خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

وزیر آموزش‌ و پرورش با بیان اینکه ریشه رشد و توسعه استارت‌آپ‌ها در آموزش‌ و پرورش است، گفت: حتماً برای تقویت کارآفرینی نگاه بسیار ویژه‌ای به استارت‌آپ‌ها خواهیم داشت.

به گزارش خبرگزاری فارس، نشست مشترک وزیر و مسئولان آموزش و پرورش با سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور و رئیس بنیاد ملی نخبگان و هیئت همراه در سالن کنفرانس دفتر وزیرآموزش ‌و پرورش با نگاه به شعار رئیس جمهور مبنی بر مهارت‌افزایی و کاربردی کردن دروس برگزار شد.
سید محمد بطحائی وزیرآموزش‌ و پرورش در ابتدای این نشست با تأکید بر گسترش آموزش‌های کاربردی گفت: یکی از راه‌های انطباق آموزش‌ و پرورش با مشکلات و نیازهای جامعه تقویت پژوهش‌سراهاست.
وی افزود: از حدود 700 پژوهش‌سرای آموزش‌ و پرورش 70 پژوهش‌سرا مهارت‌های زیست‌فناوری، نانو و موضوعات روز دنیا را آموزش می‌دهند و روی آن‌ها تمرکز دارند.
وزیرآموزش‌ و پرورش گفت: ریشه رشد و توسعه استارت‌آپ‌ها در آموزش‌ و پرورش است و حتماً برای کارآفرینی نگاه بسیار ویژه‌ای به استارت‌آپ‌ها خواهیم داشت.
بطحایی خاطر نشان کرد: آموزش‌ و پرورش فقط با اتکا به منابع دولتی به سرانجام خوشی نخواهد رسید و مشارکت بخش غیردولتی و خرید خدمات از روش‌های جدید و جایگزین است.
وی با بیان اینکه در همکاری بین آموزش‌ و پرورش و بنیاد ملی نخبگان و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری توسعه کارآفرینی و خلاقیت مورد تأکید است، گفت: ما به دنبال ساخت پودمان‌های کوتاه و مختصر هستیم که در زمان کوتاه، مهارت‌های کوچک را بتوان منتقل کرد؛ بخشی از زمان مدارس ما آزاد و رها است که می‌تواند در زمان‌های خالی برای مهارت آموزش دانش‌آموزان و معلمان استفاده شود.
در ادامه نشست، سورنا ستاری رئیس بنیاد ملی نخبگان با تأکید بر لزوم اجرایی شدن طرح شهاب (طرحی که درآن تنها دانش‌آموزان درسخوان، نخبه محسوب نمی‌شوند بلکه دانش‌آموزی است که توانایی برجسته‌ای در حوزه‌های مختلف استعدادی از خود بروز دهد و از خلاقیت و پشتکار نیز بهره‌مند باشد) گفت: یکی از اصلی‌ترین طرح‌های بنیاد ملی نخبگان طرح شهاب است که امسال یک‌ میلیون و نهصد هزار نفر تحت پوشش این طرح قرار می‌گیرند که نسبت به سال گذشته 2 برابر می‌شود.
ستاری اضافه کرد: تقویت کارآفرینی، خلاقیت، زیست‌فناوری و نانو اولویت‌های بنیاد ملی نخبگان و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری است و ما آمادگی کامل برای حمایت از توسعه و فعالیت طرح شهاب در آموزش‌ و پرورش را داریم.
معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور ادامه داد: در سال تحصیلی جاری به بخش دانش‌آموزی نگاه بسیار ویژه‌ای خواهیم داشت.
در پایان جلسه مقرر شد کارگروهی در زمان مشخص با حضور نمایندگان هر دو طرف، موانع و مشکلات را برای توسعه مهارت‌های نوین، کارآفرینی و خلاقیت شناسایی و با آماده کردن زیرساخت‌های موردنیاز برنامه‌های این حوزه را با محوریت استلزاماتی برای تسریع در برنامه شهاب و هم افزائی بیشتر میان دو دستگاه پیگیری کنند.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید