خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

دبیر نمایشگاه شرکت‌های دانش‌بنیان برق و الکترونیک با بیان اینکه چندین سرمایه‌گذار از بخش‌های حاکمیتی و بخش خصوصی در نمایشگاه حاضر شدند، گفت: فرصت‌های سرمایه‌گذاری خوبی برای شرکت‌ها شکل گرفت که قراردادهای بعضی از آنها در حال نهایی شدن است.

به گزارش خبرگزاری فارس، ابراهیم صادقی با اشاره به برگزاری نمایشگاه دستاوردها و توانمندی‌های شرکت‌های دانش بنیان حوزه برق و الکترونیک اظهار داشت: با برگزاری نمایشگاه بسیاری از شرکت‌های دانش‌بنیان موفق به شناسایی بازارهای خوبی در نمایشگاه شدند و بسیاری از شرکت‌ها موفق به عقد قرارداد هم شدند.  
وی افزود: در رابطه با سرمایه‌گذاری هم چندین سرمایه‌گذار از بخش‌های حاکمیتی از جمله صندوق نوآوری و شکوفایی، صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک، بنیاد مستضعفان و جانبازان، بنیاد برکت، آستان قدس رضوی، بنیاد تعاون ناجا در کنار شرکت‌های سرمایه‌گذاری خصوصی در نمایشگاه حاضر شدند و فرصت‌های سرمایه‌گذاری خوبی برای شرکت‌ها شکل گرفت که بعد از نمایشگاه پیگیری شد و در حال حاضر قراردادهای بعضی از این موارد در حال نهایی شدن است.
دبیر نمایشگاه شرکت‌های دانش‌بنیان برق و الکترونیک ادامه داد: نکته بسیار امیدبخشی که در نمایشگاه اتفاق افتاد حضور سرمایه‌گذاران عادی و مردم عزیز کشورمان بود که تمایل داشتند سرمایه‌های شخصی خود را در حوزه اقتصاد دانش بنیان فعال کنند و بتوانند جوانان نخبه کشور را در این مسیر کمک کنند.
وی اظهار داشت: مسئولین نیز حضور خوبی در نمایشگاه داشتند و از وزارتخانه‌های مختلف مثل وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزارت نیرو، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، وزارت دفاع، مجلس شورای اسلامی، شوراهای عالی فضای مجازی و امنیت ملی، نهادهای دفاعی و سازمان‌های حاکمیتی از نمایشگاه بازدید کردند؛ اما به شکل ویژه باید از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری که شکل گیری شرکت‌های دانش بنیان نتیجه ی زحمات شبانه روزی این بزرگواران بوده است، علی الخصوص آقای دکتر ستاری و همینطور بخش امور شرکت‌ها و موسسات دانش بنیان این معاونت که واقعا با تمام توان دارند برای ارتقای شرکت های دانش بنیان تلاش می کنند، تباید تشکر کرد؛ چنانکه در برگزاری این نمایشگاه هم بسیار به ما کمک کردند و نتیجه این کمک‌ها، برگزاری یک نمایشگاه بسیار عالی با حضور بهترین شرکت های دانش بنیان بود. شرکت‌هایی با صادرات به بیش از 50 کشور دنیا و خلق ارزش بیش از 2 هزار میلیارد تومان در یک سال.
صادقی افزود: از منظر پوشش رسانه‌ای نمایشگاه نیز رسانه‌ها زحمت بسیاری کشیدند و نمایشگاه را بسیار خوب پوشش دادند که این پوشش رسانه‌ای مایه دلگرمی شرکت های دانش بنیان و همینطور آگاهی مردم از پیشرفت‌های کشور شد؛ در این بخش نیز به شکل ویژه از خبرگزاری فارس و روزنامه ایران و رسانه ملی که پوشش خوبی از نمایشگاه داشتند و حتی پخش زنده از نمایشگاه را هم انجام دادند و سایر خبرگزاری‌ها و نشریات که به ما در اطلاع رسانی این رویداد مهم و ایجاد امید در جامعه و نشان دادن توانمندیهای واقعی کشور کمک کردند تقدیر و تشکر می‌کنم.
وی اضافه کرد: برخی محصولات دانش بنیان کشور برای اولین بار در این نمایشگاه رونمائی شد که از جمله آنها می‌توان به محصولات بسیار پیشرفته‌ای مانند پره توربین با تکنولوژی تک کریستال یا آخرین نسل تکنولوژی SDH و چندین محصول نرم‌افزاری و سخت افزاری نوآورانه اشاره کرد که برای اولین بار دراین نمایشگاه در معرض دید عموم قرار گرفتند.
دبیر نمایشگاه شرکت‌های دانش‌بنیان برق و الکترونیک درباره نحوه انتخاب و رتبه‌بندی شرکت‌های دانش‌بنیان در نمایشگاه توضیح داد: شرکت‌های دانش بنیان بهترین شرکت‌های فناور کشور هستند و از میان این شرکت‌ها نیز ما دست به انتخاب زده بودیم و سعی کردیم بهترین‌ها را برای حضور در نمایشگاه انتخاب کنیم.
وی ادامه داد: در همین راستا به منظور ارائه یک رتبه بندی 4 مدال مختلف به شرکت‌های دانش بنیان داده شد؛ مدال اول نوع دانش بنیانی شرکت را بر مبنای تولیدی، صنعتی و نوپا مشخص می‌کرد که این درجه بندی توسط معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری انجام می‌شود و مدال دوم مربوط به برندهای ملی بود که به شرکت‌های با فروش بالای 5 میلیارد تومان اعطا شد.
صادقی اضافه کرد: مدال سوم مدال صادرات دانش بنیان بود که به شرکت‌های با صادرات بیش از 100 هزار دلار اعطا شد و مدال آخر نیز مربوط به اشتغال دانش بنیان بود که به شرکت‌های با بیش از 100 پرسنل بیمه شده اعطا گردید. تمام این مدال ها مبتنی بر آمار دقیق رسمی و غیر قابل خدشه، داده شد که بسیار مورد استقبال شرکت‌ها و بازدیدکنندگان قرار گرفت و این امکان را فراهم نمود تا افراد بتوانند با یک نگاه به سر در غرفه هر شرکت، جایگاه واقعی شرکت را متوجه شوند.
وی در ادامه گفت: همزمانی نمایشگاه با مراسم تحلیف فرصت خوبی بود تا دستاوردهای کشور را به هیئت‌های خارجی نشان بدهیم و قدرت علمی و فناوری کشور را به رخ بکشیم؛ چنانکه 4 هیئت از کشورهای آمریکای لاتین و آفریقا از نمایشگاه بازدید کردند که واقعا تحت تاثیر قرار گرفتند و بسیار علاقمند به همکاری بودند و حتی نمایندگان برخی از این کشور ها در همان زمان حضور در ایران با برخی از شرکت های نمایشگاه برای همکاری و خرید تفاهم کردند.
وی اظهار داشت: حقیقتا فرصت خیلی خوبی بود که به نظر من میشد از آن بهره برداری بهتری کرد چنانکه در نمایشگاه های بعدی رویکرد بین المللی بیشتری خواهیم داشت و فرصت‌های برون مرزی بهتری را برای شرکت های دانش بنیان خلق خواهیم کرد.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید