناوری، صرفاً تولید مقاله نیست
احمدی در ادامه سخنانش با بیان این که سیاست های کلان ما در هدایت علم و فناوری صرفاً تولید مقاله نیست، بیان داشت: تمام تلاش وزارت علوم به ویژه در چهار سال گذشته این بوده که از یک شاخص به شاخص های دیگر که معیار جهانی برای توسعه یافتگی علم است، بپردازد.
وی به پیشرفت ها در زمینه های کمی و کیفی در تولید مقالات اشاره و خاطر نشان کرد: سهم ما در تولید مقالات دنیا در پایگاه ISI در سال 2012 ، هشت دهم درصد از کل مقالات بود که اکنون به 8 / 1 دهم درصد رسیده به طوری که سهم ما با رشد قابل توجهی پیش می رود.
معاون وزیر علوم ادامه داد: افزایش کیفیت مقالات پژوهشی و کار علمی از سیاست های این وزارتخانه است.
نشست شورای دانشگاه گیلان با موضوع تبیین سیاست های وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری امروز (سه شنبه) با حضور وحید احمدی معاون پژوهش، فناوری و وزارت علوم در این دانشگاه در رشت برگزار شد.
بیش از 18 هزار دانشجو در دانشگاه گیلان تحصیل می کنند. این دانشگاه دارای حدود 600 عضو هیات علمی است.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید