خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

صدیق احدپور گفت: در اغلب موارد ایجاد سازوکار مناسب و زیرساخت‌های لازم برای فعالیت‌های گروهی نیازمند حضور جدی دستگاه‌ها و نهادهای درون‌استانی است که بهنیه‌سازی و هوشمندسازی بروکراسی اداری می‌تواند این مسیر را تا حد امکان تسهیل کند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان، صدیق احدپور، عضو هیئت‌علمی فیزیک دانشگاه محقق با بیان اینکه کارِ گروهی نیازمند اخلاق‌مداری و از خودگذشتگی است، گفت: برخلاف آنچه عنوان می‌شود باید دانست کار گروهی در فرهنگ ایرانی ریشه دارد چون ایثار و اخلاق از ریشه‌های این جامعه است.
وی افزود: زلزلۀ اخیر و میزان بالای همبستگی و اتحاد مردم جامعه یکی از بهترین نمونه‌ها برای وجود فرهنگ کارِ گروهی و دغدغه‌مندی در جامعۀ ایرانی است.
احدپور ادامه داد: سهم‌خواهی در تحقیقات و وجود آفت‌هایی مانند اسم قرض دادن به‌ یکدیگر در مقالات و تحقیقات دانشگاهی، سبب شده است جامعۀ علمی نتواند به معنای واقعی در کارِ گروهی به توفیق برسد. در بسیاری از فعالیت‌های تیمی نیز نام‌ افراد مختلف دیده می‌شود بدون اینکه اثرگذاری ملموسی داشته باشند که این موضوع مصداق بی‌اخلاقی است.
عضو هیئت‌علمی دانشگاه محقق اردبیلی اضافه کرد: یکی دیگر از موانع بزرگ بر رونق کارِ گروهی، مقاله‌زدگی و روزمرگی دانشگاه است؛ چراکه برخی از دانشگاهیان برای برخورداری از مزایای آئین‌نامه‌های ارتقاء و ارزشیابی به افزایش آماری فعالیت‌ها نیاز دارند.
این محقق فیزیک در ادامه اظهار داشت: تشکیل گروه با حضور استادان برجسته و تخصص‌های متنوع و مرتبط ضرورتی است که از یک سو عوامل سازندۀ چالش و مشکل را به‌خوبی  شناسایی و احصاء می‌کند و از سوی دیگر بهترین راه برای عبور از آنها را بیان می‌کند.
وی اضافه کرد: برای موفقیت یک گروه تحقیقاتی، در گام نخست باید نیازهای واقعی شناسایی شوند و سپس هر نیاز به تخصص مرتبط ارجاع شود. به عبارت دیگر، مشکلات موجود در کشور باید به مسائل کوچکتری تقسیم شوند و هر قسمت به تخصص و مهارت خاص خود سپرده شود تا هم مسئله به لحاظ فنی و علمی حل شود و هم دید همه‌جانبه‌ای بر روند وجود داشته باشد.
احدپور بر لزوم نظارت دقیق و کارشناسانه تأکید و تصریح کرد: در تمام مراحل، نظارت دقیق بر روند کاری هر تخصص باید صورت گیرد و افراد حاضر در گروه به طور مرتب و با فواصل زمانی کوتاه گزارش عملکرد خود را ارائه دهند تا در صورت نیاز تعداد افراد و یا تنوع تخصص‌ها و مهارت‌ها تغییر کرده و نتیجۀ بهینه حاصل شود.
عضو هیئت‌علمی دانشگاه محقق اردبیلی با بیان اینکه در هر حرکت و اقدام ملی و درون‌استانی باید جایگاه دانشگاه تبیین شود. برای این مهم، گام نخست باور مسؤولان به توانایی و درک صحیح آنان از قابلیت‌های جامعۀ علمی است.
وی در پایان خاطرنشان کرد: در اغلب موارد ایجاد سازوکار مناسب و زیرساخت‌های لازم برای فعالیت‌های گروهی نیازمند حضور جدی دستگاه‌ها و نهادهای درون‌استانی است که بهنیه‌سازی و هوشمندسازی بروکراسی اداری می‌تواند این مسیر را تا حد امکان تسهیل کند.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید