خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

معاون نوآوری و فناوری معاونت علمی‌وفناوری با بیان اینکه پارک‌ها بخش مهم شبکه نوآوری هستند، گفت: مدیریت پارک‌ها بسیار پیچیده است؛ چرا که با حداقل اعتبارات اداره می‌شود، به گونه‌ای که گفته می‌شود تنها دو درصد اعتبارات وزارت علوم صرف پارک‌ها می‌شود.

به گزارش ایسنا دکتر محمود شیخ زین‌الدین امروز، 19 مهرماه در بیست و ششمین نشست رؤسای پارک‌های علم و فناوری سراسر کشور در محل سالن شهدای جهاد علمی وزارت علوم، با بیان اینکه با منابع محدود تلاش‌های زیادی در پارک‌ها شده است، ادامه داد: بازی بدون توپ دولت، بازی مهمی است. این نوع بازی مقابل ادعایی است که گفته می‌شود ماموریت مدیران دولتی تقسیم پول است.
شیخ زین‌الدین با تاکید بر اینکه پارک‌ها یکی از مصادیق بازی ‌بدون توپ دولت‌ها است، اظهار کرد: در اکثر پارک‌ها سرمایه‌گذاری دولت کمتر از بخش خصوصی است. این امر یک ضرورت است، چرا که پولی باقی نمانده است که از پارک‌ها حمایت شود.
وی پارک‌های علم و فناوری را از بسترهای توسعه منطقه‌ای در اقتصاد دانش‌بنیان توصیف کرد و یادآور شد:‌ تا کنون مدل توسعه‌ای ما از نوع سخت‌افزاری بوده است؛ به گونه‌ای که اقدام به تاسیس پتروشیمی‌ها شده است، ولی الان اقتصاد در حال تغییر است و از حالت اقتصاد ملموس به سمت اقتصاد استارتاپی در حال حرکت است.
معاون نوآوری و فناوری معاونت علمی با اشاره به چالش‌های موجود برای شرکتهای دانش‌بنیان گفت: از آنجا که اقتصاد دولتی است، کار شرکت‌های دانش‌بنیان بسیار سخت است؛ از این رو اقداماتی را در معاونت علمی اجرا کردیم که بر اساس آن هر طرح باید پیوست فناوری داشته باشد.
شیخ زین‌الدین با تاکید بر اینکه توقع از شرکت‌های دانش‌بنیان و پارک‌های علم و فناوری زیاد است، یادآور شد:‌ اگر پارک‌های علم و فناوری، شرکت‌هایی با گردش مالی 10 میلیون نداشته باشند جای سوال دارد و این نشان می‌دهد که ما پارک‌داری بلد نیستم.
معاون نوآوری و فناوری معاونت علمی با بیان اینکه حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان از سال 83 تا 92 دو برابر شده است، برنامه‌هایی را برای توسعه کارآفرینی نوظهور نوآوری فراهم کرده‌ایم.
شیخ زین‌الدین با بیان اینکه زمینه ورود شرکت‌های دانش‌بنیان به بازار بیشتر شده است، اضافه کرد: باید شرکت‌های دانش‌بنیان سهم جدی از تولید ناخالص داخلی (GDP) داشته باشند که لازمه تحقق این امر آمادگی سرمایه‌گذاران است.
معاون نوآوری و فناوری معاونت علمی با تاکید بر این‌که ما در حوزه داروهای بیولوژیک موفق به صادرات شده‌ایم، اضافه کرد: از جمله وظایفی که برای پارکها تعیین‌ شده، این است که نگاه ویژه‌ای به ماموریت‌های خود داشته باشند.
معاون نوآوری و فناوری معاونت علمی با اشاره به چالش‌های شرکت‌های دانش‌بنیان اظهار کرد:‌ شکایتی از یک شرکت استارتاپی شد که با حمایت شورای رقابت رای به نفع این شرکت استارتاپی داده شد، در غیر این صورت این شرکت محکوم به انحلال می‌شد.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید