خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

رئیس کمیته امداد با بیان اینکه استقلال مالی مددجویان تحت حمایت کمیته امداد، اصلی‌ترین هدف کمیته امداد است، گفت: مددجویان باید به کارآفرین تبدیل شوند.

به گزارش ایسنا، رئیس کمیته امداد در نخستین روز از سفر خود به استان کرمان در مراسم جشن خودکفایی و توانمندسازی خانوارهای مددجو و واگذاری خودروی وانت نیسان زامیاد و تراکتور به مددجویان این استان حضور یافت.
مهندس سید پرویز فتاح، رئیس کمیته امداد در این مراسم با با تاکید بر اینکه تسهیلات به مددجویان کمیته امداد با عقلانیت، منطق و اصول پرداخت می‌شود تصریح کرد: تعداد زیادی از مسئولان کشور از پرداخت یارانه به همه اقشار پشیمان هستند. کمیته امداد به دنبال این است که با عقلانیت کمک‌های خود را به مددجویان پرداخت کند تا بار دیگر قصه یارانه‌ها تکرار نشود.
وی با اشاره به واگذاری خودروی وانت زامیاد به مددجویان روستایی و مناطق محروم گفت: مددجویان ۸۰ تا ۹۰ درصد از هزینه این خودرو را با دریافت وام قرض الحسنه‌ای از کمیته امداد پرداخت می‌کنند. چرا که تصمیم داریم به جای کمک‌های بلاعوض به سمت تسهیلات  قرض الحسنه برویم.
وی هدف اصلی کمیته امداد را کارآفرینی، ایجاد اشتغال و خودکفایی خانوارهای تحت حمایت عنوان کرد و گفت: روحیه کار و کارآفرینی در بین مددجویان تحت حمایت کمیته امداد بسیار بالاست. تبدیل شدن مددجویان تحت حمایت کمیته امداد به کارآفرین و استقلال مالی آنها اصلی‌ترین هدف کمیته امداد است.
فتاح با اشاره به اینکه مشکلی برای تامین منابع وام‌های پرداختی به مددجویان نداریم اما باید این وام‌ها در محل تعیین شده و با هدف خودکفایی مددجویان این نهاد هزینه شود یادآور شد: اگر وام‌های پرداختی به مددجویان منجر به ایجاد اشتغال نشود، نه فقط مشکل بیکاری آن خانوار حل نشده است بلکه بدهی نیز برای خانوار ایجاد می‌کند.
رئیس کمیته امداد با اشاره به برداشت ۱,۵ میلیارد دلاری از صندوق توسعه ملی  برای اشتغال مناطق محروم روستایی و شهرهای با جمعیت کمتر از ۲۰ هزار نفر گفت: در صورت پرداخت سهم کمیته امداد از این رقم تعداد زیادی از خانوارهای نیازمند به مرحله خودکفایی و توانمندی خواهند رسید.
وی با اشاره به اینکه سهم بانک‌ها در پرداخت تسهیلات اشتغال مددجویان تحت حمایت کمیته امداد به دو برابر افزایش یافته است تاکید کرد: استان‌ها باید نسبت به جذب این تسهیلات تلاش کنند تا زمینه خودکفایی تعداد بیشتری از خانوارهای تحت حمایت این نهاد فراهم شود.
فتاح با تاکید بر اینکه کمیته امداد اورژانس اجتماعی است بنابراین جای ماندن مددجویان نیست افزود: افراد نیازمند پس از ورود به چرخه حمایتی کمیته امداد باید به تدریج توانمند شده و در نهایت از این چرخه خارج شوند تا افراد نیازمند دیگری جایگزین آنها شوند.
وی با تاکید بر اینکه کمیته امداد مددجویان را توانمند و تبدیل به کارآفرین می‌کند گفت: این نهاد برای کارآفرینی کار می‌کند و تاکنون در این زمینه نتیجه خوبی  گرفته است. البته باید کارآفرینی و ارزش کار میان مددجویان نهادینه شود.
فتاح با اشاره به ایجاد ۲۰ هزار پنل خورشیدی در کشور گفت: استان کرمان با دو هزار پنل بیشترین سهم در کشور را دارد. تاکنون ۹ پنل  خورشیدی در سه روستای شهرستان کهنوج و دو پنل هم در شهرستان راور راه اندازی شده است.برای هر نیروگاه ۲۵ تا ۳۰ میلیون تومان تسهیلات از سوی کمیته امداد به مددجویان پرداخت شده است.
رئیس کمیته امداد با اشاره به ظرفیت‌های موجود استان کرمان برای حل مشکلات مددجویان و نیازمندان گفت: نگاه ما به جنوب کرمان نگاه ویژه‌ای است و بر همین اساس خدمات ویژه‌ای به مناطق محروم این استان اختصاص یافته است.
وی با اشاره به اینکه سال گذشته ۶۰ میلیارد تومان تسیهلات اشتغال‌زایی به  چهار هزار و ۵۰۰ مددجو در استان کرمان پرداخت شد گفت: امسال این رقم با افزایش دو برابری به ۱۵۰ میلیارد تومان رسیده است. همچنین  سال گذشته ۱۰۰ درصد اعتبار تسهیلات اشتغال مددجویان  استان کرمان جذب شد.
شایسته ذکر است؛ در این مراسم جشن توانمندسازی دو هزار و ۴۵۲ خانوار و آئین واگذاری ۲۹۶ دستگاه خودروی نیسان زامیاد و ۵۴ دستگاه تراکتور به مددجویان استان کرمان با همکاری صندوق کارآفرینی امید در جیرفت اقدامات و برنامه های این نهاد را تشریح کرد.
به گزارش سایت خبری کمیته امداد، همچنین در این مراسم تفاهم‌نامه ساخت دو هزار واحد پنل خورشیدی پنج کیلوواتی برای اشتغال مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان کرمان میان کمیته امداد، صندوق کارآفرینی امید و شرکت توزیع نیروی برق شمال استان کرمان به امضاء رسید.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید