خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

مسئول مرکز حمایت از مخترعین سازمان بسیج در استان سیستان و بلوچستان خبر داد: نخستین رویداد شتاب دانش‌آموزی استان با موضوع کارآفرینی، ایده‌پردازی و اختراعات دوم آذرماه به همت سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، مصطفی صباغی اظهار داشت: اولین رویداد شتاب دانش‌آموزی استان با موضوع کارآفرینی، ایده‌پردازی و اختراعات دوم آذرماه توسط سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری برگزار می‌شود.
مسئول مرکز حمایت از  مخترعین سازمان بسیج در استان سیستان و بلوچستان گفت: زیربنای افراد کارآفرین و صاحبان کسب و کار از سنین کودکی ایجاد می‌شود و نظام آموزشی و نظام ارزشی خانواده‌ها، نوجوانان را برای خوداشتغالی و کارآفرینی تربیت نمی‌­کند، بلکه در فرآیند اجتماعی شدن نقش‌هایی را در حوزه کسب درآمد برای افراد تعریف می‌کند که مربوط به مشاغل مزد بگیری است.
وی ادامه داد: این در صورتی است که نه جامعه و نه نظام استخدامی این ظرفیت را ندارد که همه افراد را به کار بگیرد و نه این وضعیت برای توسعه اجتماعی- اقتصادی جامعه مطلوب است؛ در این شرایط نظام اجتماعی و دولت از جوانان می‌خواهند که به سمت کارآفرینی و خوداشتغالی حرکت کنند و این در صورتی است که برای برعهده گرفتن وظایف مربوط به این حوزه نه آموزش دیده‌اند و نه با نقش‌های آن آشنا شده‌اند و از این رو تصمیم گرفتیم  تا رویدادهای کارآفرینی و ایده‌پردازی را از سطح دانشجویی و بزرگسالان به سنین نوجوانی دانش‌­آموزی انتقال دهیم.
صباغی افزود: رویداد شتاب دانش‌آموزی رویدادی است که در آن به افراد این امکان داده می‌شود تا در محیطی دوستانه به بیان ایده‌های نوآورانه خود بپردازند و ضمن کسب مهارت‌های ایده‌پردازی و ارائه ایده، ایده‌های خود را در بوته نقد برای بهبود آن‌ها و مبنا قرار گرفتن برای راه‌اندازی یک کسب‌وکار نوپای موفق قرار دهند.
دبیر نخستین رویداد شتاب دانش‌آموزی استان سیستان و بلوچستان اضافه کرد: در این رویکرد ایجاد آگاهی و علاقه در دانش‌آموزان برای دنبال کردن آموزش‌های کارآفرینی و و مولفه‌­های اقتصاد مقاومتی اهمیت دارد به نحوی که دانش‌آموزان  نگرششان را به آینده عوض کنند و آینده حرفه‌ای خود را نه در استخدام شدن برای دیگری، بلکه در راه‌اندازی یک کسب و کار مستقل ترسیم کنند.
وی بیان کرد: در واقع این رویداد یک گردهمایی علمی و در عین حال صمیمانه و دوستانه است برای گفتن و شنیدن ایده‌ها که در این حین بسیاری از اتفاقات خوب خواهد افتاد؛ به این صورت که شرکت‌کنندگان پس از ثبت‌نام، ایده‌های خود را برای داوران و شرکت‌کنندگان در مدت زمان محدود و کوتاهی بیان می‌کنند و پس از داوری، ایده‌های برتر انتخاب شده و به آنان جوایزی اهدا می‌شود.
صباغی اهدف این رویداد را اشاعه فرهنگ کارآفرینی و ترغیب دانش‌آموزان برای ورود به فرآیند کارآفرینی و ایجاد کسب و کارهای جدید، کمک به شناسایی و کشف استعدادهای کارآفرینی در میان جامعه دانش‌آموزان و بسترسازی برای تفکر خلاق و پرورش ایده‌های نو با رویکرد کارآفرینی و سمت‌گیری در بازار کسب و کار در میان دانش‌آموزان بیان کرد.
مسئول مرکز حمایت از  مخترعین سازمان بسیج در سیستان و بلوچستان نحوه شرکت در این رویداد را از صرفاً طریق پیش رویدادهایی که در سطح مدارس متوسطه اول و دوم و همچنین گروه­‌های دانش‌آموزی خاص برگزار می‌شود بیان کرد و افزود: مدیران مدارس و مسئولین سازمان­‌هایی که تمایل به برگزاری پیش رویداد برای مخاطبان خود دارند، می­‌توانند از طریق دبیرخانه به آدرس"زاهدان، خیابان بزرگمهر، حدفاصل دانشجو و جمهوری، سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری سیستان و بلوچستان" رویداد ثبت‌نام به عمل آورند.
وی اظهار داشت: برای این رویداد جوایز بسیار نفیس و ارزنده‌ای در نظر گرفته شده و در  کنار آن از اختراعات برتر جهت ساخت نمونه اولیه و نمونه تجاری حمایت مالی صورت می‌گیرد.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید