خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید با اشاره به اینکه نرخ سود بازپرداخت تسهیلات اشتغال از محل صندوق توسعه ملی به میزان ۶ درصد تعیین می شود، گفت: آئین نامه پرداخت این تسهیلات تا دو ماه آینده تدوین می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، اصغر نوراله‌زاده با بیان اینکه با رفع ایراد شورای نگهبان به نرخ سود بازپرداخت تسهیلات اشتغال از محل صندوق توسعه، این نرخ از ۹ درصد به ۶ درصد کاهش یافت درباره نحوه پرداخت این تسهیلات گفت: اخیرا این تسهیلات از سوی رئیس جمهور ابلاغ شد و بر اساس ماده ۷ این قانون، شیوه نامه آیین نامه اجرایی قانون حداکثر تا ۲ ماه آینده باید توسط سازمان برنامه و بودجه کشور با همکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری تهیه و به تصویب هیأت وزیران برسد.
وی با بیان اینکه تسهیلات صندوق توسعه ملی «فردمحور» نیست بلکه به «طرح محور» است گفت: به عبارتی این تسهیلات به افراد پرداخت نمی‌شود بلکه به طرح‌های اشتغالزا پرداخت خواهد شد قرار است معادل ریالی ۱.۵ میلیارد دلار یعنی حدود ۵ هزار میلیارد تومان برای طرح‌های اشتغالزا در روستاها و مناطق محروم پرداخت شود.
نوراله‌زاده افزود: صندوق توسعه ملی معادل ریالی ۱.۵ دلار از منابع صندوق که حدود ۵ هزار میلیارد تومان می‌شود را به ‌صورت قرض‌الحسنه نزد بانک‌های کشاورزی، پست بانک، توسعه تعاون، صندوق کارآفرینی امید و صندوق حمایت از توسعه سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی سپرده‌گذاری می‌کند تا از محل این منابع تسهیلات ایجاد اشتغال در روستاها و شهرهای زیر ۱۰ هزار نفر پرداخت شود که البته اولویت پرداخت این تسهیلات با روستاها و شهرهای زیر ۱۰ هزار نفر جمعیت واقع در مناطق مرزی و مناطق عشایری خواهد بود.
مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید درباره تضامین دریافتی از متقاضیان پس از آغاز پرداخت نیز گفت: این موضوع نیز در قانون پیش بینی شده به طوریکه بانکهای عامل و صندوق‌های مذکور در این قانون موظفند جهت تسهیل پرداخت این تسهیلات از انواع تضامین شامل سند منازل مسکونی روستایی، سند زمین کشاورزی، سند واحدهای دامپروری و تجاری در روستاها و نواحی صنعتی، سفته دریافت کنند که ارائه آن توسط روستاییان و عشایر امکان‌پذیر باشد.
وی در بخش دیگری از اظهاراتش درباره آخرین وضعیت تعداد تاسیس صندوق‌های خرد محلی در استان‌ها به عنوان یکی از سیاست‌های صندوق کارآفرینی امید گفت: یکی از استراتژی‌های ما در حوزه حمایت از تولید و اشتغال ایجاد صندوق‌های تأمین مالی خرد است که تا پایان سال گذشته حدود ۶۰۰ صندوق در ۱۵ استان کشور تأسیس شدند.
نوراله‌زاده با بیان اینکه از طریق صندوق‌های خرد محلی تا پایان سال گذشته حدود ۹ میلیارد تومان اعتبار برای ارائه تسهیلات با اولویت مناطق محروم و روستاها، به آنها اختصاص داده شد گفت: این تسهیلات با ضمانت‌های محلی و بومی به متقاضیان ارائه می‌شود.
وی با بیان اینکه صندوق‌های تامین مالی خرد محلی در سراسر کشور تعمیم می‌یابند گفت: از ابتدای امسال نیز تعداد دیگری از این نوع صندوق‌ها تاسیس شدند به طوریکه تا پایان امسال تعداد صندوق‌های تامین مالی خرد محلی به ۹۰۰ صندوق خواهد رسید.
مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید افزود: این صندوق‌ها با هدف ارائه تسهیلات در مناطق روستایی ذیل صندوق کارآفرینی امید هدفگذاری شده که ۸۰ تا ۹۰ درصد تسهیلات این صندوق‌ها در حوزه اشتغال است.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید