خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

رئیس فراکسیون اشتغال مجلس، عدم تناسب بازار کار و نظام آموزشی را از مشکلات محسوس حوزه اشتغال کشور دانست.

به گزارش خبرگزاری مهر، غلامرضا کاتب ظهر پنجشنبه در جلسه شورای اشتغال کهگیلویه و بویراحمد افزود: در شش ماهه ابتدای سال جاری جمعیت فعال  کشور ۹۲۰ هزار نفر افزایش پیدا کرد  و بر اساس افزایش تعداد شاغلین و نرخ مشارکت در شش ماه، باید چهار دهم درصد کاهش نرخ بیکاری داشتیم  و در پایان سال هشت دهم درصد کاهش داشته باشیم که در پایان برنامه ششم هدفگذاری کاهش محقق شود.
کاتب عنوان داشت: این در حالی است که در شش ماهه اخیر چهار دهم درصد افزایش بیکاری داشته ایم.
کاتب بیان داشت: کاهش جمعیت روستاها از دلایل بیکاری است و در حال حاضر  ۲۵ درصد جمعیت کشور ما روستایی است و باقی شهری است و پیش بینی برای  سال ۲۰۵۰ رسیدن به نرخ ۱۶ درصد جمعیت روستایی است.
وی افزود: این به این معنا است که اگر این آمار  به ۱۶ درصد برسد، هرچه تلاش کنیم نرخ بیکاری کاهش پیدا نمی کند و نیروی مولد در روستاها حضور دارد و باید تلاش شود جمعیت روستایی در درون کشور کاهش پیدا نکند.
رئیس فراکیسون اشتغال مجلس به اشاره به عدم اجرای صحیح طرح آمایش اظهار کرد: آمایش سرزمین از ریشه های بیکاری در کشور است و یکی از مصیبتهای ما آمایش سرزمین است و باید به این سمت برویم که آمایش سرزمین را در هر نقطه ای از کشور متناسب با ظرفیت آن منطقه عملیاتی کنیم.
کاتب بیان داشت: عدم تناسب نظام آموزشی با بازار کسب محسوس است و  گرایش به رشته های تجربی بر اساس اخرین آمارها، ۴۹ درصد است و جامعه ما به دنبال رشته های فنی نیست.
کاتب عنوان داشت: استفاده از ظرفیت بخش خصوصی و حرکت به این سمت و بهره گیری از آن  برای توسعه اشتغال و استان ها ضروری است.
کاتب ابراز داشت: اشتغال دغدغه همگانی ما است و مقام معظم رهبری نیز بر توزیع صحیح اعتبارات بر اساس اشتغال زایی مناسب و منجر شدن به اشتغال تاکید داشتند.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید