خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 5.00 (1 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای کشور با اشاره نیاز کنونی جامعه به شغل و کارآفرینی، گفت: کارآفرینان در دانشگاه های فنی و حرفه ای تربیت می شوند.

به گزارش ایرنا، دکتر ناصر شمس عصر چهارشنبه در حاشیه نشست با فرماندار خاتم و تعدادی از مدیران این شهرستان، گفت: دانشجویان در دانشگاه های فنی و حرفه ای علاوه بر دارا بودن توان بالای علمی از توان عملیاتی نیز برخوردار هستند و این می تواند به تقویت پایه های بازار کار و ایجاد شغل کمک کند.
وی افزود: باید رشته هایی در دانشگاه های فنی و حرفه ای ایجاد شود که کارایی داشته باشد و زمینه کار برای آن رشته فراهم باشد.
وی یادآور شد: باید این بستر را در دانشگاه ها ایجاد کنیم که دانشجویان بتوانند آینده شغلی خود را روشن ببینند و دانشگاه ها بستر این مهم را فراهم سازند.
وی ضمن بیان اینکه باید انتخاب اول دانش آموزان در انتخاب رشته دانشگاه ها، دانشگاه فنی و حرفه ای باشد، تاکید کرد: بایستی هنرستان های بیشتری راه اندازی شود و همچنین هنرستان ها در کنار دانشگاه ها ایجاد شود.
وی خاطرنشان ساخت: باتوجه به اینکه امروز در جامعه ما رشد بیکاری افزایش چشمگیر داشته است ومعضلات اجتماعی فراوانی برای جوانان فارغ التحصیل ایجاد کرده دانشگاهای فنی وحرفه ای باجذب دانشجو دررشته های متناسب با هرشهرستان واستان باید شغل متناسب ایجاد کند.
شمس اذعان داشت: دانشجویان باید خودشان با کارآفرینی به دنبال رشته های تحصیلی باشند که بتوانند شغل ایجاد کرده و به عنوان تولید کننده با درامدزائی کلان درسطح کشور شناخته شوند.

**آموزشکده کشاورزی امین خاتم به دانشگاه فنی و حرفه ای ارتقاء می یابد
شمس همچنین از ارتقاء آموزشکده کشاورزی امین در شهرستان خاتم به واحد دانشگاهی فنی وحرفه ای خبر داد و اظهار کرد: این شهرستان از ظرفیت ها و پتانسیل های ویژه ای برخوردار است و همچنین با توجه به استقبال دانشجویان از رشته های تحصیلی، این آموزشکده به واحد دانشگاهی ارتقاء خواهد یافت.
وی تصریح کرد: با توجه به راه اندازی هنرستان فنی وحرفه ای دختران دراین شهرستان در مهر ماه سال 97 رشته های فنی و حرفه ای برای ورودی خواهران نیز در این دانشگاه ایجاد خواهد شد.
این مسئول همچنین به پتانسیل های شهرستان خاتم در بخش کشاورزی و منابع طبیعی اشاره کرد و اظهار داشت: رشته های متعددی از جمله گیاهان دارویی، خاک، سنگ و صنایع دستی را در آموزشکده کشاورزی امین خاتم ایجاد خواهیم کرد.
فرماندار خاتم هم در این نشست ضمن بیان اینکه مطالبه مردم شهرستان خاتم ارتقاء این آموزشکده و همچنین ایجاد رشته های متنوع تحصیلی است، گفت: با توجه به موقعیت این شهرستان در صورت فراهم شدن فضای آموزشی مناسب چه از لحاظ کمی و چه از لحاظ کیفی دانشجویان زیادی برای ادامه تحصیل جذب این دانشگاه خواهند شد.
فاضلی در ادامه جمعیت دانش آموزی شهرستان را بیش از هفت هزار و 200 نفر اعلام کرد.
وی با بیان اینکه باید طوری برنامه ریزی شود تا دانشجویان پس از فراغت تحصیل بجای جویای کار بودن خود یک کارآفرین باشند
تاکید کرد: با ایجاد رشته های متنوع و درامدزا می توانیم از مهاجرت جوانان به دیگر نقاط استان و کشور جلوگیری کنیم.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید