خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

دکتر سعادت‌فومنی؛ قائم‌مقام بنیاد ملی نخبگان با اشاره به لزوم حرکت اجتماع نخبگانی به سمت کارآفرینی، گفت: کشور بازار بکری برای کسب‌وکار دانش‌بنیان دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ نشست هم‌اندیشی «فصل رویش» با حضور دکتر محمود سعادت، قائم‌مقام بنیاد ملی نخبگان، علی رضا زراسوندی؛ رئیس بنیاد نخبگان استان تهران و جمعی از مستعدان‌برتر برگزار شد.
در این نشست، دکتر سعادت‌فومنی؛ قائم‌مقام بنیاد ملی نخبگان با اشاره به لزوم حضور فعال جامعۀ نخبگانی در عرصه‌های کارآفرینی و کسب‌وکار نوپا، گفت: جذب در دستگاه‌های اجرایی تنها از طریق آزمون‌های استخدامی صورت می‌پذیرد و بروکراسی خاص خود را دارد در حالی‌که با توجه به بکر بودن فضای کسب‌وکار در کشور، استعدادهای برتر می‌توانند از توانمندی و مهارت علمی خود در دستیابی به اهداف در بازار استفاده کنند.
وی افزود: رسالت بنیاد ملی نخبگان شناسایی، هدایت و توانمندسازی مستعدان‌برتر جهت فعالیت‌ در حوزه‌های مورد نیاز است.
سعادت‌فومنی با اشاره به برنامه‌های بنیاد ملی نخبگان، ادامه داد: به کارگیری مستعدان در حوزه‌های بین رشته‌ای، برگزاری جشنواره‌های هنری، فرهنگی و ورزشی که منجر به افزایش روحیۀ استعدادهای برتر می‌شود از جمله لبرنامه‌های طراحی‌شده است.
قائم‌مقام بنیاد ملی نخبگان با اشاره به ضرورت شبکه‌سازی نخبگانی، یادآور شد: تشکیل هسته‌های نخبگانی مشابه طرح شهید احمدی روشن، در دستور کار بنیاد ملی نخبگان قرار دارد و این بنیاد از هرگونه تعامل با گروه‌ها و هسته‌های نخبگانی در چارچوب مقررات استقبال می‌کند.
وی در ادامه برگزاری بازدیدهای تخصصی را یکی از راه‌های مهارت‌افزایی مستعدان‌برتر برشمرد و تصریح کرد: علاوه بر بازدیدهای طراحی‌شده، اگر نیاز به بازدید از شرکت و یا صنعتی توسط مستعدان‌برتر احساس شود، بنیاد ملی نخبگان آمادگی همکاری و برگزاری آن بازدید را نیز دارد.
در ادامۀ این نشست، علیرضا زراسوندی؛ رئیس بنیاد نخبگان استان تهران، بنیاد را نهادی قابل انعطاف دانست و گفت: این نهاد تغییر رویکردهایی را متناسب با شرایط خواهد داشت.
وی افزود: افرادی که در بنیاد ملی نخبگان مشغول به فعالیت هستند از جنس خود مستعدان‌برتر هستند؛ بنابراین درک خوبی از مسائل و مشکلات نخبگانی در این مجموعه وجود دارد. علاوه بر آن، هم‌افزایی با اجتماعات نخبگانی نیز به عنوان یکی از رویکردهای اصلی بنیاد نخبگان استان تهران است که می‌تواند منجر به افزایش تعاملات شود.
در بخش دیگری از این نشست، مستعدان‌برتر به بیان دیدگاه و نظرات خود پرداختند. تداوم جلسات مستعدان‌برتر با مسؤولان در طول سال، در نظر گرفتن سهمیۀ اشتغال برای استعدادهای علمی و نخبگان علمی کشور، افزایش تسهیلات مستعدان‌برتر داخل کشور، افزایش بازدیدهای علمی و تخصصی با هدف ایجاد فرصت‌های پژوهشی و اشتغال، تشکیل کارگروهی جهت حل مسائل مرتبط با امور نخبگان و استعدادهای علمی، ایجاد اتاق فکر در تعامل با دیگر دستگاه‌های اجرایی با حضور استعدادهای علمی، بهره‌گیری از توانمندی استعدادهای علمی به صورت مشاوره در حوزۀ سلامت‌روان از مقطع دبیرستان (در همکاری با وزارت آموزش‌وپرورش) تا تحصیلات دانشگاهی (به‌ویژه مقطع کارشناسی) و استفاده از ظرفیت بالقوۀ استعدادهای علمی (علوم تربیتی) در بحث هویت‌بخشی، از مهمترین مباحث مطرح‌شده در این نشست بود.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید