خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد: ۷۰ درصد از تولید و خلق ثروت در اختیار ۱۷ درصد از شرکت های دانش بنیان است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از  معاونت آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صنعت، معدن و تجارت، دکتر برات قبادیان درخصوص اهمیت برگزاری هفته پژوهش به صورت مشترک با وزارت علوم اظهار داشت: هفته پژوهش فرصتی است تا اقدامات انجام شده بین صنعت و دانشگاه در یک فضای مشترک به نمایش گذاشته شود تا از نزدیک، بتوانیم تعاملات بیشتری ایجاد کنیم.
وی با اشاره به آمار واحدهای صنعتی در کشور و لزوم رسوخ فناوری در صنایع کشور اظهار داشت: ما نزدیک به ۹۰ هزار واحد صنعتی در کشور داریم که اگر این واحدها بخواهند با روند فعلی در مسیر دانش بنیان شدن قرار بگیرند، سال ها به طول خواهد انجامید.
معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صنعت، معدن و تجارت افزود: حضور دانشگاهیان، مراکز پژوهشی و پارک های علم و فناوری می توانند روند دانش بنیان شدن صنایع و گسترش تحقیق و توسعه در صنعت را تسریع کنند.
وی در ادامه با تأکید بر نقش علم و فناوری در صنعت افزود: متأسفانه هنوز اقتصاد ما از حالت خام فروشی خارج نشده و یکی از راهکارهای عملی در این زمینه، رسوخ علم و فناوری در تولیدات و صنایع است.
قبادیان افزود: مطمئنا توسعه علم و فناوری در صنایع و گسترش تحقیق و توسعه برای صنعت سرمایه محسوب می شود و این تفکر می تواند یکی از راه های برون رفت از خام فروشی و ایجاد ارزش افزوده باشد.
وی درباره تعاملات بین وزارت علوم و وزارت صنعت در هفته پژوهش بیان داشت: خوشبختانه امسال سومین سال همکاری مشترک در برگزاری هفته ملی پژوهش و فناوری با وزارت علوم است. برگزاری برنامه هایی شبیه هفته ملی پژوهش و فناوری می تواند در فرهنگ سازی ادبیات و فهم مشترک فی مابین صنعت و دانشگاه نقش به سزایی داشته باشد.
به گفته وی، ۱۷ درصد از شرکت های دانش بنیان ۷۰ درصد از تولید و خلق ثروت را در اختیار دارند که بیشتر این شرکت ها در وزارت صنعت، معدن و تجارت مستقر هستند.
هجدهمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری و فن بازار از تاریخ ۲۲ تا ۲۶ آذر ماه سال جاری در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار خواهد شد.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید