خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران سومین رویداد استارتاپ پایان هفته 'شروع کن' با رویکرد گردشگری را برگزار می کند.

به گزارش ایرنا از دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران، این دانشکده با همکاری گروه کارآفرینان اسپارک و بنیاد نخبگان کارآفرینی ایران و حمایت بانک گردشگری و سایر سرمایه گذاران سومین رویداد استارتاپ پایان هفته/ ویکند «شروع کن» را مهرماه برگزار می کند.
این رویداد کارآفرینی با رویکرد گردشگری ضمن آموزش اصول مهم کارآفرینی، کارگاه‌های عملی تیم‌سازی و پرورش ایده را تشکیل می دهد. بیش از 36 درصد از استارتاپ‌هایی که در استارتاپ پایان هفته تشکیل شده‌اند، هنوز به فعالیت خود ادامه می‌دهند و بیش از 80 درصد از شرکت‌کنندگان تصمیم به ادامه همکاری با تیم یا استارتاپ خود را دارند.
استارتاپ پایان هفته یـک رویـداد آموزشی-تجربی غیـرانتـفـاعـی است و در سه روز آخر هفته برگزار می شود. در این رویداد آموزشی مشتاقان کـارآفرینی در حوزه گردشگری گرد هم می آیـند تا با اشتراک‌گذاری ایـده‌هایشـان و تشکیل تیم‌ها به راه‌اندازی مدل‌های کسب‌و‌کار بپـردازند.
شرکت‌کنندگان این رویداد در چهار دسته شامل کسب‌و‌کار، فنی، طراح و گردشگری قرار می‌گیرند. افرادی که در کسب‌و‌کار مهارت دارند با مفاهیم کسب‌و‌کار آشنا بوده و می‌خواهند نقش‌هایی مانند بازاریابی، توسعه طرح تجاری، رهبری گروه، روابط عمومی، تهیه مدارک و اسنادسازی را داشته باشند. بخش فنی شامل افرادی است که تخصص فنی در برنامه‌نویسی و شبکه دارند.
شرکت‌کنندگانی که در دسته طراح قرار می‌گیرند در واقع طراحان خوبی هستند؛ طراحی لوگو، آیکون‌ها، تصاویر و طراحی گرافیکی سایت از نقش‌هایی است که این افراد در این رویداد ایفا می‌کنند. در نهایت افراد علاقه‌مند به حوزه گردشگری، کسب‌و‌کار گردشگری دارند یا دنبال ایده‌های بکر برای راه‌اندازی کسب‌و‌کار در حوزه گردشگری هستند، در دسته گردشگری قرار می‌گیرند. ظرفیت درنظر گرفته شده برای ثبت‌نام در این رویداد 100 نفر است و این ظرفیت بین 4 دسته مختلف از شرکت‌کنندگان به تناسب حجم آن دسته تقسیم شده است.
در روز اول این رویداد کارآفرینان جوان دور هم جمع می‌شوند، از همدیگر یاد می‌گیرند و سعی می‌کنند ایده‌هایشان را به مرحله اجرا برسانند؛ به هر شرکت‌کننده 60 ثانیه فرصت داده می‌شود ایده نوآورانه خود را برای شروع یک کسب‌و‌کار جدید ‌مطرح کند. سپس از شرکت‌کنندگان در مورد بهترین ایده‌ها رأی‌گیری می‌شود.
در روز دوم شرکت‌کنندگان به تیم‌های 7 یا 8 نفره تقسیم شده و هر گروه سعی می‌کند ایده‌ای را پخته‌تر کند و به اجرا برساند. قسمتی از تیم سعی می‌کند مدل تجاری آن ایده را طراحی کرده و با صحبت با مشتریان بالقوه آن را اعتبارسنجی کند، قسمت دیگر از تیم نمونه اولیه آن محصول یا کالا را برنامه‌ریزی کرده تا بتوانند آن را برای آزمایش به مشتریان بالقوه عرضه کنند.
در نهایت در روز سوم تیم‌ها کارهای لازم را برای ارائه نتیجه فعالیت‌هایشان به هیات داوران تمام می کنند. هفت داور نیز در این رویداد حضور دارند و بر فعالیت‌های تیم‌ها نظارت کرده و در پایان رویداد 3 ایده از بهترین‌ها را انتخاب می‌کنند. همچنین این رویداد فرصت خوبی برای تیم‌های شرکت‌کننده است تا بتوانند با سرمایه‌گذاران ارتباط برقرار کرده و ایده‌های خود را به آنها معرفی کنند.
رویداد کارافرینی شروع کن در روزهای 19 تا 21 مهر برگزار می‌شود و علاقه‌مندان برای ثبت‌نام و اطلاعات بیشتر می‌توانند به نشانی www.startup-weekend.ir مراجعه کنند.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید