خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

فرماندار شهرستان جم با بیان اینکه صنایع تبدیلی در شهرستان جم پاسخگو است، گفت: باید تلاش کنیم این صنایع رونق یابد.

به گزارش خبرگزاری مهر، فتح الله نوروزی صبح شنبه در نشست فعالان اقتصادی با قائم مقام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت: شهرستان جم مهد فرهنگ و تمدن است و قبل از اینکه صنعتی باشد فرهنگی است و بزرگانی چون فاضل جمی و محمد علی خان پریشان دارد.
وی خاطر نشان کرد: شهرستان جم میزبان شرکت پالایش گاز فجر جم به عنوان یکی از بزرگترین پالایشگاه های کشور است که با ۳۲ حلقه چاه خوراک آن تامین می‌شود. شهرستان جم محل اسکان کاربران تاسیسات نفت و گاز جم و عسلویه است.
فرماندار جم با بیان اینکه جم دارای ۱۵ هزار و ۹۰۰ نفر بیمه شده اصلی تامین اجتماعی است گفت: این تعداد افراد بیمه‌شده با احتساب بیمه شده‌های تبعی به ۴۸ هزار نفر می‌رسد.

ظرفیت بالای جم در بخش کشاورزی
وی افزود: ۷۱۳ کارگاه پیمانکاری و هزار و ۱۲۳ بنگاه اقتصادی در جم فعالیت می کند. ۱۲۷ تعاونی در شهرستان جم وجود دارد که از این تعداد ۱۱ تعاونی غیر فعال است و ۲۷ تعاونی هم در دست اجراست.
نوروزی ادامه داد: یکی از پتانسیل های مهم شهرستان جم، حوزه کشاورزی است که می تواند نقش مهمی در حوزه تولید ایفا کند. سطح زیر کشت باغات شهرستان جم ۲۰ هزار هکتار است که ۳۰ هزار تن مرکبات از آن برداشت می‌شود.
وی با بیان اینکه سطح زیر کشت نخیلات در شهرستان جم هزار و ۵۰۰ هکتار با تولید ۸ هزار و ۶۰۰ تن محصول، زیتون ۱۰۰ هکتار با تولید ۵۰۰ تن و گوجه فرنگی ۵۰۰ هکتار با تولید ۱۵ هزار تن است تاکید کرد: یکی از مسائل مهم بحث توسعه گلخانه‌ها است که ۲۸ گلخانه در شهرستان جم وجود دارد.

توسعه کشت گلخانه‌ای
فرماندار شهرستان جم گفت: با توجه به وضعیت آب بحرانی آب جم، لازم است از کشت باز به سمت کشت گلخانه‌ای برویم که در این راستا ۶۴ نفر موافقت اصولی احداث گلخانه در شهرستان گرفته‌اند و در پیچ و خم تسهیلات مناسب برای شروع فعالیت هستند.
وی افزود: صنایع تبدیلی در شهرستان جم پاسخگو است و باید تلاش کنیم این صنایع رونق یابد.
این مسئول بیان داشت: اگر بپذیریم که در قرن حاضر اقتصاد جهان و سرعت رشد اقتصادی بر پایه نوآوری استوار است باید بستر لازم را برای رشد کسانی که ایده را به محصول، علم و دانش را به صنعت تبدیل می‌کنند، فراهم سازیم.

حمایت از کارآفرینی
وی افزود: اینجاست که نقش کارآفرین و نیاز به کارآفرین در جامعه مشخص می‌شود؛ لذا می‌توان گفت کارآفرین ارتباط دهنده دانش و علوم با صنعت و بازار است.
فرماندار جم تصریح کرد: کارآفرین، نوآور و خلاق، مخاطره‌پذیر و مسئولیت‌پذیر است و قطعا با حمایت از این فرد، می‌توانیم شاهد توسعه شهرستان باشیم.
 نوروزی اظهار داشت: بدون توجه به مقوله کارآفرینی نمی‌توانیم هیچ حرکتی کنیم و آمادگی کامل داریم در راستای تولید و اشتغال، گام‌های محکمی برداریم.
وی در پایان ابراز امیدواری کرد: ظرفیت‌های بزرگی در عرصه اقتصادی در شهرستان وجود دارد که نیاز به حمایت دارند.


نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید