خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

یک استارتاپ سوئیسی نرم افزاری موسوم به "آیینه مجازی" را توسعه داده است که این نرم ‌افزار قبل از عمل همانند یک آینه، مدل اصلاح شده دندان‌ها را به بیمارانی که تمایل به اصلاح ناهنجاری‌های دندانی دارند، نشان می‌دهد.

به گزارش ایسنا و به نقل از گیزمگ، در حال حاضر تکنسین‌ها قالب‌هایی را برای بیماران طراحی می‌کنند تا بتوانند قبل از انجام هرگونه تغییر بر روی دندانها مدل نهایی دندانهای بیماران را به آنها نشان دهند.
این نرم افزار جدید که از فناوری واقعیت افزوده بهره می‌برد، می‌تواند سبب کاهش هزینه‌های مرتبط با تهیه قالب‌های مذکور برای بیماران شود.
این نرم افزار جدید توسط استارتاپ "کاپانو"(Kapanu) در "انستیتو فناوری فدرال زوریخ"((ETH Zurich توسعه یافته و لقب "موتور واقعیت افزوده کاپانو"((Kapanu Augmented Reality Engine را گرفته است.
فرآیند استفاده از این نرم افزار به این صورت است که یک اسکن سه بعدی از حفره دهان بیمار تهیه می‌شود. نرم افزار سپس به یک پایگاه داده پر از مدل‌های سه بعدی از دندان‌هایی که به صورت طبیعی جذاب و بی‌نقص هستند متصل شده و گزینه‌های مختلف برای یک لبخند جدید را نمایش می‌دهد.
در این فرآیند می‌توان لبخند مورد نظر و دلخواه را انتخاب کرده و آن را با دندان‌های فعلی بیمار مطابقت داد و بدین ترتیب بیمار می‌تواند مدل مجازی لبخند خود را در یک ویدئوی زنده تماشا کند.
این کار به بیمار اجازه می‌دهد تا لبخند پس از جراحی خود را قبل از اقدام برای جراحی ببیند.
با استفاده از این نرم افزار بیمار حتی می‌تواند سر خود را حرکت دهد و دندانهایش را در زوایای مختلف ببیند.
لازم به ذکر است که توسعه دهندگان این نرم افزار در اوایل سال جاری آن را در نمایشگاه بین‌المللی دندانپزشکی در آلمان رونمایی کردند.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید