خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

رئیس ستاد پایش صنایع سپاه امام رضا‌(ع) از تشکیل بنیاد"خیران کارآفرین" به‌منظور کمک به اشتغال در خراسان‌رضوی خبر داد و گفت: بنیاد خیران کارآفرین واسطه‌ای بین افراد جویای کار و واحدهایی که نیرو لازم دارد، به وجود آورد و اتصالی بین فنی و حرفه‌ای‌ها، تا از این طریق افراد جویای کار به‌عنوان کارگر ماهر به واحدهای تولیدی معرفی شوند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم ، سردار علی‌اکبر گرمه‌ای رئیس ستاد پایش صنایع سپاه امام رضا‌(ع) و داریوش بهبودی دبیر این ستاد در ارتباط با اقدامات و فعالیت‌های ستاد پایش در خراسان‌رضوی پاسخگوی سئوالات خبرنگار تسنیم بودند که متن آن را در ادامه می‌خوانید:

- ستاد پایش با توجه به چه هدفی تشکیل شده است؟
گرمه‌ای: در واقع فلسفه ستاد پایش صنایع در استان‌ها به عنوان مجموعه‌ای که بتواند با کمک واحدها و اقشار بسیج به کمک صنعت استان‌ها بیاید، شکل گرفته و بنا به تدابیر فرماندهان براساس رهنمودهای مقام معظم رهبری تشکیل شده است. عمده فعالیت ستاد پایش در واقع مطالعه، بررسی و ارزیابی وضعیت صنعت در استان که از نزدیک مطالعات میدانی انجام می‌دهد و به کارخانه‌ها مختلف و به‌ویژه کارخانجاتی که دچار رکود هستند و معضلاتی دارند حضوری مراجعه و از نزدیک مشکلات کارخانجات عارضه‌یابی می‌شود و براساس نوع مشکل در جلسات خاص کلینیک صنعت توسط متخصصین مربوطه در واقع علت و علل واحدهای تولیدی به‌ویژه واحدهای تولیدی کوچک و متوسط مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.
در حد توان بسیج باشد سعی می‌کنیم مشکلات واحد صنعتی را حل کنیم و اگر در هر زمینه به کمک آن واحد برویم و کارخانجات زیادی را در طول مدت تشکیل ستاد بازرسی کردیم و جلسات متعددی را با مدیران کارخانجات گذاشتیم و معایب و معضلات بررسی شده و برای آن‌ها راه حل ارائه شده است.
بعضی واحدهای تولیدی مشکل بلافاصله حل شده و برخی با مطالعه جدی در دستور کار قرار گرفته و به مرور مشکلات حل شده است و آنجاهایی که خود ستاد می‌تواند مشکل را با کمک سایر بسیج اقشار مشکل را حل می‌کند. ستاد پایش از بسیج سازندگی، بسیج صنعت که دبیر ستاد نیز است، بسیج کارگری، اداری، دانشجویی، اصناف و سایر اقشار که می‌توانند کمک کنند دیگر اعضای اصلی ستاد هستند.
تمامی اقشار به صورت جهادی نسبت به حل مشکل تلاش می‌کنند و این تلاش‌ها سبب شده برای مدیران پشتوانه‌ای انقلابی مانند بسیج و سپاه تعریف بشود و خیلی دلخوشی آنها این است که یک جایگاهی مشکلات را بشنود و تا جایی که ممکن است حمایت کند و ستاد پایش موفق شده است که خیلی از واحدها را از رکود نجات دهد و نیمه فعال بودند فعال شوند و مشکلاتی که با دیگر سازمان ها مانند بانک، مالیات، بیمه وغیره دارند، کمک شده است.

- در سال 96 تاکنون به چه تعداد واحد تولیدی کمک شده است؟
بهبودی: در سال 96، 20 واحد تولیدی در دستور کار داشتیم که واحدهایی هستند به لحاظ صنعتی و تولیدی چه مشکلاتی دارند و بیشتر در واحدهایی اقدام صورت می‌گیرد که موقعیت استراتژیک دارند. ابتدا بررسی و سپس عارضه‌یابی در دستور کار قرار می‌‎گیرد تا مشکلات احصا می‌شود. از 20 واحد حدود 5 واحد توسط سردار نظری مشکلات بررسی شده و این که سپاه چه مشکلاتی را می‌تواند حل کند. 10 تا 15 واحد بررسی شده که در دست اقدام و امسال به احیا آنها کمک می‌کنیم.
مشکلات دو نوع است درون سازمانی و برون سازمانی که مشکلات برون‌سازمانی بانک‌ها، برق و سایر ادارات هستند و بازار و صادرات است و مشکلات درون‌سازمانی بحث مدیریت، اختلاف شرکا را داریم و ربشه‌یابی اهیمت دارد و به هر جای که مراجعه می‌شود مهمترین بحث را موضوع نقدینگی می‌دانند ولی مشکلات دیگری مانند عدم مدیریت و عدم آموزش‌های لازم نیز است و یک سری عوامل در کنار هم سبب رکود و نیمه‌فعال شدن واحدها شده است.
در ستاد پایش گفته‌ها و مشاهدات و موضوعات تخصصی بررسی شده و براساس آن تصمیم‌گیری می‌شود که براساس آن چه اقداماتی می‌توان انجام داد. مجموعه بسیج و سپاه به‌صورت الگویی نیز عمل کرده و به‌صورت زنجیره‌ای که تمامی عوامل را به یکدیگر وصل کنیم و مدل کوچکی را به عنوان الگو با ارائه دهیم تا در سطح وسیع اجرا شود.

-  مشکلات صنایع استان در ارتباط با چه موضوعاتی است؟
گرمه‌ای: در مدت بازدید واحدهای صنعتی به جرات می‌توان گفت کارخانجاتی که وام نگرفته‌اند مشکلی نداشته اما کارخانه‌هایی که وام گرفته بدهی داشته و مشکل‌دار هستند و یکی از عوامل اصلی تعطیلی واحدهای تولیدی وام‌ها و جرائم است.
همکاری دستگاه‌ها خوب است و سرپرست بانک در استان اختیاراتی دارند خیلی از آنها آسیبی نبینند از حداقل اختیارات استفاده می‌کنند و این هنر ما بوده کاری کنیم که از حداکثر اختیارات خود استفاده کنند. برای مثال استحمال وام‌های دریافتی حداکثر میزان زمان داده شود.
اکثر کارخانجات در بحث فروش مشکل دارند که واردات بی‌رویه و قاچاق سبب شده کالاهای تواید داخلی بازار نداشته باشد یا در مواد اولیه، حقوق و قدیمی بودن تجهیزات و... نیز مشکل چراکه سبب افزایش هزینه‌ها شده است لذا عزم ملی نیاز داریم و در همه ابعاد کمک باید صورت گیرد.

- در ارتباط با فروش محصولات نیز اقداماتی انجام شده است؟
بهبودی: بسیج یکسری اقدامات خلاقانه انجام داده که یکی از مباحث دانشی, دانش بنیان کردن امور و در سال گذشته وام‌هایی ارائه شد. امسال مباحث مد نظر ما بازار و صادرات است  و در سرلوحه کار این است که کیفیت محصول را با استفاده از موضوعات دانش بنیان افزایش دهیم و صادرات را در کشورهای آسیای مرکزی و کشورهای همسایه داریم.
مجموعه بسیج و سپاه نیز در حوزه فروش اقدام به خریداری محصولات و سفارش یک تعداد از کالاها کرده است و پوشاک برای حاشیه شهر از واحدهای تولیدی داخلی خریداری شد و قراردادهایی با مجموعه سپاه انجام شد و در واقع این اقدام تزریق نقدینگی بود. فرهنگ‌سازی نیز در این حوزه در ارتباط خرید محصولات داخلی نیز اهمیت دارد.

- ستاد پایش در حوزه اشتغالزایی و صادرات نیز فعالیت دارد؟
گرمه‌ای: علاوه بر بازار داخلی با افرادی که در حوزه صادرات فعالیت دارند، تفاهم‌نامه‌ای را منعقد خواهیم کرد تا با معرفی این مراکز از سوی ستاد پایش به صادرات کالاها کمک کنیم و اگر بشود شاهد رونق واحدهای تولیدی خواهیم بود. از موضوعات دیگر بیکاری است و می‌توان با تشکیل بنیاد خیران کارآفرین به اشتغال کمک کرد که مراحل ثبت این بنیاد در حال انجام است.
بنیاد خیران کارآفرین واسطه‌ای  بین افراد جویای کار و واحدهایی که نیرو لازم دارد به وجود آورد و اتصالی بین مراکز فنی و حرفه‌ای برقرارشود تا از این طریق افراد جویای کار به عنوان کارگر ماهر به واحدهای تولیدی معرفی شوند.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید