خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور با بیان اینکه کارآفرینان حوزه گردشگری از سوی دولت حمایت می‌شوند، گفت: فضای مطلوبی توسط مدیران ارشد گیلان برای حوزه گردشگری در استان ایجاد شده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، سیدابوالفضل رضوی در حاشیه بازدید از روستای جیرباقر خاله چوکام در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه حضور در جمع مردم استان گیلان به‌ویژه روستاییان و عشایر یک توفیق محسوب می‌‌شود اظهار داشت: بحث گردشگری در روستاها مقوله‌ای بسیار مهم و اساسی تلقی می‌شود.
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم‌کشور با بیان اینکه ویژگی‌های منحصر به فردی در گردشگری‌های روستایی وجود دارد که در گردشگری شهری دیده نمی‌شود افزود: هوای سالم و فضای تنفسی بسیار عالی، طبیعت بکر، مزرعه‌گردی و بوم‌گردی را می‌توان قسمتی از این ویژگی‌ها نام برد.
رضوی با تاکید بر اینکه با توجه به این مسائل فضای تنفسی و سالم روستا در گردشگری روستایی به‌درستی دیده می‌شود بیان کرد: در روستاها آثار تاریخی فراوانی وجود دارد که می‌تواند جاذبه‌ای ارزشمند و مهم برای گردشگران و توریست‌ها محسوب شود.
وی با اشاره به اینکه دولت یازدهم و دوازدهم به دلایل مختلف اهمیت ویژه‌ای نسبت به مسائل و مباحث گردشگری دارد و کمک‌های زیادی به این حوزه کرده است گفت: تمامی کارآفرینانی که در زمینه‌های توسعه گردشگری و ایجاد زیرساخت‌های گردشگری فعالیت کنند از سوی دولت حمایت می‌شوند.
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور از پرداخت سه نوع تسهیلات ویژه گردشگری خبر داد و افزود: تسهیلات مشارکتی با کارمزد 3 درصد، تسهیلات انفرادی با کارمزد 6 درصد و اعطای تسهیلات با کارمزد 8 درصد به افراد متقاضی جهت توسعه  ایجاد فضاهای گردشگری اعطا می‌شود.
رضوی با بیان اینکه نوعی تسهیلات با کارمزد 4 درصد نیز به کارآفرینان پرداخت می‌شود تاکید کرد: دولت با پرداخت چند نوع تسهیلات گردشگری تلاش در افزایش قدرت انتخاب کارآفرینان دارد و با توجه به مبلغ درخواستی به افراد تسهیلات پرداخت می‌کند.
وی با اشاره به اینکه پرداخت تسهیلات ویژه گردشگری تا سقف 100 میلیون تومان با کارمزد 4 درصد از صندوق کارآفرینی امید پرداخت می‌شود خاطرنشان کرد: مبالغ بالاتر از یک میلیارد تومان از بانک سینا و با کارمزد 8 درصد پرداخت می‌شود.
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور پرداخت تسهیلات گردشگری تا سقف یک میلیارد تومان را از سوی بانک‌های کشاورزی، پست بانک و بانک توسعه تعاون با کار مزد 6 درصد عنوان کرد و گفت: تعریف زنجیره ارزش کار روستاییان در حوزه صنایع دستی در کنار گردشگری یکی از مسائل مهم محسوب می‌شود.
رضوی با بیان اینکه تلاش است با توجه به حوزه‌های مذکور به اصل بیانات مقام معظم رهبری در اقتصاد مقاومتی که  برون‌گرایی است در حوزه صادرات توجه شود تاکید کرد: مدیران ارشد استان گیلان فضاهای مطلوبی را برای حوزه گردشگری در استان گیلان ایجاد کردند.
وی با اشاره به اینکه باید همواره بحث روستاگردی، آموزش‌های لازم در بحث صنایع دستی و پذیرایی از گردشگران و میهمانان به‌صورت رایگان مورد توجه قرار گیرد گفت: علاوه بر پرداخت تسهیلات گردشگری هر کجا افراد با کمبود زمین مواجه شوند دولت به‌صورت مشارکتی با کارآفرینان همراهی و زمین در اختیار افراد می‌گذارد

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید