خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

مشاور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان این که امسال باید ۱۳۶ هزار شغل ایجاد شود، گفت: متأسفانه از ظرفیت مشاوره و کارآفرینی در ایجاد شغل برای بانوان استفاده نمی‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، پریچهر سلطانی در همایش تخصصی مشاورین بانوان شهرک‌های صنعتی کشور که در فرمانداری قم برگزار شد، در خصوص فعالیت مشاوران شهرک‌ها و فعالیت‌هایشان اظهار داشت: ۱۱۳۰ واحد فعال در قم داریم که فقط مدیر پنج واحد آن زن است و این میزان بسیار کم است.
وی بیان داشت: در استان قم آمار ثبت شده در صنعت سه هزار نفر و در اصناف ۲۵ هزار نفر می‌باشد.

هنوز به توانایی زنان ضعیف نگاه می‌شود
مشاور بانوان کارآفرین معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان این که ۳۱ مشاور شهرک‌های صنعتی در استان‌ها تمام واحدهای صنعتی را شناسایی کرده‌اند، عنوان کرد: هنوز مشکل فرهنگ نگاه ضعیف به زنان در جامعه وجود دارد در حالی که زنانی هستند که در فعالیت اقتصادی بسیار موفق‌ هستند و باید به جامعه معرفی شوند.
وی ابراز کرد: مشاوران شهرک‌ها باید در تصمیم‌گیری‌ها و برنامه‌ها حضور داشته باشند. همچنین در جهت توانمندسازی و توانمند افزایی باید در کلیه دوره‌های آموزشی شرکت کرده و از سوی مسئولان مربوطه دعوت شوند.
سلطانی افزود: باید به بازار شرکت شهرک‌های صنعتی و صنایع کوچک نگاه جدی داشت. این حوزه در دنیا بسیار موفق است و ما نیز باید از ظرفیت زنان در این خصوص استفاده کنیم.
وی تصریح کرد: بانوان مشاور در شهرک‌ها گاهی چندین مسئولیت دیگر نیز دارند و مشاوره جزو اضافه بر برنامه برای آنان است. باید معضل نیروی شرکتی و این‌گونه مسائل برطرف شود.
مشاور مدیر عامل سازمان صنایع کوچک بیان کرد: لازم است تفاهم نامه‌ای از سوی شهرک‌ها با وزارت امضا شود. تا مشکل مباحث زیست محیطی و پساب‌های صنعتی برطرف شود.

لزوم ارائه آموزش‌های لازم به کارگران در خصوص تاب‌آوری
وی اظهار داشت: بحث تاب‌آوری اجتماعی در استان‌ها پیگیری می‌شود و باید کارگران کارخانه‌ها درخصوص تاب آوری آموزش‌های لازم را ببینند.
سلطانی افزود: کلینیک‌های مشاوره و کسب و کار در تمام شهرک‌ها وجود دارد و باید از ظرفیت آن‌ها استفاده کرد. استقرار زنان در این کلینیک‌ها و ارائه مشاوره به کارآفرینان بسیار مؤثر است.
وی عنوان کرد: امسال گفته شده باید ۱۳۶ هزار شغل ایجاد کنیم. متأسفانه از ظرفیت مشاوره در این باره استفاده نمی‌شود در حالی که می‌توان با کارآفرینی شغل‌های بسیاری ایجاد کرد.
مشاور مدیر عامل سازمان صنایع کوچک افزود: توسعه کارآفرینی در استان‌ها را در دستور کار داریم و از شورای توسعه تعاون در این خصوص استفاده کرده‌ایم.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید