خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال اداره‌ کل تعاون، کار و رفاه ‌اجتماعی استان زنجان، اجرای طرح کاروزی را ایجاد یک میانبر و پل ارتباطی بین صنعت و دانشگاه دانست.

به گزارش ایرنا، محمدرضا آبی ‌پور روز چهارشنبه در کارگاه آموزشی و توجیهی طرح کاروزی افزود: یکی از مشکلاتی که دانش آموختگان دانشگاهی و جویای کار دارند، کسب نکردن مهارت های فنی و عملی مرتبط با رشته تحصیلی با توجه به بازار کار است و هدف طرح کارورزی رفع این مشکل است.
وی با اشاره به اینکه طرح کارورزی یک طرح آموزش عملی است، تصریح کرد: این طرح یک فرصت مناسب برای دانش آموختگان جویای کار برای کسب مهارت های فنی و برای بنگاه های اقتصادی فرصتی مناسب جهت جذب و آموزش نیروی کار متخصص در بنگاه اقتصادی و اصناف با نظارت مرکز آموزش فنی و حرفه ای است.
آبی پور با اشاره به شرایط بهره مندی از این طرح، اظهار کرد: بنگاه های اقتصادی دارای مجوز فعالیت به عنوان واحد پذیرنده و دانش آموختگان دانشگاهی بعنوان متقاضی کارورزی می توانند در صورت داشتن شرایط عمومی و اختصاصی در نظر گرفته در این طرح با مراجعه به سایت karvarzi.mcls.gov.ir ثبت نام کنند.
معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال اداره ‌کل تعاون، کار و رفاه‌ اجتماعی استان زنجان، خاطرنشان کرد: در این طرح کارجویان پس از ثبت‌ نام با واحدهای پذیرنده قراردادهایی با نظارت اداره ‌کل تعاون، کار و رفاه‌ اجتماعی برای دوره‌های کارورزی 4 تا 6 ماهه منعقد می ‌کنند و بنگاه پذیرنده به ازای هر 3 نفر بیمه شده می تواند یک کارورز و برای شرکت های دانش بنیان و تعاونی به ازای هر 2 نفر بیمه شده یک کارورز و برای واحدهای صنفی برای هر نفر بیمه شده یک کارورز را تحت آموزش قرار دهد.
وی با اشاره مشوق های در نظر گرفته شده برای واحد های پذیرنده طرح کارورزی، بیان کرد: این واحدها می توانند از مشوق های کمک هزینه آموزش به‌ صورت میانگین به مبلغ 310هزار تومان به ازای هر کارورز، استفاده از پوشش بیمه مسئولیت مدنی و در صورت جذب کارورزان با مدرک کارشناسی و بالاتر از مزایای بخشودگی صد درصدی حق بیمه سهم کارفرما توسط دولت به مدت 2 سال بهره مند شود.
آبی پور تاکید کرد: بنگاه اقتصادی پذیرنده ابتدا توسط مرکز فنی و حرفه ای تایید و سپس خود بنگاه یک نفر مربی را از میان کارکنان معرفی می کند و کاروز نیز باید در هر روز 4 تا 8 ساعت با حضور در محل شرکت یا صنف تحت آموزش عملی قرار گیرد.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید