خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان خبر داد: سهمیه استان همدان از طرح مهارت‌آموزی در محیط کار واقعی ۱۰۵۰ نفر است.

به گزارش خبرگزاری مهر، احمد توصیفیان صبح چهارشنبه در نشست تخصصی تبیین برنامه های اشتغال فراگیر استان همدان که با حضور کارشناسان اشتغال و کارآفرینی ستاد  و روسای ادارات و کارشناسان مسئول اشتغال و کارآفرینی شهرستانها در اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی برگزار شد، گفت: ستاد اقتصاد مقاومتی با هدف افزایش جمعیت شاغل کشور به میزان ۹۷۱ هزار و ۷۰۰ نفر در سال جاری برنامه «اشتغال فراگیر» را تصویب کرد.
وی از جمله اهداف این برنامه را ایجادفرصت شغلی جدید به ویژه برای جوانان و فارغ التحصیلان و افزایش مهارت آموزی آنها برشمرد و گفت: در این راستا طرح های اشتغالزای دولت ارائه شد.
توصیفیان به طرح کارانه اشتغال جوانان (کاج) اشاره کرد و گفت: این طرح شامل کارورزی دانش آموختگان دانشگاهی و طرح مهارت آموزیی در محیط کار واقعی است.
مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان همدان در خصوص اجرای طرح کارورزی گفت: در این راستا باید اطلاع رسانی به فارغ التحصیلان دانشگاهی مشمول از طریق جراید، سمن‌ها، تشکل ها و NGO ها انجام و به دستگاههای اجرایی برای جذب سهمیه کارورزی اعلام شود.
توصیفیان در خصوص طرح مهارت آموزی در محیط کار واقعی گفت: سهمیه استان همدان از طرح مهارت آموزی در محیط کار واقعی ۱۰۵۰ نفر است که دبیرخانه این طرح بر عهده اداره کل فنی و حرفه ای است.
وی در زمینه طرح تکاپو (توسعه کسب وکار و اشتغال پایدار) نیز گفت: باید تحلیل دینامیک اشتغال و مشخص کردن رسته های اولویت دار انجام و تسهیلات بانکی به رسته های اولویت دار پرداخت شود و در خصوص رسته های اولویت دار نهادسازی شده و از امکانات دستگاهها در راستای توسعه آنها استفاده شود.
مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان همدان تاکید کرد: باید آموزش های لازم در راستای توسعه رسته ها داده و نقاط قوت و ضعف هر رسته پر اشتغال در منطقه شناسایی و به مرکز اعلام شود.
توصیفیان یادآور شد: همچنین در خصوص ایجاد بازارچه های فروش محصول باید جشنواره ها مشخص و بازدیدها با برگزاری جلسات با دستگاههای متولی صورت گیرد.
توصیفیان به طرح مشوق های دولت بر اساس ماده ۷۱ قانون برنامه ششم توسعه و موضوع بخشودگی بیمه سهم کارفرما به مدت دو سال اشاره کرد و گفت: این بخشودگی شامل  کارفرمایانی است که کارورز جذب می کنند.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید