خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

یک استاد دانشگاه رتبه کارآفرینی اجتماعی ایران در میان ۵۰ کشور جهان را رتبه ۲۷ اعلام کرد.

به گزارش ایسنا، آراستی امروز در همایش کارآفرینان خیر و خیرین کارآفرین اظهار کرد: در سال گذشته تعداد موسساتی که خدمات اجتماعی ارائه کرده‌اند، افزایش یافته است و از سه جهش اصلی باعث شده افراد بیشتری به سمت ارائه خدمات اجتماعی روی بیاورند.
وی ادامه داد: کاهش سرعت ارائه خدمات اجتماعی توسط افرادی که در این حوزه فعالیت دارند، فاصله میان کشورهای در حال توسعه و توسعه‌یافته، افزایش رقابت‌پذیری و توجه به کسب وکارهای اجتماعی از جمله عواملی است که موجب اقبال افراد به سمت ارائه خدمات اجتماعی شدند.
این استاد دانشگاه، کارآفرینی اجتماعی را برای پیشرفت جوامع حیاتی دانست و گفت: ما به کارآفرینان اجتماعی نیاز داریم تا راه‌های جدیدی برای حل مسائل اجتماعی ارائه کنند.
آراستی در عین حال تفاوت کارآفرینی اقتصادی و اجتماعی را مورد ارزیابی قرار داد و گفت: در کارآفرینی اقتصادی هدف اصلی کسب و کار اقتصادی که منتج به سود می‌شود در حالی که در کارآفرینی اجتماعی اصلی‌ترین دلیل کسب و کار، سودآوری نیست و بیشتر پایداری اجتماعی مطرح است.
وی در ادامه با اشاره به آخرین آمار مرکز کارآفرینی جهان از وضعیت کارآفرینی اجتماعی در دنیا گفت: بیش از ۹۰ کشور ۱۷ سال است که پژوهش کارآفرینی در دنیا را انجام می‌دهند و گزارش‌های سالانه کارآفرینی و نرخ کارآفرینی در شاخص‌های مختلف توسط تیمی در ایران جمع‌آوری و با کشورهای مختلف مقایسه می‌شود.
این استاد دانشگاه گفت: بر اساس آمار ۲۰۱۶ مرکز کارآفرینی جهان میانگین نرخ کارآفرینی اجتماعی در کل دنیا ۳.۲ است که کره جنوبی با ۰.۳ درصد کمترین و پرو با ۱۳.۷ درصد بیشترین نرخ کارآفرینی اجتماعی را داشته‌اند.
آراستی ادامه داد: میانگین نرخ کارآفرینی اقتصادی در کل دنیا نیز ۷.۶ درصد است که ویتنام با ۱۳.۷ درصد کمترین و پرو با ۲۲.۲ درصد بیشترین نرخ را به خود اختصاص داده است.
وی نرخ کارآفرینی اجتماعی در ایران ۱.۳۶ درصد اعلام کرد و گفت: رتبه ایران در میان ۵۰ کشور جهان ۲۷ است که نشان می‌دهد در بحث نرخ کارآفرینی اجتماعی وضعیت خوبی نداریم.
این استاد دانشگاه در پایان عدم استفاده از فناوری، رقابت شدید، مدیریت منابع انسانی، منابع مالی محدود و ارتباط با بخش دولتی را از مهم‌ترین موانع و چالش‌های کارآفرینی اجتماعی عنوان کرد.


نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید