خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه تنها راهکار رونق اشتغال خروج از رکود است گفت: سال گذشته تعداد شغلی هایی که از بین رفت از تعداد مشاغلی که ایجاد شد بیشتر بود اما اطلاع رسانی نشد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، حسینعلی حاجی‌دلیگانی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی، درباره وضعیت بیکاری در کشور گفت: استان اصفهان بالاترین نرخ بیکاری در کشور را با 18.7 درصد برابر گزارشی که اخیراً مرکز آمار ایران منتشر کرده است دارد و بعد از آن چهارمحال و بختیاری است و این نشان دهنده این است که با توجه به رکودی که در بخش تولید و صنعت وجود دارد و با توجه به اینکه بخشی از اشتغال استان اصفهان صنعتی است و با توجه به رکود بحث بیکار شدن شاغلین یک روال عادی و جدی شده است و از این بابت نرخ بیکاری در حال افزایش است.
 وی بیان کرد: نرخ بیکاری فارغ التحصیلان در استان اصفهان بیشتر از 25 درصد است و طبق آخرین گزارشی که استاندار جدید اصفهان در شورای برنامه ریزی هفته گذشته اعلام کردند نرخ بیکاری استان اصفهان 2.7درصد از بقیه استان های کشور بالاتر است .
حاجی‌دلیگانی درباره طرح های اشتغالی دولت گفت: اگر طرح ها درست و در راستای نیاز کشور عملیاتی شود می تواند در جهت کاهش نرخ بیکاری موثر باشد. فرصت های شغلی ایجاد شده است اما بیشتر از تعداد شغلی که  ایجاد شده، شغل موجود از بین رفته است.
 عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی بیان کرد: اگر فرصت شغلی ایجاد شده از میزان فرصت های شغلی از دست رفته کسر کنیم عدد قابل توجهی بدهکار هستیم. چون آنجایی که شغلی ایجاد می شود معمولاً با اطلاع رسانی و خبررسانی است ، اما آنجایی که شغل ها از دست می رود خاموش وبی سر و صدا است.
 وی بیان کرد: دستورالعمل برداشت 1.5میلیارد دلاری اشکالات فراوانی دارد که به نظرم می رسد با واقعیت موجود در هر استان و هر شهر و روستایی تنظیم نشده است بلکه یک مدلی توسط سازمان برنامه و بودجه و با همکاری وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان و دفاتر مناطق محروم ریاست جمهوری تهیه شده است که به نظر می رسد بر اساس واقعیت نباشد و احتمال انحراف منابع در تسهیلات وجود دارد.


نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید