خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

وزیر اسبق بازرگانی کشور با اشاره به پتانسیل بالای کشور در حوزه ی سرمایه گذاری، وجود فساد در فضای کسب و کار را مانع رونق سرمایه گذاری دانست.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، یحیی آل اسحاق، وزیر اسبق بازرگانی کشور در مصاحبه با رادیو پیرامون موضوع بررسی آینده ی سرمایه گذاری خارجی در ایران با تصریح اینکه بین توسعه ی اقتصادی و سرمایه گذاری رابطه ای مستقیم وجود دارد اظهار داشت: هر اقتصادی اگر بخواهد فعال شود و فعال باقی بماند ناگزیر به ایجاد نسبتی متناسب در سرمایه گذاری های خود (اعم از داخلی یا خارجی) می باشد.
این فعال اقتصادی مسئله ی به حداقل رسیدن سرمایه گذاری ها در ایران را یکی از اصلی ترین چالش های حوزه ی اقتصاد عنوان و خاطر نشان کرد: طبق تحقیقی که اخیرا در دانشگاه امیرکبیر صورت گرفت و بنده در مقام مشاور آن بودم رابطه ی تنگاتنگی بین توسعه ی اقتصادی و فضای کسب و کار وجود دارد و به عبارت دیگر اگر فضای کسب و کار یک کشور یا نهادی خاص در وضعیتی نامناسب باشد علیرغم وجود آورده هایی نظیر سرمایه، نیروی انسانی و موقعیت جغرافیایی، توسعه ی اقتصادی محقّق نخواهد شد.
وزیر اسبق بازرگانی کشور با تصریح این مطلب که حوزه ی اقتصاد با واقعیت ها سر و کار دارد و نه تعارفات اذعان کرد: آنچه که روشن است وجود پتانسیلی عظیم در حوزه ی سرمایه گذاری داخلی و خارجی است اما نباید این نکته را از یاد برد که سرمایه جایی می رود که امنیت و ثبات اقتصادی و نیز امید به آینده وجود داشته باشد لذا بی پرده باید گفت که در عرصه ی اقتصاد کشورمان افرادی ذینفع و انحصار گر وجود دارند که تمایلی به تغییر فضای اقتصادی موجود که برای آنها کمال مطلوب است ندارند.
آل اسحاق تصریح کرد: وجود فساد در مجموع روابط اقتصادی و نیز فضای کسب و کار کشور امکان هر گونه تغییر و تحول و نیز سرمایه گذاری را سلب کرده است لذا دولت محترم موظف است با این گروه ذینفع در فضای اقتصادی کشور قاطعانه برخورد کند که اگر چنین کند قسمت عمده ای از مشکلات در راستای توسعه ی اقتصادی و سرمایه گذاری خارجی حل خواهد شد.
وی خاطر نشان کرد: واقعیت این است بین آنچه که در خصوص سرمایه گذاری خارجی بر اساس برنامه ی پنجم و ششم توسعه باید به آن دست می یافتیم با آنچه که در حال حاضر شاهد آن هستیم شکاف و فاصله ای عمیق وجود دارد که در ایجاد این شکاف مجموعه ای از عوامل متعدد دخیل هستند.
وزیر اسبق بازرگانی کشور با اشاره به سخنان سرشار از کینه ی رئیس جمهور آمریکا خطاب به کشورمان، بدعهدی طرفین، ارتباطات سیاسی و اجرایی کشور و نیز سطح استاندارد همکاری ها را از دیگر عواملی خواند که اجازه ی سرمایه گذاری خارجی را از کشور سلب کرده است.
آل اسحاق در پایان سخنان خود دولت را به تلاش در جهت اصلاح نظام بانکی و حل مسئله ی فساد در فضای کسب و کار کشور فراخواند و افزود: در حالی که ترامپ تلاش می کند با اظهارات نسنجیده ی خود مهندسی جهانی را به سمت حرفهای خود بکشاند مسئولین وزارت خارجه ی ما نیز باید بتوانند با درایت و هوشیاری جایگاه بین المللی ایران را بیش از پیش حفظ نمایند.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید